כיצד לשלב ביצים בתזונה שלכם

לא רק בצלחת הפסח, ביצים הן מאכל מנצח לאורך כל השנה, מזון-על זול וזמין.

גם בליל הסדר השנה, כולנו נניח ביצה בקערת הפסח. אבל מעבר למשמעות במסורת היהודית, ביצים הן מאכל נפלא שכדאי לכולנו לאמץ לאורך כל השנה.

הבעיה היא, שביצים סובלות לעיתים קרובות ממוניטין גרוע – ולא מוצדק. הן מכילות יותר כולסטרול בהשוואה למזונות אחרים, ולכן רבים אינם בטוחים האם כדאי להוסיף אותן לתפריט.

אנחנו רוצים להרגיע אתכם. מחקרים מראים כי הכולסטרול שבחלמון אינו משפיע לרעה על רמת הכולסטרול בדם ואינו מגביר את הסיכון למחלות לב וכלי דם.

ביצים הן נפלאות כחלק מאוזן מאורח חיים בריא. הן מקור מצוין לחלבון ולכולסטרול HDL (הכולסטרול ה'טוב') הן גם עשירות בוויטמינים (ויטמינים מקבוצת B ובמיוחד ויטמין B12, כמו גם ויטמינים A ו-D), מינרלים, שומנים לא רוויים וחומרים מזינים דוגמת ברזל, כולין ולציטין הדרושים למוח.

אז קדימה, הגיע הזמן להתחיל לשבור ביצים!


הטיפים המובילים להוספת ביצים לתפריט שלכם:

  • טיגון ביצה עשוי להגדיל את תכולת השומן שלה עד 50%. לכן, מומלץ להרתיח ביצים, לשלוק או לקשקש אותן.
  • הכינו ביצים במחבת טפלון כדי להימנע מהוספת שמן. לחילופין, השתמשו בחלב דל שומן או בתחליף חלב.
  • ביצה קשה מבושלת בבוקר מהווה חטיף בריא, עשיר בחלבון שישמור על תחושת השובע שלכם עד ארוחת הצהריים.
  • חביתת חלבונים היא דלת קלוריות, אבל כך 'תפסידו' את כל הוויטמנים והחומרים המזינים שבחלמון.
  • חשבתם לאפות ביצים עם הירקות האהובים עליכם? פריטטה עם ביצים היא דרך נפלאה לאכול את הירקות שלכם בצורה טעימה ובריאה.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
23-06-2019
הנה כמה עצות שיעזרו לכם להתחיל לזהות אכילה שנובעת מתוך לחץ או רגש
ספורט
19-06-2019
הנה כמה טיפים שאולי יעזרו לך להתחזק ולהרגיש טוב עם עצמך
טיפוח
16-06-2019
קבלו טיפים שיעזרו לכם לשמור על העור בקיץ
ספורט
13-06-2019
כל היתרונות שיגרמו לכם להתחיל לתרגל יוגה כבר היום
מתכונים
11-06-2019
מתכון לסלט קיצי עם גזר, מלפפונים ותפוחים
מתכונים
04-06-2019
מתכון להכנת שייק קיווי אבוקדו
ספורט
02-06-2019
כואב לכם הגב? 4 תרגילים המקלים על כאבי הגב