רעיונות לארוחת צהריים בשיא החום

מה לאכול בשיא החום לארוחת צהרים? הקיץ כבר פה והחום הכבד לעיתים גורם לנו לרצות לאכול פחות, בעיקר פחות ארוחות מבושלות. אז מה אוכלים ללאנץ' כדי לספק לגוף את כל הרכיבים התזונתיים מבלי להרגיש נפוחים, עייפים וכבדים? הכנו עבורכם 12 אופציות מרעננות, קלילות וטעימות, ואל תשכחו להדליק את המזגן לפני שמתחילים לאכול
  1. פסטה זוקיני – אחד הטרנדים שכבשו אותנו בשנים האחרונות אלו מכשירי חיתוך הירקות שהופכים כל קישוא וגזר לפסטה מהחלומות. פסטה זוקיני הפכה לנחשקת מכולן בגלל המרקם הכיפי שדומה ככל שניתן לדבר האמיתי במינימום קלוריות ומקסימום תחושת שובע. אז קחו לכם 2-3 קישואי זוקיני, הקפיצו אותם במחבת עם שום, תרד וגבינות, ויש לכם פסטה מרעננת וקלילה.
  2. דפי אורז עם טופו וירקות טריים – דפי האורז מכילים עד 15 קלוריות בלבד ליחידה ובכך הם מאפשרים לנו להרגיש שאנחנו אוכלים פחמימות במינימום קלוריות, מינימום תחושת כבדות ומקסימום תחושת שובע. מדובר בארוחה כיפית, נוחה ומרעננת שאפשר להכין ולקחת בכיף לעבודה בלי הרבה עבודה. את דפי האורז מניחים בקערה עם מים עד להתרככות ומגלגלים עם ירקות כמו חסה, מלפפון, טופו, גזר, פלפל אדום וכוסברה.


  1. דפי אורז עם ירקות מוקפצים – את דפי האורז ניתן גם למלא בירקות מוקפצים כמו תרד, מנגולד, ברוקולי וקישואים, יחד עם מעט רוטב סויה וטופו. מעדן מרענן וכיפי.
  2. דג וסלט ירוק ענק – דג לבן תמיד מעניק תחושה קלילה לימים חמים, וניתן להכין בקלות דג בתנור עם סלט ירוק גדול, שמעניק שפע של ויטמינים, מינרלים, נוגדי חימצון, כלורפיל ואנטי אוקסידנטים.
  3. שייק הרבלייף – אם החום הוריד לכם לגמרי את התאבון, אתם תמיד יכולים לשתות משקה שייק חלבון של הרבלייף שמכיל את כל הויטמינים והמינרלים שהגוף שלכם צריך פלוס החלבון ששאיר אתכם חטובים ובשיא האנרגיה. אתם יכולים לפנק את עצמכם בשייק פירות קפואים ולהוסיף את האבקה פנימה ובכך לייצר גלידה חלומית צוננת ובריאה. קבלו מתכון לארטיק בטעם פטל או תפוז: https://goodnutrition.co.il/recipes/wild-berry-orange-pops/


  1. רול חסות עם ירקות – הפכו את החסה ללחם שלכם והכניסו פנימה את מה שתכננתם להכניס לכריך. זה יכול להיות חומוס עם ירקות, אבוקדו עם ירקות, טופו עם ירקות ועוד. רול החסה קארנצ'י וקליל יותר בימים אלו מאשר סנדוויץ מקמח ושמרים.
  2. סלט אטריות שעועית קר – אטריות שעועית הן קלילות ומכילות כמות יפה של חלבונים. אתם יכולים להכין אותן, לקרר ולהוסיף ירקות, קצת סויה, פלפל חריף והרבה כוסברה.
  3. פשטידות מאפינס קלות שאפשר לאכול גם קרות – הכינו פשטידות שמכילות כמה שיותר ירקות כמו ברוקולי, תרד, מנגולד, קישואים, כרובית, גזר ועוד. הכניסו אותן לתבניות מאפינס וגם תוכלו לקחת אותן לעבודה בקלות. חם מאוד? הן תמיד יהיו מעולות גם כשהן קרות.


  1. סלט גדול עם טונה / גבינות / מש מונבט / עדשים מונבטות – הכינו סלט ירוק גדול והוסיפו לו חלבון, כך שתקבלו ארוחה שלמה בריאה ומאוזנת. הוסיפו קטניות מונבטות / גבינות / טונה. סלט תמיד יהיה אופציה נכונה וטובה לארוחת צהרים קיצית.
  1. טופו מוקפץ – סלט חם קר – הקפיצו את הטופו יחד עם ירקות שאתם אוהבים והכניסו אותם לתוך סלט קר ובכך תשלבו בין חם לקר ותקלילו את ארוחת הצהרים שלכם. טופו יספק לגוף שלכם חלבון, והירקות יוסיפו פחמימות, סיבים תזונתיים ויטמינים ומינרלים.
  2. מרק קר – תשכחו ממרק קר ועברו לסלט קר מרענן שמכיל ירקות ירוקים, יוגורט, נענע ועוד. ניתן להכין מרק מפירות, ירקות או משילוב ביניהם ואף בתוספת אבקת חלבון ואבקת שייק של הרבלייף. קבלו מתכון של מרק אפונה ומנטה מהיר הכנה: https://goodnutrition.co.il/recipes/quick-pea-and-mint-soup/


 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
24-10-2021
נערכים לסתיו: איך לשמור על הבריאות והמשקל גם כשמתקרר?
תזונה
21-10-2021
10 טיפים מעולים לטפל בנשירת שיער
מתכונים
19-10-2021
לזניה עגבניות ותרד מועשרת בחלבון
תזונה
14-10-2021
איך להוריד את הסוכר? המאכלים שיעזרו לכם לרצות פחות מתוק
מתכונים
12-10-2021
מתכון להכנת שייק פצצת שוקולד
ספורט
11-10-2021
הכירו את תופעת ההתמכרות לאימונים
תזונה
07-10-2021
גיל המעבר הגברי: איך תדעו שחסר לכם טסטוסטרון?
מתכונים
05-10-2021
מתכון להכנת לחם בננות