טיפים למערכת עיכול בריאה

אורח החיים שלכם משפיע על בריאות מערכת העיכול שלכם.

נמאס לכם לסבול מבעיות במערכת העיכול? קבלו טיפים שיעזרו לכם לשמור על מערכת עיכול בריאה

כולנו מוצאים את עצמנו לפעמים מכניסים לפה מה שבא ליד, בלי לחשוב יותר מדי. אם היינו חושבים קצת יותר על מערכת העיכול שלנו ועל התפקיד החשוב שלה בגוף, היינו בטח משתדלים יותר ומקפידים לאכול בריא יותר. למערכת העיכול שלנו יש תפקיד חשוב במיוחד – היא מפרקת את האוכל שאנחנו אוכלים, הופכת אותו לחומרים מזינים ולאנרגיה שהגוף משתמש בהם לתפקוד היומיומי שלו וגם מפנה מהגוף את החומרים שהוא לא צריך. בנוסף, יש לה גם תפקיד במערכת החיסונית של הגוף. תאים במערכת העיכול עוזרים להגן על הגוף מפני פולשים חיידקיים או ויראלים, שעלולים לגרום למחלות. למערכת העיכול שלנו יש תקשורת שוטפת עם המוח שלנו – היא מודיעה למוח כשאתם אוכלים משהו שלא הייתם צריכים לאכול או כשאתם אוכלים מהר מדי או יותר מדי.

אורח החיים שלכם משפיע על בריאות מערכת העיכול שלכם. אם תדאגו לאכול כמו שצריך ולבצע פעילות גופנית באופן קבוע, תוכלו לשמור על מערכת עיכול בריאה.

הוסיפו סיבים תזונתיים לתזונה שלכם

אחד הגורמים שמשפיעים בצורה הטובה ביותר על מערכת העיכול הוא אכילה מספקת של סיבים תזונתיים. ישנם שני סוגים של סיבים – סיבים מסיסים וסיבים לא מסיסים. שני הסוגים תורמים לבריאות מערכת העיכול, אבל בדרך שונה.



סיבים לא מסיסים
סיבים לא מסיסים הם סיבים שלא מתעכלים ולא נמסים במים. תוכלו למצוא סיבים לא מסיסים בירקות, סובין חיטה מלאה וברוב הדגנים המלאים. הסיבים הלא מסיסים עוזרים לזירוז הובלת הפסולת של הגוף דרך מערכת העיכול.

סיבים מסיסים
סיבים מסיסים מתנפחים כשהם באים במגע עם נוזל. כשאתם אוכלים מזון עשיר בסיבים מסיסים, הסיבים יתנפחו בבטן ויעזרו לגרום לכם להרגיש מלאים. בנוסף, סיבים מסיסים מסייעים לגדילה של חיידקים טובים במערכת העיכול. החיידקים האלה עוזרים לגוף לקבל חומרים מזינים מהמזון, הם מסייעים ביצירת ויטמינים מסוימים ומגנים על מערכת העיכול מפני פולשים. סיבים מסיסים נמצאים במזונות כמו תפוזים, תפוחים, שעורה, שיבולת שועל ושעועית.

כדי לשמור על תפקוד טוב של מערכת העיכול, מומלץ לצרוך כ-20 גרם סיבים תזונתיים לפחות בכל יום. אם אתם רוצים לוודא שאתם מקבלים את המנה המומלצת, תוכלו לצרוך משקה שיבולת שועל-תפוח של הרבלייף. המשקה מכיל תערובת טבעית של 100% סיבים תזונתיים, ומנה אחת ממנו מספקת לגוף 25% מהכמות היומית המומלצת של סיבים תזונתיים. המשקה מכיל שילוב של סיבים מסיסים ולא מסיסים ויש בו פחות מ-15 קלוריות למנה.

הקפידו על שתייה מספקת

כולנו יודעים שמים הם מצרך חיוני לחיים שלנו, אבל הם חשובים במיוחד גם למערכת העיכול שלכם. מכיוון שסיבים מסיסים מתמוססים במים, חשוב לשתות כמות מספקת של מים, כדי שמערכת העיכול תתפקד כמו שצריך. מים עוזרים גם ביצירת מיצי עיכול ורוק והם מובילים חומרים מזינים לתאים השונים בגוף. הקפדה על שתייה מספקת של מים תעזור לכם לשמור על מערכת עיכול בריאה.



פעילות גופנית והפחתת לחץ

פעילות גופנית עוזרת גם היא לשמירה על מערכת עיכול בריאה. בזמן פעילות גופנית השרירים מתכווצים והנשימה הופכת עמוקה יותר. גם שרירי המעיים שלכם מומרצים, וכתוצאה מכך האוכל נע בתוך מערכת העיכול. פעילות גופנית עוזרת גם להפחתת לחץ, שעלול לגרום לבעיות שונות במערכת העיכול.

שמירה על תזונה בריאה ואורח חיים בריא יעזרו לכם לשמור על מערכת עיכול בריאה. תזונה כזו תכלול הרבה סיבים תזונתיים מפירות, ירקות ודגנים מלאים, שתייה מספקת ופעילות גופנית. בנוסף, נסו לאכול בנחת ולא במהירות. אכילה איטית ורגועה תעזור לכם להרגיש שאתם מלאים ולהפסיק לאכול לפני שאתם מתמלאים מדי.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
20-01-2019
גם אם אתם מתקשים לצאת החוצה, בחוץ יורד גשם ומזג האוויר מתקרר, זה לא אומר שאתם חייבים לוותר על האימון
טיפוח
17-01-2019
אפשר להתחיל את הבוקר גם אחרת – בצורה רגועה יותר, נעימה יותר ומאורגנת יותר. קבלו טיפים שיעזרו לכם להגיע לעבודה כשאתם נראים טיפ-טופ במינימום זמן.
ספורט
10-01-2019
ברגע שתהפכו את הכושר להרגל יומיומי, תוכלו ליהנות מאורח חיים פעיל ובריא
תזונה
06-01-2019
אם תדאגו לאכול מה שצריך על הבוקר, מובטח לכם המשך יום בריא הרבה יותר, מלא אנרגיה ומספק.
תזונה
03-01-2019
טיפים שיעזרו לכם לשפר את מצב הרוח גם בימים הכי חורפיים
מתכונים
01-01-2019
מתכון להכנת דייסה קרה עם תפוח
טיפוח
30-12-2018
יובש הוא אחד הגורמים העיקריים לקמטוטים בעור, כאשר מזג האוויר היבש בחורף, בשילוב המזגנים החמים, התנורים והמעברים בין הקור לחום, גורמים לעור להתייבש בצורה קיצונית.
תזונה
27-12-2018
ככל שאנחנו מתבגרים מנגנון הצמא נחלש, ולכן יצירת הרגלי שתייה בריאה בגיל צעיר חשובה כל כך