לא רק מה לאכול: סודות ההרגלים הנכונים

הרבה אנשים עוסקים בעיקר במה לאכול ופחות מייחסים לאיך לאכול. יש חשיבות לזמני הארוחות, כמויות, ודרך האכילה. מעבר לסוג המזון שחשוב שנכניס לגוף, חשוב שנקפיד גם על חוקי האכילה הנכונה בשביל לזכות בבריאות תקינה ולא רק במשקל תקין. מתי כדאי לאכול ארוחת ערב, כמה זמן צריך לחכות בין ארוחה לארוחה ואיך מקבעים הרגלים בריאים?

  1. זמני הארוחות
    יש חשיבות לזמן שבו אנחנו אוכלים את הארוחות שלנו. מומלץ לשמור על זמנים קבועים בארוחות ולהימנע מנשנושים. למשל: מומלץ לאכול את ארוחת הבוקר שלנו כשעתיים לאחר הקימה ולאחר אימון בוקר ממריץ. אימון על קיבה מלאה, עשוי לגרום לנו להיות עייפים וכבדים. את ארוחת הערב מומלץ לאכול לפחות 3-4 שעות לפני השינה. רווחו את הארוחות אחת מהשניה כך שיהיה מספיק זמן לגוף לעכל. מערכת העיכול צורכת מהגוף אנרגיה רבה, וכאשר אנחנו מרווחים בין הארוחות, אנו נותנים לה לנוח, והגוף מתפנה לרפא ולחזק מערכות שונות בגוף. ארוחות תכופות ולא מסודרות מחלישות את מערכת העיכול וכתוצאה מכך נרגיש גם עייפים. בנוסף, ארוחות בלתי פוסקות גורמות לתנודות תכופות ברמות הסוכר בדם, שגורמות בסופו של דבר להשמנה.


  1. מתרכזים באוכל ומכינים בבית – העדיפו להכין את האוכל שלכם בעצמכם מאשר לרכוש בחוץ, כך תהיו בטוחים ממה מורכב המזון שלכם. אכלו במקום שקט ונינוח ונטול הפרעות. הרחיקו את הניידים והתרכזו באכילה. העיכול טוב יותר כשאנחנו רגועים וממוקדים בלעיסה.


  1. צורת האכילה הנכונה – לעסו היטב את האוכל עד שהוא הופך לנוזלי ורק אז תבלעו אותו. לעיסה מיטבית תורמת לעיכול תקין ולאכילה במידה הנכונה. כשאנחנו אוכלים מהר ובולעים את המזון, אנחנו מגדילים את נפח הקיבה ובכך מגדילים את הסיכוי לאכילת יתר והשמנה.
  2. אכילה חברתית ורעב אמיתי – אכלו כשאתם באמת רעבים ולא מתוך הרגל או מפגש חברתי. חכו לתחושה שאתם מרגישים ממש צורך במזון ואל תאכלו רק כי הגיעה שעת הארוחה. אפשר להיפגש עם חברים ולהביא אתכם את המאכלים שאתם אוהבים ובכך לא תתפתו לאכול מאכלים מזיקים.
  3. תכנון – תכננו את תפריט היום שלכם והימנעו מאכילה ספונטנית, כך תבטיחו לעצמכם שתזינו את עצמכם בצורה בריאה. אם אתם נמצאים רחוק מהבית, קחו אתכם את כל מה שאתם אוהבים בקופסאות.


סוד הבריאות הטובה היא בהתמדה, שהיא בעצם חזרה יומיומית על הדברים במשך 30 יום לפחות עד שהם הופכים להרגלים משני חיים. התמדה דורשת אמונה, כוח רצון, מניע חזק לשינוי ורצון לשינוי. חשבו על מה שתרוויחו: גוף חזק ותקין, תחושה קלילה ונעימה, עיכול וספיגה מעולים ושפע של אנרגיה כל הזמן.

ולסיכום: שימו לעצמכם מטרה בדרך לשינוי, כדי שתהיה לכם מוטיבציה להמשיך. תכננו מראש את הארוחות שלכם, שמרו על זמני ארוחות קבועים ואכלו בנחת תוך כדי לעיסה איטית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
29-10-2020
מתכון להכנת שייק קפוצ'ינו שוקולד
ספורט
25-10-2020
יום ההליכה הבינלאומי. עובדות וטיפים על הליכה
טיפוח
18-10-2020
המסכה גורמת לבעיות עור? יש לנו את הפתרון!
ספורט
15-10-2020
איך לחטב את הישבן והירכיים
תזונה
12-10-2020
הדברים שחייבים לעשות מיד אחרי אימון
ספורט
08-10-2020
האימון שיגרום לכם להתחטב ולשרוף בלי לצאת מהבית
מתכונים
07-10-2020
מתכון להכנת עוגיות טחינה ושקדים
תזונה
04-10-2020
מה כדאי לדעת על דיאטת פליאו, דיאטה קטוגנית ודיאטות אופנתיות נוספות