הרע במיעוטו – איך לבחור נכון ארוחה קפואה

נתקעתם בלי אוכל במקרר ויש לכם רק אפשרות לארוחה קפואה מוכנה? ככה תבחרו את הבריאה ביותר

ארוחות קפואות הן פתרון מצוין, כשאתם קצרים בזמן או כשאין לכם אנרגיה לעמוד במטבח ולבשל ארוחה בריאה. אבל אם לא תבחרו אותן כמו שצריך, סיכוי גדול שתמצאו את עצמכם אוכלים מנה עתירת קלוריות עם ערך תזונתי נמוך. החברות השונות אמנם מציעות כיום יותר ויותר מנות עם רכיבים בריאים יותר, עם יותר חלבונים ושומנים בריאים ופחות מלח, אבל המצב עדיין רחוק מלהיות מושלם. לכן אם אתם רוצים לקנות מנות קפואות, שיחכו במקפיא לרגע שבו אין לכם זמן או כוח להכין אוכל, כדאי לדעת מה עדיף לבחור וממה עדיף להימנע. למדו לקרוא את תוויות המזון, והיעזרו בטיפים הבאים.



  • קלוריות
    מספר הקלוריות שכדאי לצרוך בארוחה משתנה מאדם לאדם ובהתאם לצרכים האישיים, אבל כעיקרון רוב האנשים זקוקים לכ-500-350 קלוריות לארוחה. אם אתם מנסים להוריד במשקל, כדאי לבחור במנה עם מספר קלוריות בצד הנמוך יותר של הסקאלה.
  • חלבון
    חלבון הוא רכיב חשוב בארוחות שלכם, והוא עוזר לכם להרגיש שבעים, כך שכדאי לבחור במנה עם כמות גבוהה יחסית של חלבון. השתדלו לבחור במנה שמכילה לפחות 15 גרם חלבונים.
  • סיבים תזונתיים
    בדרך כלל מנות קפואות לא יכילו כמויות גבוהות של דגנים או ירקות, העשירים בסיבים תזונתיים, אבל השתדלו לחפש מנות שמכילות לפחות 4-5 גרם של סיבים.
  • נתרן
    כמויות גבוהות של נתרן עלולות להכביד על הלב והכליות ולגרום לתחושה של נפיחות. פעם היה לא קל למצוא ארוחות קפואות שלא מכילות כמויות גבוהות מאוד של נתרן, אבל היום זה כבר אפשרי. השתדלו למצוא מנה שמכילה פחות מ-700-600 מ"ג נתרן.
  • שומן
    השתדלו לצרוך מנות שמכילות לא יותר מ-3 גרם שומן לכל 100 קלוריות, עד 2 גרם של שומן רווי וללא שומן טרנס.
  • ארוחה מאוזנת
    פרט לכמות של כל רכיב בנפרד, ודאו שהשילוב של הרכיבים יוצר ארוחה מאוזנת ובריאה. השתדלו לבחור במנה שמכילה חלבון רזה, דגנים וירקות וקחו בחשבון שמומלץ לאכול 5 מנות של ירקות ופירות בכל יום.
  • שפרו את הארוחה
    בהשקעה של דקות בודדות, בזמן שהארוחה מתחממת במיקרוגל, תוכלו לשפר את הארוחה הקפואה ולהפוך אותה לבריאה יותר. חתכו, למשל, סלט קטן ואכלו אותו לצד הארוחה הקפואה. העבירו את הארוחה הקפואה והסלט לצלחת. אם אין מקום על הצלחת לחלק מהמנה, השאירו את החלק הזה בצד. ייתכן שתשבעו עוד לפני שתגיעו אליו.
  • פתרון בריא יותר
    אם אתם מחפשים ארוחה מהירה ובריאה, במקום ארוחה קפואה תוכלו ליהנות משייק של הרבלייף. מערבבים אבקת משקה להכנת שייק עם נוזל כמו מים או חלב דל שומן, מוסיפים אגוזים וירקות או פירות שאוהבים במיוחד, ומקבלים ארוחה בריאה, מזינה וממש טעימה. כל מנה מכילה 9 גרם חלבונים, סיבים, ויטמינים ומינרלים ורק 217 קלוריות.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
24-05-2020
חג השבועות הפך עם השנים לחג הגבינות, הפשטידות, הקישים ועוגות הגבינה. קבלו את הטריקים שיעזרו לכם לשמור על הגזרה בחג השנה ואיך אפשר לחגוג בריא יותר השנה?
ספורט
21-05-2020
גן שעשועים עשוי להיות מאתגר מאוד ברמת הכושר הגופני. קבלו אימון כושר מעולה שניתן לעשות בעזרת הנדנדה לחיטוב כל הגוף.
מתכונים
19-05-2020
מתכון להכנת משקה מלפפון מנטה
תזונה
17-05-2020
הגוף שלנו מורכב מ-70% מים ואנחנו זקוקים להם לתפקוד המערכות השונות בגוף.
תזונה
14-05-2020
ויטמינים ומינרלים חשובים מאוד לשמירה על בריאותנו. אבל מה קורה כאשר אנחנו לא צורכים מספיק מהם דרך התזונה שלנו?
מתכונים
12-05-2020
מתכון לשייק שוקולד תפוז
ספורט
10-05-2020
מוותרים על החזרה למכון הכושר? בעזרת התרגילים הבאים תוכלו לשמור על גזרה חטובה, גוף חזק ובריא, גם בלי לצאת מהבית ובלי לרכוש שום אביזר.
ספורט
07-05-2020
אם היה לכם יום עמוס, יש סיכוי טוב ש'תחתכו פינות' לאחר האימון. סיכמנו עבורכם כמה מאותן טעויות נפוצות שכדאי לנסות להימנע מהן.