כיצד לשלב ביצים בתזונה שלכם

לא רק בצלחת הפסח, ביצים הן מאכל מנצח לאורך כל השנה, מזון-על זול וזמין.

גם בליל הסדר השנה, כולנו נניח ביצה בקערת הפסח. אבל מעבר למשמעות במסורת היהודית, ביצים הן מאכל נפלא שכדאי לכולנו לאמץ לאורך כל השנה.

הבעיה היא, שביצים סובלות לעיתים קרובות ממוניטין גרוע – ולא מוצדק. הן מכילות יותר כולסטרול בהשוואה למזונות אחרים, ולכן רבים אינם בטוחים האם כדאי להוסיף אותן לתפריט.

אנחנו רוצים להרגיע אתכם. מחקרים מראים כי הכולסטרול שבחלמון אינו משפיע לרעה על רמת הכולסטרול בדם ואינו מגביר את הסיכון למחלות לב וכלי דם.

ביצים הן נפלאות כחלק מאוזן מאורח חיים בריא. הן מקור מצוין לחלבון ולכולסטרול HDL (הכולסטרול ה'טוב') הן גם עשירות בוויטמינים (ויטמינים מקבוצת B ובמיוחד ויטמין B12, כמו גם ויטמינים A ו-D), מינרלים, שומנים לא רוויים וחומרים מזינים דוגמת ברזל, כולין ולציטין הדרושים למוח.

אז קדימה, הגיע הזמן להתחיל לשבור ביצים!


הטיפים המובילים להוספת ביצים לתפריט שלכם:

  • טיגון ביצה עשוי להגדיל את תכולת השומן שלה עד 50%. לכן, מומלץ להרתיח ביצים, לשלוק או לקשקש אותן.
  • הכינו ביצים במחבת טפלון כדי להימנע מהוספת שמן. לחילופין, השתמשו בחלב דל שומן או בתחליף חלב.
  • ביצה קשה מבושלת בבוקר מהווה חטיף בריא, עשיר בחלבון שישמור על תחושת השובע שלכם עד ארוחת הצהריים.
  • חביתת חלבונים היא דלת קלוריות, אבל כך 'תפסידו' את כל הוויטמנים והחומרים המזינים שבחלמון.
  • חשבתם לאפות ביצים עם הירקות האהובים עליכם? פריטטה עם ביצים היא דרך נפלאה לאכול את הירקות שלכם בצורה טעימה ובריאה.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
22-08-2019
אם תרצו לאתגר את עצמכם או שאתם פשוט אוהבים להיות במים, ספורט מים הוא בדיוק עבורכם
מתכונים
20-08-2019
מתכון למשקה מוחיטו מרענן
טיפוח
18-08-2019
המפתח לעור פנים זוהר ובריא הוא שגרת טיפוח יומית בסיסית.
תזונה
15-08-2019
בואו לגלות איך הנשים הפופולריות בעולם שומרות על אורח החיים והגזרה שלהן.
מתכונים
13-08-2019
מתכון לקערת ארוחת בוקר
ספורט
08-08-2019
קבלו את הדרכים היצירתיות שיחזירו לכם את המוטיבציה, ויעזרו לכם לצאת להתאמן עוד היום.
מתכונים
06-08-2019
מתכון להכנת שייק אננס בננה תרד ופטרוזיליה