איך תזונה מאוזנת משפיעה על המראה שלך

מה כדאי לאכול כדי להבטיח מראה בריא

תזונה מאוזנת משפיעה לא רק על התחושה שלכם, אלא גם על המראה שלכם. מה כדאי לאכול כדי להבטיח מראה בריא?

אנחנו שומעים וקוראים הרבה על הקשר שבין תזונה מאוזנת לבין הבריאות שלנו, אבל לתזונה מאוזנת יש חשיבות גדולה גם בכל הקשור למראה שלנו. משקל הגוף שלנו, השיער שלנו, העור שלנו ואפילו הציפורניים שלנו מושפעים ממה שאנחנו אוכלים. כדי לעזור לכם לדעת מה כדאי להכניס לתזונה היומית שלכם וממה עדיף להימנע, הכנו עבורכם את הכתבה הבאה.

המשקל שלנו

נתחיל במה שאין כמעט צורך להסביר – אם תאכלו יותר מדי מזונות מזיקים, תעלו במשקל. מן הסתם לא כולם צריכים להיות רזים כמו דוגמנים, וודאי שיופי אינו קשור למשקל, אבל משקל עודף עלול לגרום לשלל בעיות בריאותיות, כמו סכרת ובעיות לב. כדי לשמור על המשקל שלכם, הימנעו מנשנושים עתירי שומן, שרק תורמים לעלייה במשקל ולא מספקים לגוף את החומרים המזינים שהוא זקוק להם. שלבו בתזונה היומיומית שלכם הרבה ירקות ופירות, ואם אתם רעבים בין הארוחות, דאגו שתמיד יהיה איתכם חטיף בריא עשיר בחלבון, שיסייע להרגיע את תחושת הרעב, כמו אדממה (פולי סויה), חומוס עם ירקות או חטיפי חלבון של הרבלייף, שמכילים כ-10 גרם חלבון וכ-140 קלוריות בלבד.



העור שלנו

גם העור שלנו מושפע רבות ממה שאנחנו אוכלים. אם התזונה שלנו מבוססת על מזון מהיר, למשל, מצב העור שלנו יושפע לרעה מכמויות השומנים שאנחנו צורכים. מזונות שנחשבים טובים עבור משקל הגוף שלנו, יהיו טובים גם עבור העור שלנו. כדי לסייע לעור להיראות רענן ובריא, הקפידו לצרוך ירקות ופירות כמו גזר, משמשים, פירות יער, עגבניות, עלים ירוקים וכן עדשים, דגים ואגוזים. הפחיתו במזונות מלאים בסוכר, מלח ושומן, שעלולים להחריף בעיות קיימות בעור. שמירה על תזונה מאוזנת תסייע לפעילות המערכת החיסונית, שבתורה תאפשר לגוף להילחם בזיהומים, שעלולים לפגוע גם בעור שלכם.

השיער שלנו

על המדפים בסופרמרקט אפשר למצוא כל כך הרבה מוצרים לשיער, כמו שמפו, מרכך, ג'ל, ספריי ואחרים, והמחשבה של רבים היא שכדי שהשיער ייראה טוב, אפשר פשוט להעמיס עליו משלל המוצרים האלה. אבל בדיוק כמו העור שלנו, גם מצב השיער שלנו משקף את מה שקורה בתוך הגוף. השיער שלנו מורכב בעיקר מחלבונים שנקראים קרטין, לכן צריכת חלבון חשובה במיוחד כדי שהשיער שלנו ייראה בריא ומבריק. כדי לוודא שאתם צורכים מספיק חלבון, כדאי לפתוח את היום בשייק חלבונים של הרבלייף, שיכול להוות ארוחת בוקר מושלמת. פרט לחלבונים, השיער שלכם זקוק גם למינרלים כמו ברזל, נחושת ומגנזיום ולוויטמינים E, D ו-C. המינרלים והוויטמינים האלה מעורבים בתהליך הפקת הקרטין בגוף וחוסר בהם עלול לגרום לנשירת שיער ולמראה שיער עייף ועמום.

הציפורניים שלנו

אם הציפורניים שלכם נשברות בקלות, ייתכן שזה סימן שאתם צריכים לשנות את התזונה שלכם. בדיוק כמו השיער שלכם, ללא חומרי ההזנה הנכונים, גם הציפורניים שלכם תיחלשנה. כדי לספק לציפורניים את החלבון שהן זקוקות לו, דאגו להכניס לתפריט ביצים, מוצרי חלב דלי שומן ובשר רזה. פרט לחלבון, הציפורניים שלכם זקוקות גם לאומגה 3, כדי לשמור עליהן מפני יובש, ולאבץ ומגנזיום, שמסייעים בתהליך הפקת החלבון בגוף. אומגה 3 תוכלו לקבל מאגוזי מלך או זרעי צ'יה; דגים, עוף, קטניות, יוגורט ואגוזים הם מקור מצוין לאבץ; ומגנזיום תוכלו לקבל מצריכת עלים ירוקים, אבוקדו, דגנים מלאים ויוגורט.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
20-04-2018
המראה של עור רפוי כאשר אתם נמצאים במסע ירידה במשקל יכול להיות מייאש. יש כמה דברים שתוכלו לעשות כדי לשפר את מראה העור.
מתכונים
18-04-2018
מתכון הכנת שייק דובדבנים אביבי
ספורט
15-04-2018
נדמה שבשנים האחרונות כולם רצים, ואם עדיין לא התחלתם לעשות את זה, אתם בוודאי מרגישים קצת מחוץ ללופ ובצדק. היא מתאימה כמעט לכולם (כל אחד בקצב שלו).. קראו עוד
טיפוח
13-04-2018
צמח האלוורה משמש את האנושות לאורך אלפי שנים בתחומים רבים, מרפואה ועד בישול וקוסמטיקה. האלוורה ידועה בשל תכונותיה האנטי בקטריאליות, מרפאות הפצעים, כמו גם בשל יכולתה להרגיע דלקות עור ולשפר את תפקוד מערכת העיכול.
מתכונים
11-04-2018
מתכון להכנת וופל שוקלד מלא בכוח עוצמתי! (+ סרטון הדגמת הכנה)
תזונה
08-04-2018
יש שיטות שונות לניקוי הגוף מרעלים, אבל השיטה היעילה ביותר היא פשוט לנסות להוציא אותם מהתפריט, להרבות בשתיית מים ושייקים ולהוריד מזיקים.
מתכונים
03-04-2018
מתכון הכנת שייק חלבון קיווי - תות
תזונה
01-04-2018
איך תסבירו את זה שחלק מהנשים יוצאות מחדר הלידה עם הסקיני ג׳ינס שלהן ואחרות מתקשות להוריד את הבטן במשך שנים?