איך מחזקים את הגוף אחרי קורונה?

מגפת הקורונה השתלטה בשנתיים האחרונות על החיים של כולנו: על החדשות שלנו, הקריירה, הפן החברתי, הבריאותי והנפשי כאחד. רבים ממחלימי הקורונה מדווחים על סימפטומים שונים שנותרו להם מהמחלה, בין אם עברו אותה בקלות או פחות. חלק מאותן תחושות שנותרו יכולות להיות עייפות, תשישות, נשירת שיער, עצבות בלתי מוסברת, רצון להסתגר, בעיות שינה, כאבי ראש, בעיות עיכול, איבוד חוש טעם וריח, ועוד תסמינים שנותרים לפעמים זמן רב לאחר שהקורונה כבר לא נראית על המטוש. אז איך מחזקים את הגוף פוסט קורונה?

עדיין אין מספיק מחקרים כדי שיסבירו את תופעת הקורונה ולמה כל גוף מגיב אחרת למחלה, אך יש דברים שכבר הבינו שככל הנראה משפיעים על אופי המחלה וזה אורח החיים שלנו שמכיל בתוכו את התזונה שלנו, הפעילות הגופנית, שינה ומצב נפשי, ממש כמו במחלות אחרות. בקורונה, לעומת מחלות ויראליות אחרות, משאירה אחריה לעיתים שאריות של מילה שמקשות על האדם לחזור לתפקוד מלא, למרות שהמחלה כבר מזמן עברה. זה בדיוק הזמן לחזק את מערכת החיסון, ולהיות אופטימיים כי בסופו של דבר, זה עובר.

הוציאו מהתפריט מאכלים שמחלישים את מערכת החיסון

להכניס לגוף מזון בריא, זה תמיד חשוב, אבל לפני שאנחנו חושבים מה כן להכניס, חשוב גם להבין מה לא נכון ובריא לגוף ולהוציא אותו מהתפריט, כמו למשל: סוכרים, קמחים לבנים, עוגות ועוגיות, מוצרי חלב שמייצרים ליחה, מאכלים מעובדים מסוגים שונים, אלכוהול, סיגריות וכל מה שאנחנו יודעים שמזיק לגוף ולא מזין אותו.

תזונה בריאה לחיזוק מערכת החיסון

בזמן מחלה ובתקופות שאנחנו רוצים לחזק את מערכת החיסון, חשוב לא להעמיס על מערכת העיכול ולתת לגוף לנתב את האנרגיה שלו למטרת ריפוי ולא למטרת עיכול, ולכן אנחנו ננסה להימנע מארוחות כבדות ונשנושים בלתי פוסקים ואולי אפילו נשתמש בצום 8/16 על מנת לתת לגוף זמן ארוך יותר של הפסקת אכילה למטרת ריפוי. בנוסף, אכלו דברים קלילים יותר מבדרך כלל, שמכילים ערכים תזונתיים גבוהים, למשל: הרבה פירות וירקות שגם מנקים את הגוף וגם מזינים אותו, מרקים עם ירקות בכל הצבעים, מוקפצים עם הרבה ירקות, שייקים, ומיצי ירקות. הוסיפו מאכלים מחזקים לתפריט כמו ג׳ינג׳ר, לימון, שום, עלים ירוקים, קינמון ופלפל חריף. טבליות שיזנדרה פלוס של הרבלייף עשירות בנוגדי חמצון שידועים כמסעיים בהגנה על מערכת החיסון.

מתספים בעת הצורך

במידה והגוף שלכם חלש מאוד, אפשר לתסף בוויטמין D, אבץ וויטמין C לפי הצורך, שהם מחזקים את מערכת החיסון ומעודדים ריפוי והחלמה בצורה יעילה ומהירה יותר. לגבי מינונים, מומלץ להיוועץ עם איש מקצוע.

נחים יותר ממה שצריך 

חשוב לזכור שהגוף שלנו עבר סוג של טראומה ונרצה להקשיב לו ולנוח בעת הצורך. זה בסדר לקחת ימי מחלה, לעבוד קצת פחות שעות או יותר שעות מהבית, זה בסדר גם לנוח באמצע היום וללכת יותר עם הגוף מאשר לדחוק אותו לפינה. לכו לישון מוקדם ותדאגו שהגוף שלכם מקבל מספיק מנוחה כדי להירפא ולהתחזק.

אבל גם מניעים את הגוף 

בעת מחלה, לא מומלץ לבצע פעילות גופנית, מהסיבה שמרבית האנרגיה של הגוף צריכה ללכת לריפוי ולא נרצה להתיש את הגוף, אבל הליכה מתונה יכולה לסייע לפנות פסולת מהגוף דרך הזיעה וגם לעזור להרגשה טובה יותר. לאחר ההחלמה, מומלץ לחזור לפעילות ספורטיבית בהדרגה לאט לאט.

טיפים נוספים

– היעזרו בטיפולים משלימים בעת הצורך, כמו דיקור, רפלקסולוגיה, היעזרו בצמחי מרפא או טיפולים נוספים לחיזוק הגוף לאחר הקורונה

– הרבו בסופרפוד, מאכלים שמכילים ערכים תזונתיים רבים כמו גוג׳י ברי, ספירולינה, קייל, פירות יער, ובכלל – פירות, ירקות ותבלינים.

– תרגלו נשימה. ישנם תרגילי נשימה המחזקים את הריאות, מזרימים את הדם וגם מרגיעים את הגוף והנפש.

– חזקו גם את הנפש – הקורונה הרחיקה מאיתנו קרובים, בודדה אותנו מהחברה והחלישה את הגוף והנפש. זה הזמן להתמיד בכל מה שעושה לכם טוב, בין אם זה מדיטציות, ספר טוב, א מבטיחה חמה, בילוי עם חברים או חוג כושר. השקיעו בנפש ואם יש צורך, לכו לטיפול מחזק.

מאת: שרון ינובסקי קפלן –  מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.

* מוצרי הרבלייף אינם מיועדים לטיפול, ריפוי, אבחון או מניעה של מחלות כלשהן.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו
ספורט
04-04-2024
איזה תרגילים משפרים את מצב הרוח?
מתכונים
01-04-2024
מתכון להכנת שייק קרם פטל
תזונה
28-03-2024
למה חטיפי חלבון עכשיו יותר נחוצים מתמיד?
תזונה
24-03-2024
איזה נשנושים ימנעו זלילות ליליות?
ספורט
21-03-2024
אתגרי הכושר ששיגעו את הרשת
טיפוח
17-03-2024
7 דרכים לדעת אם אתם אוכלים יותר מדי סוכר

תפריט נגישות