טיפים למערכת עיכול בריאה

אורח החיים שלכם משפיע על בריאות מערכת העיכול שלכם.

נמאס לכם לסבול מבעיות במערכת העיכול? קבלו טיפים שיעזרו לכם לשמור על מערכת עיכול בריאה

כולנו מוצאים את עצמנו לפעמים מכניסים לפה מה שבא ליד, בלי לחשוב יותר מדי. אם היינו חושבים קצת יותר על מערכת העיכול שלנו ועל התפקיד החשוב שלה בגוף, היינו בטח משתדלים יותר ומקפידים לאכול בריא יותר. למערכת העיכול שלנו יש תפקיד חשוב במיוחד – היא מפרקת את האוכל שאנחנו אוכלים, הופכת אותו לחומרים מזינים ולאנרגיה שהגוף משתמש בהם לתפקוד היומיומי שלו וגם מפנה מהגוף את החומרים שהוא לא צריך. בנוסף, יש לה גם תפקיד במערכת החיסונית של הגוף. תאים במערכת העיכול עוזרים להגן על הגוף מפני פולשים חיידקיים או ויראלים, שעלולים לגרום למחלות. למערכת העיכול שלנו יש תקשורת שוטפת עם המוח שלנו – היא מודיעה למוח כשאתם אוכלים משהו שלא הייתם צריכים לאכול או כשאתם אוכלים מהר מדי או יותר מדי.

אורח החיים שלכם משפיע על בריאות מערכת העיכול שלכם. אם תדאגו לאכול כמו שצריך ולבצע פעילות גופנית באופן קבוע, תוכלו לשמור על מערכת עיכול בריאה.

הוסיפו סיבים תזונתיים לתזונה שלכם

אחד הגורמים שמשפיעים בצורה הטובה ביותר על מערכת העיכול הוא אכילה מספקת של סיבים תזונתיים. ישנם שני סוגים של סיבים – סיבים מסיסים וסיבים לא מסיסים. שני הסוגים תורמים לבריאות מערכת העיכול, אבל בדרך שונה.



סיבים לא מסיסים
סיבים לא מסיסים הם סיבים שלא מתעכלים ולא נמסים במים. תוכלו למצוא סיבים לא מסיסים בירקות, סובין חיטה מלאה וברוב הדגנים המלאים. הסיבים הלא מסיסים עוזרים לזירוז הובלת הפסולת של הגוף דרך מערכת העיכול.

סיבים מסיסים
סיבים מסיסים מתנפחים כשהם באים במגע עם נוזל. כשאתם אוכלים מזון עשיר בסיבים מסיסים, הסיבים יתנפחו בבטן ויעזרו לגרום לכם להרגיש מלאים. בנוסף, סיבים מסיסים מסייעים לגדילה של חיידקים טובים במערכת העיכול. החיידקים האלה עוזרים לגוף לקבל חומרים מזינים מהמזון, הם מסייעים ביצירת ויטמינים מסוימים ומגנים על מערכת העיכול מפני פולשים. סיבים מסיסים נמצאים במזונות כמו תפוזים, תפוחים, שעורה, שיבולת שועל ושעועית.

כדי לשמור על תפקוד טוב של מערכת העיכול, מומלץ לצרוך כ-20 גרם סיבים תזונתיים לפחות בכל יום. אם אתם רוצים לוודא שאתם מקבלים את המנה המומלצת, תוכלו לצרוך משקה שיבולת שועל-תפוח של הרבלייף. המשקה מכיל תערובת טבעית של 100% סיבים תזונתיים, ומנה אחת ממנו מספקת לגוף 25% מהכמות היומית המומלצת של סיבים תזונתיים. המשקה מכיל שילוב של סיבים מסיסים ולא מסיסים ויש בו פחות מ-15 קלוריות למנה.

הקפידו על שתייה מספקת

כולנו יודעים שמים הם מצרך חיוני לחיים שלנו, אבל הם חשובים במיוחד גם למערכת העיכול שלכם. מכיוון שסיבים מסיסים מתמוססים במים, חשוב לשתות כמות מספקת של מים, כדי שמערכת העיכול תתפקד כמו שצריך. מים עוזרים גם ביצירת מיצי עיכול ורוק והם מובילים חומרים מזינים לתאים השונים בגוף. הקפדה על שתייה מספקת של מים תעזור לכם לשמור על מערכת עיכול בריאה.



