איך אפשר לשמור על המשקל בחופשה בחו”ל?

תשכחו מדיאטות, תתמכרו לצעדים ותנצלו את מכון הכושר במלון לשם שינוי. ככה תטוסו בכיף ותחזרו בתחושת בריאות ושמחה

כולנו אוהבים לטוס לחו”ל, לברוח קצת מהשגרה שלנו, לגלות מקומות חדשים, ליהנות עם המשפחה או עם החברים וגם לבלות במסעדות מסקרנות, הבעיה היא, שרבים מאיתנו חוזרים מהחופשה הזו עם כמה קילוגרמים עודפים שאחר כך קשה להיפטר מהם. אז איך מצליחים לטוס הפעם מבלי לחזור במשקל חדש? מסתבר שיש הרבה מה לעשות, ואנחנו בכלל לא בעד דיאטה.

תשכחו מדיאטות

אם נסעתם לחופשה בחו”ל, אתם בוודאי יודעים שהתפריט שלכם הולך להשתנות והשגרה שלכם הולכת להיראות אחרת, אז תשכחו מדיאטות ועברו לחשיבה אחרת. אנשים רבים שיוצאים לחופשה מנסים לחקות את שגרת חייהם גם בחופשה וזה לא תמיד עובד. כשזה לא עובד, מופיעים תסכולים, רגשות אשם ואכילה רגשית. היו פתוחים לשינויים, שחררו מהתפריטים הקבועים וזכרו שאתם בחופשה. זה לא אומר שאתם צריכים לצאת מאיזון לגמרי, אבל כן לנסות ולטעום מאכלים חדשים כי זה חלק בלתי נפרד מחופשה נעימה.

וותרו על מזיקים

ולמרות שחלק בלתי נפרד מחופשה זה ליהנות מטעמים חדשים, נסו להימנע דווקא מג’אנק פוד ומאכלים שאתם יודעים שיגרמו לכם להרגיש לא טוב כמו צ’יפס מטוגן, מזון מעובד ושאר ממתקים ושילובים שלא יטיבו אתכם. אם בכל זאת מתחשק לכם לטעום מזון חדש שאתם יודעים שאינו בריא לכם, אכלו ממנו מעט, ואז תרגישו שנהניתם אבל לא הפרזתם וסבלתם.

מספרו צעדים

הליכות הן דרך נפלאה לשלב פעילות גופנית בחופשה, כך שאתם גם מטיילים ורואים מקומות חדשים וגם שומרים על המשקל, הגזרה והבריאות. מחקרים מצאו שעל מנת לשמור על משקל תקין, יש ללכת מינימום 10,000 צעדים ביום. אז אם בחופשה אנחנו אוכלים מעט יותר מבדרך כלל, נסו להגדיל את כמות הצעדים היומית, דבר שהרבה יותר קל ליישם בחופשה. השתדלו להסתובב עם שעון שבודק צעדים או לבדוק את האפליקציה שבמכשיר הטלפון שלכם.

תבחרו באטרקציות, תהיו פעילים

בחרו פעילויות שכוללות תנועה ותזוזה על פני שהייה במקום אחד כל הזמן. עברו ממקום למקום, טיילו ברגל, נסו טיול אופניים, תצללו או תשחו, טפסו במדרגות במקום לנסוע והיו כמה שיותר פעילים כדי לשפר את המטבוליזם שלכם והתחושה הקלילה.

הסתובבו עם בקבוק מים

במיוחד בחו”ל, כשאנחנו יותר תזזיתיים, חשוב להקפיד על שתיית מים. גם כדי למנוע התייבשות, גם בשביל לשמור על עיכול תקין וגם בשביל לשמור על המשקל. במקרים רבים אנחנו אוכלים הרבה יותר בגלל שהגוף שלנו מפרש את תחושת הצמא כתחושת רעב. הסתובבו עם בקבוק מים בשביל הבריאות שלכם.

נצלו את חדר הכושר של המלון

אם יש במלון שלכם חדר כושר, אז הוא כבר כלול במחיר ששילמתם. למה שלא תנצלו אותו ותתאמנו? מצאו זמן בבוקר או בערב לחצי שעה של אימון לפחות. ככל שיש לנו יותר מסת שריר בגוף, ככה הגוף שורף יותר שומן במנוחה.

 

 

מאת : שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.טעויות בריצה



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו
טיפוח
07-04-2024
הקפידו על השינה: 8 סכנות בחוסר שינה מצטבר
ספורט
04-04-2024
איזה תרגילים משפרים את מצב הרוח?
מתכונים
01-04-2024
מתכון להכנת שייק קרם פטל
תזונה
28-03-2024
למה חטיפי חלבון עכשיו יותר נחוצים מתמיד?
תזונה
24-03-2024
איזה נשנושים ימנעו זלילות ליליות?
ספורט
21-03-2024
אתגרי הכושר ששיגעו את הרשת
טיפוח
17-03-2024
7 דרכים לדעת אם אתם אוכלים יותר מדי סוכר

תפריט נגישות