לא רק מה לאכול: סודות ההרגלים הנכונים

הרבה אנשים עוסקים בעיקר במה לאכול ופחות מייחסים לאיך לאכול. יש חשיבות לזמני הארוחות, כמויות, ודרך האכילה. מעבר לסוג המזון שחשוב שנכניס לגוף, חשוב שנקפיד גם על חוקי האכילה הנכונה בשביל לזכות בבריאות תקינה ולא רק במשקל תקין. מתי כדאי לאכול ארוחת ערב, כמה זמן צריך לחכות בין ארוחה לארוחה ואיך מקבעים הרגלים בריאים?

  1. זמני הארוחות
    יש חשיבות לזמן שבו אנחנו אוכלים את הארוחות שלנו. מומלץ לשמור על זמנים קבועים בארוחות ולהימנע מנשנושים. למשל: מומלץ לאכול את ארוחת הבוקר שלנו כשעתיים לאחר הקימה ולאחר אימון בוקר ממריץ. אימון על קיבה מלאה, עשוי לגרום לנו להיות עייפים וכבדים. את ארוחת הערב מומלץ לאכול לפחות 3-4 שעות לפני השינה. רווחו את הארוחות אחת מהשניה כך שיהיה מספיק זמן לגוף לעכל. מערכת העיכול צורכת מהגוף אנרגיה רבה, וכאשר אנחנו מרווחים בין הארוחות, אנו נותנים לה לנוח, והגוף מתפנה לרפא ולחזק מערכות שונות בגוף. ארוחות תכופות ולא מסודרות מחלישות את מערכת העיכול וכתוצאה מכך נרגיש גם עייפים. בנוסף, ארוחות בלתי פוסקות גורמות לתנודות תכופות ברמות הסוכר בדם, שגורמות בסופו של דבר להשמנה.


  1. מתרכזים באוכל ומכינים בבית – העדיפו להכין את האוכל שלכם בעצמכם מאשר לרכוש בחוץ, כך תהיו בטוחים ממה מורכב המזון שלכם. אכלו במקום שקט ונינוח ונטול הפרעות. הרחיקו את הניידים והתרכזו באכילה. העיכול טוב יותר כשאנחנו רגועים וממוקדים בלעיסה.


  1. צורת האכילה הנכונה – לעסו היטב את האוכל עד שהוא הופך לנוזלי ורק אז תבלעו אותו. לעיסה מיטבית תורמת לעיכול תקין ולאכילה במידה הנכונה. כשאנחנו אוכלים מהר ובולעים את המזון, אנחנו מגדילים את נפח הקיבה ובכך מגדילים את הסיכוי לאכילת יתר והשמנה.
  2. אכילה חברתית ורעב אמיתי – אכלו כשאתם באמת רעבים ולא מתוך הרגל או מפגש חברתי. חכו לתחושה שאתם מרגישים ממש צורך במזון ואל תאכלו רק כי הגיעה שעת הארוחה. אפשר להיפגש עם חברים ולהביא אתכם את המאכלים שאתם אוהבים ובכך לא תתפתו לאכול מאכלים מזיקים.
  3. תכנון – תכננו את תפריט היום שלכם והימנעו מאכילה ספונטנית, כך תבטיחו לעצמכם שתזינו את עצמכם בצורה בריאה. אם אתם נמצאים רחוק מהבית, קחו אתכם את כל מה שאתם אוהבים בקופסאות.


סוד הבריאות הטובה היא בהתמדה, שהיא בעצם חזרה יומיומית על הדברים במשך 30 יום לפחות עד שהם הופכים להרגלים משני חיים. התמדה דורשת אמונה, כוח רצון, מניע חזק לשינוי ורצון לשינוי. חשבו על מה שתרוויחו: גוף חזק ותקין, תחושה קלילה ונעימה, עיכול וספיגה מעולים ושפע של אנרגיה כל הזמן.

ולסיכום: שימו לעצמכם מטרה בדרך לשינוי, כדי שתהיה לכם מוטיבציה להמשיך. תכננו מראש את הארוחות שלכם, שמרו על זמני ארוחות קבועים ואכלו בנחת תוך כדי לעיסה איטית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
20-06-2024
זהירות: מה חשוב שיהיה בכל תפריט חיטוב?
ספורט
16-06-2024
חלאס הגזמתם: אלו הסימנים שאתם מתאמנים יותר מדי
מתכונים
11-06-2024
מתכון הכנה מעדן תות שוקו-וניל
ספורט
09-06-2024
בלי שום מילה על דיאטה: הספורט שיעזור לכם להתחטב בחג שבועות
תזונה
06-06-2024
המינרל שכל מתאמן חייב להכיר
ספורט
02-06-2024
חימום לפני אימון: נחוץ או מיותר?
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?

תפריט נגישות