תפריט בריא – כל מה שרצית לדעת

איך שומרים על תפריט בריא גם בחופשה?

בתקופת החופש הגדול והחגים שמגיעים מיד אחריו, אין כמעט ישראלי אחד שלא נוסע לטייל בארץ ובעולם. חופשות יכולות בהחלט להפריע לשגרת הדיאטה והפעילות הגופנית שלנו, אבל יש דרכים לשמור על תפריט בריא גם בחופשה

לפני יציאה לחופשה, אנחנו קוראים על היעד, מוצאים את כל הדרכים להגיע אליו, מחליטים כמה זמן נישאר ומתכננים מה נעשה במהלך החופשה. אבל פעמים רבות אנחנו שוכחים לתכנן איך לא נעלה במשקל במהלך החופשה. מניחים מראש שהמשמעות של חופשה היא עלייה של כמה קילוגרמים? תשמחו לשמוע שעם קצת תכנון מראש, לא קשה כל כך לשמור על תפריט בריא גם במהלך חופשה. נכון, חופשה משנה את שגרת היומיום שלנו, אבל משקל עודף עדיף שיישאר במזוודה ולא סביב המותניים והירכיים שלנו.



ארזו אוכל בריא לנסיעה – אם אתם יוצאים לחופשה ברכב, ותרו על עצירות מיותרות בתחנות דלק לתדלוק חטיפים, מאפים וקפה. ארזו מראש אוכל וחטיפים בריאים לדרך. צאו מהבית רק אחרי שאכלתם ארוחה ואתם שבעים, ואם אתם ממהרים, קחו איתכם לדרך שייק חלבונים.

חטיפים לנשנוש – בין אם אתם מתכננים נסיעה ארוכה ברכב או טיסה, הכינו מראש חטיפים בריאים לנשנושים בדרך. דוגמאות מעולות לחטיפים בריאים כוללות חטיפי חלבון, פירות, אגוזים, גזר גמדי או ירקות חתוכים.

אל תתפתו לקנות אוכל בשדה התעופה – אוכל בשדה התעופה הוא לא רק פחות בריא מהאוכל שתכינו לבד, הוא גם הרבה יותר יקר. גם אוכל שנראה בריא על פניו, כמו סלטים או יוגורט עם פירות, עלול להכיל רטבים עתירי סוכר וקלוריות. לכן תמיד כדאי להביא אוכל ארוז מהבית, שאתם יודעים בדיוק מה הוא מכיל. במקרה הזה, שמירה על תפריט בריא גם תחסוך לכם כמה שקלים, שתוכלו לבזבז בכיף אחר כך ברחובות ברצלונה או פריז.

נצלו הזדמנויות לזוז – הטיסה מתעכבת? במקום לשבת במסעדה או בבר בטרמינל ולמלא את עצמכם בקלוריות מיותרות, נצלו את הזמן להליכה בטרמינל. בשדות תעופה גדולים תוכלו בקלות ללכת מרחקים גדולים וליהנות מסיבוב נחמד בזמן שאתם שורפים קלוריות.

היזהרו ממשקאות עתירי קלוריות – חשוב לשמור על שתייה מספקת במהלך החופשה, בעיקר בזמן הטיסה. כדי לא להתייבש, מומלץ לשתות כוס שתייה בכל שעה שאתם באוויר. אנחנו יודעים, הדיילים מציעים מבחר גדול של משקאות תוססים ואלכוהוליים בחינם, ואתם כבר מרגישים בחופש, אבל בכל זאת, כדי לשמור על הבריאות ועל המשקל, עדיף תמיד לבחור במים או בתה קר לא ממותק.

הצטיידו במצרכים בריאים למלון – ברוב המלונות תמצאו מקרר קטן בחדר. עם ההגעה למלון, צאו לטיול קצר לסופרמרקט המקומי והצטיידו במצרכים שיעזרו לכם לשמור על תפריט בריא, כמו פירות טריים, ירקות חתוכים או יוגורט. אם אין מקרר בחדר, עדיין תוכלו להצטייד בחטיפים בריאים שלא דורשים קירור, כמו אגוזים או חטיפי חלבון ארוזים.

אל תתפרעו בארוחת הבוקר – מלונות רבים מציעים ארוחת בוקר בחינם למתארחים. לרוב זוהי ארוחת מזנון, עם מגוון רחב של מאכלים, כולל לחמים לבנים, פנקייקים וקינוחים למיניהם. קל מאוד למלא את הצלחת בשלל מאכלים, שבימים כתיקונם לא הייתם מקרבים לפה, בעיקר כשאתם לא משלמים תשלום נוסף על הארוחה. אבל כדי לשמור על הבריאות והמשקל, העמיסו ירקות טריים על הצלחת והוסיפו גם פירות וחלבון, כמו ביצה קשה או יוגורט.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
20-01-2019
גם אם אתם מתקשים לצאת החוצה, בחוץ יורד גשם ומזג האוויר מתקרר, זה לא אומר שאתם חייבים לוותר על האימון
טיפוח
17-01-2019
אפשר להתחיל את הבוקר גם אחרת – בצורה רגועה יותר, נעימה יותר ומאורגנת יותר. קבלו טיפים שיעזרו לכם להגיע לעבודה כשאתם נראים טיפ-טופ במינימום זמן.
ספורט
10-01-2019
ברגע שתהפכו את הכושר להרגל יומיומי, תוכלו ליהנות מאורח חיים פעיל ובריא
תזונה
06-01-2019
אם תדאגו לאכול מה שצריך על הבוקר, מובטח לכם המשך יום בריא הרבה יותר, מלא אנרגיה ומספק.
תזונה
03-01-2019
טיפים שיעזרו לכם לשפר את מצב הרוח גם בימים הכי חורפיים
מתכונים
01-01-2019
מתכון להכנת דייסה קרה עם תפוח
טיפוח
30-12-2018
יובש הוא אחד הגורמים העיקריים לקמטוטים בעור, כאשר מזג האוויר היבש בחורף, בשילוב המזגנים החמים, התנורים והמעברים בין הקור לחום, גורמים לעור להתייבש בצורה קיצונית.
תזונה
27-12-2018
ככל שאנחנו מתבגרים מנגנון הצמא נחלש, ולכן יצירת הרגלי שתייה בריאה בגיל צעיר חשובה כל כך