איך להתחיל שינוי תזונתי שנשאר לאורך זמן ב-4 צעדים פשוטים?

מהם 4 הדברים הראשונים שיש לעשות כדי לעבור מהפך תזונתי בריא? שימו לב לכמה אוכלים ולא רק למה, תתחילו בצעדים קטנים שאפשר לעמוד בהם ותחשבו על למה חזק

הרבה אנשים רוצים לעשות שינויים, ומבטיחים לעצמם שממחר זה יקרה: הם יתחילו לחיות באופן בריא ולשנות את כל הרגליהם. אבל בינינו: כמה שינויים באמת מחזיקים מעמד לאורך זמן? אחת הסיבות לכך שאנשים לא מצליחים להתמיד בשינוי שלהם זה שהשינויים לא מגיעים מהמקום הנכון, או שהם פשוט מתחייבים על שינויים גדולים מדי שבאמת קשה לעמוד בהם. אז איך באמת אפשר להצליח לעשות שינוי שיצליח לאורך זמן?

1. בלי למה זה לא מחזיק

הלמה שלנו הוא בעצם הדבק שמחזיק את השינוי לאורך זמן. רגע לפני שאתם מתחילים תהליך תזונתי, ולא משנה איזה, תבדקו עם עצמכם למה בכלל אתם רוצים את השינוי הזה? איך תרגישו לאחר שתעשו את השינוי הזה? איך התחושה הזו תשנה לכם את כל החיים? את היחסים שלכם עם הסביבה? את עצמכם בסביבת העבודה שלכם? ממש דמיינו את עצמכם עושים את השינוי הזה ותבינו לעומק למה אתם חייבים להשיג את התחושה הזו כתוצאה מהשינוי שתעשו. חשבו על כל תחומי החיים שלכם, ואיך הם נראים לאחר שכבר עשיתם אותו. ככל שתדמיינו אותו יותר ותראו תמונה יותר ברורה ותבינו למה אתם רוצי את השינוי הזה, ככה תוכלו להטמיע את השינוי לאורך זמן וזה בעצם הדלק שלכם והמוטיבציה שלכם להתמיד. כי הרבה אנשים עושים שינויים אבל הם לא מתמידים עמם לאורך זמן.

2. כמה מהיום שלכם מוקדש לאכילה?

רגע לפני שמתחילים עם מה אתם אוכלים ובאיזו דרך תזונתית לבחור, תשאלו את עצמכם כמה פעמים ביום אתם פותחים את המקרר או מנשנשים משהו במטבח? פעם היו אומרים לנו לאכול הרבה פעמים ביום רק כדי שלא נהיה רעבים, רק שהדבר הזה גורם לשיבוש הורמונלי ולהשמנה בכל פעם שאנחנו אוכלים, משתחרר לזרם הדם שלנו אינסולין, כשההורמון הזה משתחרר באופן קבוע בכמות גבוהה, הגוף מקבל הנחייה לאגירת שומן. זה גורם לנו גם להתמכרות למזון, ולהאצת תהליך ההזדקנות. ברמה ההתנהגותית אנחנו הופכים להיות עבדים של האוכל, כאשר כל סיטואציה מחוברת לפתרון של אכילה.



3. אכלו ירקות עונתיים

במקום להתחיל להוריד דברים מהתפריט, דבר שקשה על פי רוב לאנשים שמתחילים תהליך תזונתי, פשוט התחילו להוסיף לתפריט הקיים ירקות טריים, מבושלים או מאודים, העיקר שיהיו עונתיים, כי ככה הגוף שלנו מקבל את מה שהוא זקוק לו בדיוק באותה עונה. למשל: בקיץ אנחנו אוכלים אבטיח, שהוא גם יעיל בהגנה מנזקי השמש ובחורף יש לנו את פירות ההדר שהם עשירים בוויטמין סי ומחזקים את מערכת החיסון שלנו מפני מחלות החורף כמו שפעת. הרגילו את הגוף שלכם לכמות גבוהה של ירקות ופירות, שהם גם משביעים יותר ועוזרים לשמור על הבריאות וגם על המשקל לאורך זמן.

4. הדרגתיות היא המפתח להצלחה

כמה פעמים אמרתם לעצמכם שעכשיו אתם מתחילים לאכול בריא או להתאמן, ואז עשיתם איזה מהלך קיצוני שלא החזיק מעמד יותר משבוע? בחרו בצעדים קטנים שאתם יכולים לעמוד בהם כמו למשל להתחיל לשתות כוס מים, להוסיף ירקות ופירות או לוותר על המשקאות הממותקים. בחרו את הדברים הקטנים האלו שמתאימים לכם ושלא ילחיצו אתכם עד כדי כך שתוותרו על כל התהליך. גם אם התהליך שלכם יהיה ארוך יותר, העיקר שיחזיק מעמד לאורך זמן.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.












כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?
מתכונים
21-05-2024
מתכון תה קר בטעם לימון ומנגו
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?

תפריט נגישות