מתחילים שנה ברגל ימין: הרגלים בריאים לארוחת הבוקר של הילדים

מה למרוח לילדים בכריך? מה להכניס לקופסת ארוחת הבוקר ולמה בכלל צריך שתהיה להם קופסא? ואיך מרגילים את הילדים לאכול בריא מהארוחה הראשונה ביום?

תחילת השנה כבר בפתח, וזה הזמן להתחיל לחשוב כיצד נעביר לילדים הרגלים בריאים כבר מהארוחה הראשונה ביום. לארוחה הראשונה ביום יש חשיבות גדולה והשפעה על המשך היום. ארוחת בוקר יעילה היא כזו שמכילה את כל אבות המזון, שמשביעה ומעניקה אנרגיה ומאפשרת ריכוז לכל שעות היום. הורים רבים מאפשרים לילדים לאכול ממתקים החל מהארוחה הראשונה ביום כדוגמת קורנפלקס עם חלב, חטיפים או יוגורטים מתוקים, ובכך אפשרים לילד להתמכר למתוק ולרצות ממנו עוד ועוד במשך היום. הנה 6 טיפים שיעזרו לכם לסגל לילד הרגלים מעולים בשנה הזו.

טבלת אוכל שבועית

אם תשאלו את הילדים שלכם מה הם רוצים לארוחת הבוקר, ככל הנראה שרבים מהם יבקשו פיתה עם שוקולד או ממתק כזה או אחר. תפסיקו לשאול את הילדים מה למרוח להם בכריך בכל יום, אתם כבר מכירים אותם – הכינו טבלת אוכל שבועית, כך שבכל יום יהיה לילדים רוטינה קבועה של ארוחות, ולכם יהיה יותר קל להעביר את הבוקר ללא דילמות מעכבות.

השקיעו בקופסת אוכל מחולקת

קופסת אוכל מחולקת עוזרת להפריד בין המזונות השונים. אם בעבר היינו מסתפקים בכריך עטוף בשקית, היום אנחנו מבינים שיש חשיבות גם לפירות וירקות ולמזונות נוספים כדי לספק לגוף מכל אבות המזון.



 

תכניסו לקופסת האוכל ירקות חתוכים

גם אם הילדים שלכם לא אוהבים בדרך כלל ירקות חתוכים, תמשיכו לחתוך להם אותם כי אתם עשויים להיות מופתעים. ילדים שרואים ילדים אחרים אוכלים ירקות הרבה פעמים אוכלים גם. הירקות משביעים, תורמים להעלאת האנרגיה ועוזרים לעיכול ולספיגה טובה יותר של המזון. חתכו להם רצועות מלפפון, גמבה, גזר וכל ירק שיש לכם בבית. הרגילו את הילדים לכמה שיותר טעמים ולא רק לירק מסוג אחד.

אין צורך להכניס ממתקים לקופסת האוכל

וותרו על הממתקים. הורים רבים רוצים לשמח את הילדים שלהם ובוחרים עבורם קינוחים במקום ארוחות מזינות, אך הסוכר מפריע לריכוז ועלול לגרום להפרעות קשב וריכוז. בנוסף, הוא גורם להתמכרות בלתי פוסקת לסוכרים, בעיקר כשפותחים את היום עם סוכר.

תגוונו

השתדלו לגוון בארוחות של הילדים, בין אם מדובר בסוג הכריך, בירק ובפרי, ובכלל בכל מראה הארוחה. הגיוון חשוב גם לבריאות של הילדים כדי שיקבלו מכל אבות המזון וגם כדי לא לשעמם את הילד ולהבטיח שיוכל יותר מזון בריא ומזין.

הפתיעו עם צורות חדשות

ילדים לא תמיד מתרגשים מירקות, פירות או אוכל שנחשב לבריא, אבל אם תחתכו אותו בצורה חדשנים ומסקרנת, מאוד ייתכן שהם דווקא ירצו מהירקות עוד ועוד. נסו עיגולים, רצועות, כוכבים או כל צורה מעניינת שתגרום לילדים להתרגש ולהכניס יותר בריאות לחייהם.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?
מתכונים
21-05-2024
מתכון תה קר בטעם לימון ומנגו
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?

תפריט נגישות