המאכלים שיעזרו לכם להתאושש מהר יותר מאימון בשיא החום

מכירים את זה שעד שאתם מוציאים את עצמכם הביתה לאימון, אתם סוחבים את תחושת השרירים התפוסים והעייפות מהאימון שבוע שלם? אז במידה ולא הגזמתם בעצימות האימון, ייתכן שמדובר במחסור בשינה או בתזונה דלה או לא נכונה עבורכם. אז מה הכי נכון לאכול אחרי האימון כדי להתאושש מהר יותר?

האמת על חלבון

חונכנו לחשוב שמיד אחרי האימון אנחנו צריכים לדחוף לגוף שלנו כמויות של חלבון. דבר שגרם להרבה מתאמנים לסיים אימון ולמהר להכניס לעצמם לגוף קופסת קוטג’ או קופסת טונה, שחלילה לא יחסר חלבון. כל המחקרים החדשים מראים שאנחנו לא חייבים לאכול את החלבון מיד לאחר האימון, אלא לפזר את כמויות החלבון שלנו באופן שווה לאורך כל שעות היום, לפי כמות הצריכה היומית של כל מתאמן. בן אדם א’ יזדקק לכמות חלבון אחרת יותר משאר בני האדם וזה תלוי במספר משתנים כמו גיל, גובה ומשקל, פעילות גופנית ועוד. חשוב לדעת שיש עוד דברים שחשובים לנו לצרוך ביום ובעיקר לאחר האימון כדי להתאושש ועל זה פחות מדברים. מדובר בויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, ברזל ומגנזיום. אלו יעזרו לאושש את הגוף לאחר האימון ויעזרו לכם להרגיש חיוניים יותר, נמרצים יותר ומלאי אנרגיה גם אחרי שעבדתם קשה.

הכי יעיל אחרי אימון – שייק

למה בעצם כל כך הרבה מתאמנים בוחרים באופציה של שייק לאחר האימון? יש לזה מספר סיבות חשובות.

  1. ניתן להכניס לתוך כוס אחת הרבה מאוד ויטמינים, מינרלים, ברזל, חלבון ושאר רכיבים תזונתיים שהגוף זקוק לו. באבקת משקה של חברת הרבלייף למשל, יש את כל הערכים התזונתיים שנחוצים לגוף שלנו להתאוששות מהירה לאחר אימון.
  2. אחרי אימון אנחנו פחות רעבים ויותר נרצה משקה טעים ומתוק שירענן ויחזיר את האנרגיות.
  3. השייק יתן לנו הרבה מאוד ערך תזונתי ועדיין ישמור על תחושה קלילה בלי נזק קלורי.


מה להכניס לשייק?

הנוסחה המנצחת לשייק בריא, טעים ומזין היא שילוב של פירות ועלים ירוקים, שיעניקו הרבה אנטיאוקסידנטים, ויטמינים ומינרלים. הכניסו לשייק פירות מתוקים שמעניקים שפע של אנרגיה כמו בננה, שעשירה במגנזיום ותסייע בהתאוששות השרירים, מנגו, אננס, אפרסק או פפאיה, והוסיפו לשייק כמה שיותר ירוקים כמו נענע, תרד, מלפפון וחסה, שיעזרו לגוף להחזיר את מאגרי האנרגיה בזכות הכלורפיל שבירוקים. בנוסף, אתם יכולים להכניס לשייק שלכם זרעי צ’יה, שמכילים חלבון מלא, מינרלים ואומגה 3, ספירולינה, אצה שמעניקה אנרגיה ועשירה בחלבון וכמובן – אבקת שייק של חברת הרבלייף שמכילה את כל מה שהגוף זקוק לו ומעניק טעם נפלא לשייק בטעמים האהובים כמו קפוצ’ינו, מלון, אפרסק, וניל או וניל עוגיות.

ממה להימנע?

מתאמנים רבים טועים ומעמיסים יותר מדי על השייק שלהם עם עודף מרכיבים, מוצרי חלב, יותר מדי פירות, שילוב של פירות מתוקים עם חמוצים, חמאות בוטנים למיניהם והרבה אגוזים. לפעמים מקסימום של מרכיבים שווה למינימום ספיגה של החומרים בגוף ולכן מומלץ להימנע מהעמסה על השייק שלכם. מומלץ לבחור בכמה סוגי פירות מאותו סוג (או מתוקים או חמוצים – ערבוב גורם לבעיות בעיכול), עלים ירוקים ואבקת חלבון לכל היותר.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?
מתכונים
21-05-2024
מתכון תה קר בטעם לימון ומנגו
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?

תפריט נגישות