זהירות טחינה: כמה עולות לכם התוספות לסלט?

שמן זית, טחינה, שקדים ואגוזים: גם המאכלים הבריאים ביותר עלולים להפוך את הסלט שלכם לעתיר קלוריות. כמה קלוריות יש בתוספות השונות שרוב האנשים מכניסים לסלט? מה כדאי להוציא מהסלט הבריא, מה להשאיר וממה כדאי רק להגביל בכמויות? קבלו את המדריך לסלט

הבסיס לסלט המושלם

לפני שנדבר על מה להוציא מהסלט, בואו נבין מה הבסיס לסלט בריא, מזין וכזה שאפשר לשכפל לכל סלט ורק לשנות את התוספות. אז הבסיס לסלט המושלם, כולל רק ירקות וכמה שיותר ומכל הצבעים, כאשר נרצה שהכמות הגדולה ביותר תהיה בצבע הירוק. למשל: כמות גבוהה של חסה, עלי בייבי, בזיליקום, פטרוזיליה, כוסברה וכו’, מלפפונים, באדומים – עגבניות וגמבות, בכתומים – גזר, בסגולים – כרוב סגול, בלבנים – שומר או קולורבי. כמובן שניתן לשחק עם הירקות, אבל לפני שנוסיף תוספות לסלט, חשוב שהסלט יהיה מלא בירקות שמכילים וויטמינים ומינרלים חיוניים, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים וגם יתנו נפח וישביעו.

השומן הרצוי

נרצה להוסיף לסלט שלנו שומן כלשהו שיעשיר, ישביע, ויספק לנו חומצות שומן חיוניות כמו אבוקדו, שמן זית, טחינה, שקדים או אגוזים. נסו לבחור סוג שומן אחד ולא לבחור בכמה סוגים שרק יוסיפו המון קלוריות. כן, גם שומן בריא עלול לעלות לכם לא מעט קלוריות. שימו לב: כף שמן זית תעלה לכם 90 קלוריות, אז אם אתם מאלו ששופכים שמן על הסלט, כדאי שתחשבו על זה שוב. 4 אגוזי מלך יוסיפו לכם 100 קלוריות, ובינינו: מי מסתפק רק ב-4? כף טחינה גולמית תעלה לכם גם כן 100 קלוריות, ולכן מומלץ לדלל את הטחינה במים ובכך לקבל יותר רוטב בפחות קלוריות, ורבע אבוקדו יעלה לכם כ-90 קלוריות.

 

 

רטבים תעשייתיים אאוט

סלט ללא רוטב עלול להיות יבש ומאוד לא טעים, אך יש רטבים שיעלו לכם המון קלוריות ועלולים להפוך את הסלט שלכם למנת ג’אנק לכל דבר אם תפריזו בהם. כף מיונז תעלה לכם כ-90 קלוריות של שומן שאינו בריא לגוף, רוטב סויה למשל עתיר מאוד בנתרן וגורם לגוף לאגור נוזלים, וגבינות שמנות עלולות להגיע למאות קלוריות שיתווספו לסלט שלכם. אז מה עושים? הסתפקו בלימון, שמוסיף גם וויטמין C, הוסיפו מעט שמן זית או אבוקדו וותרו על הרטבים השמנוניים והלא בריאים.

תוספות ששווה לוותר עליהן

ישנן עוד תוספות שאנחנו נוטים להכניס לסלטים שלנו כמו גרגירי תירס משומרים, שמכילים כמות גבוהה של סוכרים, חמוציות, שגם הן עלולות להיות מסוכרות ויוסיפו לסלט שלכם עוד 50 קלוריות לכף תמימה, כף גרעיני חמנייה תעלה לכם כ-70 קלוריות ו-10 זיתים יוסיפו לכם כ-50 קלוריות. בנוסף, רבים מוסיפים לסלט סוגים שונים של פחמימות כמו פסטות, תפוחי אדמה, בטטות ועוד פחמימות, שגורמות לסלט להפוך לארוחה שלמה, ואין עם זה בעיה כל עוד הכמות שלהם לא גדולה מדי וזכרו – גם סלט שנראה תמים ובריא, עלול להפוך למנה שאינה בריאה עם התוספות הלא נכונות אז תבחרו בחכמה ותשקיעו בירקות שלכם.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.

איך לחזור לגזרה אחרי חנוכה - 5 דרכים לשרוף יותר קלוריות



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
14-08-2022
עיקרון הסינרגיה: שילוב המזונות ואיך לעשות זאת נכון
ספורט
11-08-2022
תרגילי פילאטיס לגיל השלישי
ספורט
07-08-2022
אוף החום: איך לסבול פחות מחום?
ספורט
04-08-2022
אחת ולתמיד: למה אנחנו לא שותים מספיק מים?
מתכונים
02-08-2022
מתכון להכנת סורבה תה
ספורט
31-07-2022
בכושר או באימונים: איך אפשר לשמר תוצאות לאורך זמן?
ספורט
28-07-2022
למה אנחנו עולים במשקל ככל שמתבגרים ואיך מונעים את ההשמנה עם הגיל
ספורט
24-07-2022
הטיפים שיעזרו לכם להגיע יותר חזקים לאימון משקולות