כיצד לשלב ביצים בתזונה שלכם

לא רק בצלחת הפסח, ביצים הן מאכל מנצח לאורך כל השנה, מזון-על זול וזמין.

גם בליל הסדר השנה, כולנו נניח ביצה בקערת הפסח. אבל מעבר למשמעות במסורת היהודית, ביצים הן מאכל נפלא שכדאי לכולנו לאמץ לאורך כל השנה.

הבעיה היא, שביצים סובלות לעיתים קרובות ממוניטין גרוע – ולא מוצדק. הן מכילות יותר כולסטרול בהשוואה למזונות אחרים, ולכן רבים אינם בטוחים האם כדאי להוסיף אותן לתפריט.

אנחנו רוצים להרגיע אתכם. מחקרים מראים כי הכולסטרול שבחלמון אינו משפיע לרעה על רמת הכולסטרול בדם ואינו מגביר את הסיכון למחלות לב וכלי דם.

ביצים הן נפלאות כחלק מאוזן מאורח חיים בריא. הן מקור מצוין לחלבון ולכולסטרול HDL (הכולסטרול ה'טוב') הן גם עשירות בוויטמינים (ויטמינים מקבוצת B ובמיוחד ויטמין B12, כמו גם ויטמינים A ו-D), מינרלים, שומנים לא רוויים וחומרים מזינים דוגמת ברזל, כולין ולציטין הדרושים למוח.

אז קדימה, הגיע הזמן להתחיל לשבור ביצים!


הטיפים המובילים להוספת ביצים לתפריט שלכם:

  • טיגון ביצה עשוי להגדיל את תכולת השומן שלה עד 50%. לכן, מומלץ להרתיח ביצים, לשלוק או לקשקש אותן.
  • הכינו ביצים במחבת טפלון כדי להימנע מהוספת שמן. לחילופין, השתמשו בחלב דל שומן או בתחליף חלב.
  • ביצה קשה מבושלת בבוקר מהווה חטיף בריא, עשיר בחלבון שישמור על תחושת השובע שלכם עד ארוחת הצהריים.
  • חביתת חלבונים היא דלת קלוריות, אבל כך 'תפסידו' את כל הוויטמנים והחומרים המזינים שבחלמון.
  • חשבתם לאפות ביצים עם הירקות האהובים עליכם? פריטטה עם ביצים היא דרך נפלאה לאכול את הירקות שלכם בצורה טעימה ובריאה.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
14-01-2021
7 דברים שיצילו אתכם משרירים תפוסים
מתכונים
12-01-2021
מתכון להכנת שייק שוקולד אגס
ספורט
11-01-2021
המדריך לשגרת חיטוב בריאה גם בסגר: 14 טיפים מנצחים
ספורט
07-01-2021
התרגיל המטורף שימצק לכם את הבטן והזרועות
ספורט
03-01-2021
מוטיבציה לשנה האזרחית החדשה: למה אתם לא מצליחים להתמיד באימונים ואיך בשנה הזו בטוח תצליחו?
טיפוח
31-12-2020
דיבור עצמי חיובי: הנשק הסודי להשגת יעדי כושר שלכם בשנת 2021
מתכונים
29-12-2020
מתכון להכנת כדורי רפאלו
ספורט
27-12-2020
ערכת הכושר החיונית שתשמש אתכם בחורף הקרוב