הרע במיעוטו – איך לבחור נכון ארוחה קפואה

נתקעתם בלי אוכל במקרר ויש לכם רק אפשרות לארוחה קפואה מוכנה? ככה תבחרו את הבריאה ביותר

ארוחות קפואות הן פתרון מצוין, כשאתם קצרים בזמן או כשאין לכם אנרגיה לעמוד במטבח ולבשל ארוחה בריאה. אבל אם לא תבחרו אותן כמו שצריך, סיכוי גדול שתמצאו את עצמכם אוכלים מנה עתירת קלוריות עם ערך תזונתי נמוך. החברות השונות אמנם מציעות כיום יותר ויותר מנות עם רכיבים בריאים יותר, עם יותר חלבונים ושומנים בריאים ופחות מלח, אבל המצב עדיין רחוק מלהיות מושלם. לכן אם אתם רוצים לקנות מנות קפואות, שיחכו במקפיא לרגע שבו אין לכם זמן או כוח להכין אוכל, כדאי לדעת מה עדיף לבחור וממה עדיף להימנע. למדו לקרוא את תוויות המזון, והיעזרו בטיפים הבאים.



  • קלוריות
    מספר הקלוריות שכדאי לצרוך בארוחה משתנה מאדם לאדם ובהתאם לצרכים האישיים, אבל כעיקרון רוב האנשים זקוקים לכ-500-350 קלוריות לארוחה. אם אתם מנסים להוריד במשקל, כדאי לבחור במנה עם מספר קלוריות בצד הנמוך יותר של הסקאלה.
  • חלבון
    חלבון הוא רכיב חשוב בארוחות שלכם, והוא עוזר לכם להרגיש שבעים, כך שכדאי לבחור במנה עם כמות גבוהה יחסית של חלבון. השתדלו לבחור במנה שמכילה לפחות 15 גרם חלבונים.
  • סיבים תזונתיים
    בדרך כלל מנות קפואות לא יכילו כמויות גבוהות של דגנים או ירקות, העשירים בסיבים תזונתיים, אבל השתדלו לחפש מנות שמכילות לפחות 4-5 גרם של סיבים.
  • נתרן
    כמויות גבוהות של נתרן עלולות להכביד על הלב והכליות ולגרום לתחושה של נפיחות. פעם היה לא קל למצוא ארוחות קפואות שלא מכילות כמויות גבוהות מאוד של נתרן, אבל היום זה כבר אפשרי. השתדלו למצוא מנה שמכילה פחות מ-700-600 מ"ג נתרן.
  • שומן
    השתדלו לצרוך מנות שמכילות לא יותר מ-3 גרם שומן לכל 100 קלוריות, עד 2 גרם של שומן רווי וללא שומן טרנס.
  • ארוחה מאוזנת
    פרט לכמות של כל רכיב בנפרד, ודאו שהשילוב של הרכיבים יוצר ארוחה מאוזנת ובריאה. השתדלו לבחור במנה שמכילה חלבון רזה, דגנים וירקות וקחו בחשבון שמומלץ לאכול 5 מנות של ירקות ופירות בכל יום.
  • שפרו את הארוחה
    בהשקעה של דקות בודדות, בזמן שהארוחה מתחממת במיקרוגל, תוכלו לשפר את הארוחה הקפואה ולהפוך אותה לבריאה יותר. חתכו, למשל, סלט קטן ואכלו אותו לצד הארוחה הקפואה. העבירו את הארוחה הקפואה והסלט לצלחת. אם אין מקום על הצלחת לחלק מהמנה, השאירו את החלק הזה בצד. ייתכן שתשבעו עוד לפני שתגיעו אליו.
  • פתרון בריא יותר
    אם אתם מחפשים ארוחה מהירה ובריאה, במקום ארוחה קפואה תוכלו ליהנות משייק של הרבלייף. מערבבים אבקת משקה להכנת שייק עם נוזל כמו מים או חלב דל שומן, מוסיפים אגוזים וירקות או פירות שאוהבים במיוחד, ומקבלים ארוחה בריאה, מזינה וממש טעימה. כל מנה מכילה 9 גרם חלבונים, סיבים, ויטמינים ומינרלים ורק 217 קלוריות.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
13-10-2019
עם קצת תכנון ומוטיבציה תוכלו לשמור על המשקל בתקופת החגים, והגוף שלכם יודה לכם
תזונה
10-10-2019
ארוחת מנגל היא דרך מהנה במיוחד להכנת אוכל בסוכות, אך לא בריאה במיוחד. כך תוכלו ליהנות מארוחה בריאה יותר ועדיין טעימה מאוד
ספורט
06-10-2019
אז איך מתחילים ללמוד ומה בדיוק צריך? הכנו עבורכם 5 טיפים להתגלגלות מוצלחת.
ספורט
03-10-2019
השנה נהיה חטובים: איך נוציא את זה לפועל השנה באמת?
מתכונים
03-10-2019
שייק רימון בננה חגיגי
טיפוח
29-09-2019
הדרך שלכן לאיפור טבעי עוברת בלמידה ומתחילה בטיפים הבאים.
ספורט
26-09-2019
כדי לצאת מהלחץ ומהמתח, אנחנו רק צריכים להיות מודעים אל המצב שלנו ולהתחיל לפעול בהתאם כדי לשפר את המצב.
מתכונים
24-09-2019
מתכון להכנת פנקייק קרם עוגיות ובננה