פעילות גופנית והפחתת לחץ

פעילות גופנית עוזרת גם היא לשמירה על מערכת עיכול בריאה. בזמן פעילות גופנית השרירים מתכווצים והנשימה הופכת עמוקה יותר. גם שרירי המעיים שלכם מומרצים, וכתוצאה מכך האוכל נע בתוך מערכת העיכול. פעילות גופנית עוזרת גם להפחתת לחץ, שעלול לגרום לבעיות שונות במערכת העיכול.

שמירה על תזונה בריאה ואורח חיים בריא יעזרו לכם לשמור על מערכת עיכול בריאה. תזונה כזו תכלול הרבה סיבים תזונתיים מפירות, ירקות ודגנים מלאים, שתייה מספקת ופעילות גופנית. בנוסף, נסו לאכול בנחת ולא במהירות. אכילה איטית ורגועה תעזור לכם להרגיש שאתם מלאים ולהפסיק לאכול לפני שאתם מתמלאים מדי.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
13-11-2018
מתכון להכנת שייק שוקולד אבוקדו
ספורט
11-11-2018
לא כולנו אנשים של בוקר, שמרגישים עירניים ואנרגטיים חמש דקות אחרי ההתעוררות. אם תצליחו להפוך את אימון הבוקר לשגרה יומית, תוכלו לראות שינויים של ממש בגוף שלכם, ותתחילו להרגיש יעילים וחיוביים יותר. אז איך יכולה התעמלות בוקר לשפר את כל היום שלכם?
תזונה
08-11-2018
כולסטרול הוא חומר שומני, שהגוף שלנו זקוק לו כדי לעבוד כמו שצריך. אבל אם כמויות הכולסטרול בגוף שלנו גבוהות מדי, הכולסטרול עלול להידבק לקירות העורקים ולהצר או לחסום אותם. מצב כזה עלול לגרום למחלות לב למיניהן, אבל הבשורה הטובה היא שתזונה נכונה יכולה להפחית את הסיכון למחלות לב כאלה.
תזונה
04-11-2018
כיום, בעידן האינטרנט, אנחנו חשופים להמון מידע, ולא תמיד קל להבין מה נכון ומה רק השתרש כנכון. מיתוסים מסוימים סביב אוכל וירידה במשקל הם אכן נכונים, אבל חלקם שגויים, ואם תפעלו לפיהם, אתם עלולים למצוא את עצמכם ממשיכים לדרוך במקום או אפילו עולים במשקל. אז כדי לעשות לכם קצת סדר, קבלו הסבר על 5 מיתוסים פופולריים על אוכל וירידה במשקל.
טיפוח
01-11-2018
אם יש לכם עור שמנוני, בטח נתקלתם בשלל תופעות כמו עור פנים מבריק, אקנה, "שחורים", נקבוביות סתומות ועוד שלל תופעות. כל אלה הם תוצאה של בלוטות-חלב שסובלות מפעילות יתר. קראו עוד >>
מתכונים
31-10-2018
מתכון להכנת שייק שוקולד צ'ילי
ספורט
25-10-2018
עבודה על כוח שריר וסיבולת יכולה לסייע לכם בהשגת מטרות רבות הקשורות בבריאות, כושר וירידה במשקל. בין אם אתם מנסים לרדת במשקל, לעלות במשקל או לשמור על הרכב הגוף הנוכחי שלכם, אימון כוח יכול לסייע לכם בהשגת המטרות הגופניות הממוקדות שלכם ולשפר את בריאותכם. קראו עוד >>
ספורט
22-10-2018
כמעט כולנו מכירים את התחושה הזאת – אתם יודעים שאתם צריכים לעשות ספורט כדי לשמור על אורח חיים בריא, אבל המחשבה על חדר הכושר, ריצה או שחייה לא מצליחה להקים אתכם מהספה. קראו עוד >>