זהירות טחינה: כמה עולות לכם התוספות לסלט?

שמן זית, טחינה, שקדים ואגוזים: גם המאכלים הבריאים ביותר עלולים להפוך את הסלט שלכם לעתיר קלוריות. כמה קלוריות יש בתוספות השונות שרוב האנשים מכניסים לסלט? מה כדאי להוציא מהסלט הבריא, מה להשאיר וממה כדאי רק להגביל בכמויות? קבלו את המדריך לסלט

הבסיס לסלט המושלם

לפני שנדבר על מה להוציא מהסלט, בואו נבין מה הבסיס לסלט בריא, מזין וכזה שאפשר לשכפל לכל סלט ורק לשנות את התוספות. אז הבסיס לסלט המושלם, כולל רק ירקות וכמה שיותר ומכל הצבעים, כאשר נרצה שהכמות הגדולה ביותר תהיה בצבע הירוק. למשל: כמות גבוהה של חסה, עלי בייבי, בזיליקום, פטרוזיליה, כוסברה וכו’, מלפפונים, באדומים – עגבניות וגמבות, בכתומים – גזר, בסגולים – כרוב סגול, בלבנים – שומר או קולורבי. כמובן שניתן לשחק עם הירקות, אבל לפני שנוסיף תוספות לסלט, חשוב שהסלט יהיה מלא בירקות שמכילים וויטמינים ומינרלים חיוניים, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים וגם יתנו נפח וישביעו.

השומן הרצוי

נרצה להוסיף לסלט שלנו שומן כלשהו שיעשיר, ישביע, ויספק לנו חומצות שומן חיוניות כמו אבוקדו, שמן זית, טחינה, שקדים או אגוזים. נסו לבחור סוג שומן אחד ולא לבחור בכמה סוגים שרק יוסיפו המון קלוריות. כן, גם שומן בריא עלול לעלות לכם לא מעט קלוריות. שימו לב: כף שמן זית תעלה לכם 90 קלוריות, אז אם אתם מאלו ששופכים שמן על הסלט, כדאי שתחשבו על זה שוב. 4 אגוזי מלך יוסיפו לכם 100 קלוריות, ובינינו: מי מסתפק רק ב-4? כף טחינה גולמית תעלה לכם גם כן 100 קלוריות, ולכן מומלץ לדלל את הטחינה במים ובכך לקבל יותר רוטב בפחות קלוריות, ורבע אבוקדו יעלה לכם כ-90 קלוריות.

 

 

רטבים תעשייתיים אאוט

סלט ללא רוטב עלול להיות יבש ומאוד לא טעים, אך יש רטבים שיעלו לכם המון קלוריות ועלולים להפוך את הסלט שלכם למנת ג’אנק לכל דבר אם תפריזו בהם. כף מיונז תעלה לכם כ-90 קלוריות של שומן שאינו בריא לגוף, רוטב סויה למשל עתיר מאוד בנתרן וגורם לגוף לאגור נוזלים, וגבינות שמנות עלולות להגיע למאות קלוריות שיתווספו לסלט שלכם. אז מה עושים? הסתפקו בלימון, שמוסיף גם וויטמין C, הוסיפו מעט שמן זית או אבוקדו וותרו על הרטבים השמנוניים והלא בריאים.

תוספות ששווה לוותר עליהן

ישנן עוד תוספות שאנחנו נוטים להכניס לסלטים שלנו כמו גרגירי תירס משומרים, שמכילים כמות גבוהה של סוכרים, חמוציות, שגם הן עלולות להיות מסוכרות ויוסיפו לסלט שלכם עוד 50 קלוריות לכף תמימה, כף גרעיני חמנייה תעלה לכם כ-70 קלוריות ו-10 זיתים יוסיפו לכם כ-50 קלוריות. בנוסף, רבים מוסיפים לסלט סוגים שונים של פחמימות כמו פסטות, תפוחי אדמה, בטטות ועוד פחמימות, שגורמות לסלט להפוך לארוחה שלמה, ואין עם זה בעיה כל עוד הכמות שלהם לא גדולה מדי וזכרו – גם סלט שנראה תמים ובריא, עלול להפוך למנה שאינה בריאה עם התוספות הלא נכונות אז תבחרו בחכמה ותשקיעו בירקות שלכם.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.

איך לחזור לגזרה אחרי חנוכה - 5 דרכים לשרוף יותר קלוריות



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
18-07-2024
איך אפשר לעבור את גיל המעבר בקלות בדרכים טבעיות?
ספורט
14-07-2024
מה משפיע על לחץ הדם? ואיזה תרגיל הכי מומלץ להורדה?
ספורט
11-07-2024
7 דברים קטנים שאתם יכולים לעשות לקיץ בריא יותר
מתכונים
10-07-2024
מתכון הכנה חטיף פרוזן יוגורט ואוכמניות
ספורט
07-07-2024
אכילה בריאה בגיל ההתבגרות - המדריך המלא!
ספורט
04-07-2024
להתחזק בחכמה: איך נערכים לאימונים בקיץ?
ספורט
30-06-2024
באיזו שעה ביום הכי כדאי לשתות מים?
ספורט
27-06-2024
יום בריאות הנפש: מהם הדברים שפוגעים בנפש שלנו ומה מחזק אותה?

תפריט נגישות