מהו הסוד לאכילה בריאה?

אתם עשויים לחשוב שאנשים המקפידים על אכילה בריאה ונשארים רזים יהיו אלה המשקיעים זמן רב במחשבה על מה הם אוכליםאחרי הכלאיך עוד הם יכולים לשמור על משקל בריאאלא אם הם מתמקדים בכל נגיסהישנם הבדלים ברורים באופן בו אנשים במשקל תקין ואנשים הסובלים מעודף משקל מתייחסים לאוכל ולאכילהאבל מה שלמדנו הוא שאנשים רזים באופן טבעי למעשה נוטים לחשוב על מזון פחות מאלה השומרים על משקלם.

באופן טבעילאנשים רזים יש מערכת יחסים נינוחה יותר עם מזוןאז הם לא נוטים להתמקד בהאבל עבור אנשים כבדי משקל היחסים הם לעיתים קרובות יותר קשים ומורכביםאנשים הסובלים מעודף משקל נוטים להיות עסוקים באוכל – אלו מזונות הם טובים או מזיקיםכמה הרבה או כמה מעט הם צריכים לאכול ומתי – עד לנקודה בה הם חושבים על אוכל כל הזמן.

רוצים להתנהג כמו אדם רזהנסו לאמץ חלק מההרגלים שלהםעם הזמןאתם עלולים למצוא גם את עצמכם "עושים מה שבא באופן טבעי".



  • באופן טבעיאנשים רזים נוטים לאכול באופן עקבי למדיהתזונה שלהם מאוזנת היטב ומגוונתאבל בדרך כלל ישנו דפוס שחוזר על עצמו כך שהיא צפויה למדיהסיבה שזה עוזר היא שיותר מדי טעמים ומרקמים עשויים לעודד אתכם לאכול יותרלכן אנחנו אוכלים יותר במזנוןלכןצרו עבורכם דפוס בריאלמשלהתחילו בשייק חלבון בבוקרסלט או ירקות עם חלבון לארוחת הצהרייםחטיף חלבון אחר הצהריים וארוחת ערב מאוזנת היטבאתם לא חייבים לאכול את אותו החלבון או את אותם הירקות בכל יוםאך הקפידו לשמור על הדפוס ככל שאתם יכולים.

  • אנשים רזים מטבעם אינם מפחדים מתחושת רעבאנשים רבים הסובלים מעודף משקל מתייחסים לרעב כאל מקרה חירוםמצב שצריך לטפל בו מידועבור חלקםהפחד הוא כל כך חזק עד שהם אף פעם לא באמת מרשים לעצמם להיות רעביםלכן הם אוכלים כדי למנוע זאת מלכתחילהזה לא אומר שאתם צריכים לדלג על ארוחות – זו טקטיקה שבדרך כלל מביאה לתוצאה הפוכהאבל הכירו בכך שרעב הוא פשוט סימן נורמלי לכך שהגוף שלכם זקוק לדלקוזה לא כל כך מסובך לספק זאת.

  • אנשים רזים מטבעם לומדים להפסיק לאכול כאשר הם שבעיםלא מלאיםלעיתים קרובותאנשים הסובלים מעודף משקל מאמנים את עצמם להרגיש מרוצים רק כאשר הם "מפוצצים". אםבסולם שובע הנע בין ל-10 אתם בדרך כלל לא מפסיקים לאכול עד שאתם מגיעים ל-9 או ל-10, הקפידו לשים לב לתחושה שלכם בערך באמצע הארוחה ונסו לעצור ב-6 או ב-7.

  • אנשים רזים מטבעם אינם משתמשים במזון כנחמהזה לא אומר שאנשים רזים לא מתפנקים מדי פעם או חוגגים עם אוכלאך לרוב הם לא פונים לאוכל כאשר הם מדוכאים או כועסיםאם אתם מרגישים שאתם מחפשים מזון כאשר כנראה אינכם צריכים לעשות זאתלמדו למצוא דרכים אחרות שיגרמו לכם להרגיש טוב יותרצאו להליכההתקשרו לחבר או שחררו קצת קיטור באמצעות כתיבה ביומן.
  • אנשים רזים מטבעם ישנים היטבבממוצע שעות בלילהמחסור בשינה עלול לגרום לעלייה במשקלראשיתיש לכם יותר שעות לאכולואתם עלולים "לחטוףיותר כי אתם עייפיםבנוסףמחסור בשינה עלול לגרום לגוף לשחרר יותר גרליןהורמון מגביר תיאבון

***מאתסוזן באוורמן, M.S., RD, CSOWM ,CSSD, FAND – מנהלת בכירהראש מחלקת הדרכת תזונה וכושר בהרבלייף העולמית



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
05-12-2019
האביזרים שיעזרו לכם להתחטב באימונים - קבלו את רשימת המכולת של אביזרי הכושר שכל מתאמן חייב שיהיה לו בבית כדי שיוכל להתחטב בזמנו החופשי ובנוחיות.
מתכונים
03-12-2019
מתכון להכנת שייק מלון תפוח
ספורט
01-12-2019
איך לשמור על כושר גם בגיל הזהב. לא משנה בני כמה אתם או כמה אתם פעילים עכשיו, הדרכים הבאות יכולות לעזור לכם לשמור על כושר ולהרגיש בריאים וצעירים יותר. 
טיפוח
28-11-2019
אפשר לעזור לעור שלכם להיראות צעיר יותר - הטיפים הבאים יעזרו לכם לשמור על מראה של עור צעיר ורענן. 
מתכונים
26-11-2019
מתכון להכנת קערת שייק ירוק מתוק
תזונה
21-11-2019
מחקרים קבעו כי צפייה ממושכת בטלוויזיה גורמת להשמנה. ריכזנו עבורכם 10 טיפים שיעזרו להפוך את הצפייה שלכם מול המסכים לבריאה יותר.
מתכונים
19-11-2019
מתכון להכנת מרק אפונה ומנטה מהיר הכנה
מתכונים
12-11-2019
מתכון להכנת שייק לילה חם בניחוח קינמון