חורף בריא: תרופות סבתא שיחזקו אתכם

החורף כבר פה, וזה הזמן להיערך: איך אפשר להימנע מהשפעת השנה? מה יחזק את מערכת החיסון ואיזה תרופות סבתא ישפרו את המצב אם כבר חלינו?

אצל רבים מאיתנו, חורף מתקשר לשפעת, צינון ושיעול, אך מחלות חורף לא חייבות להופיע בכל שנה, וניתן לראות את זה בבתים שחלק מבני הבית נדבקים ואחרים לא. כיצד זה ייתכן? הסוד הוא בתפקוד מערכת החיסון שלנו. כשפולשים אל הגוף שלנו וירוסים שונים, הדרך שבה הם יתבטאו בגוף או שבכלל לא, תלוי בצבא של הגוף שלנו. כמה הוא מוכן מראש וחזק כדי להדוף את הווירוסים, או שהוא צבא רכרוכי שאפשר לחדור דרכו.

מה מחזק את מערכת החיסון?

מערכת החיסון שלנו מושפעת מאורח החיים שלנו באופן ישיר. למעשה, כל פעולה שלנו תשפיע בצורה כזו או אחרת על מערכת החיסון. למשל: שינה איכותית ורציפה של 8 שעות בכל לילה, תטיב עם מערכת החיסון שלנו, בעוד ששינה קלה או מעט שעות שינה, פוגמות במערכת החיסון ומחלישות אותה. פעילות גופנית למשל, מסייעת לחיזוק מערכת החיסון, בעוד שמחסור בתנועה ממושך, מחליש את מערכת החיסון, וכמובן שתזונה לקויה, מפרה את האיזון בגוף ומחלישה את מערכת החיסון לעומת תזונה בריאה שמסייעת למערכת החיסון להיות חזקה.

הנה 8 דברים שיעזרו לכם לחזק את מערכת החיסון בזמן מחלה ובכלל:

1. וותרו על מזון מעובד וקשה לעיכול
כשהחיות בטבע פצועות או חולות, הן לא אוכלות, על מנת לתת לגוף את המנוחה הנדרשת ממערכת העיכול, שגוזלת מהגוף אנרגיה גבוהה על חשבון מערכת החיסון. גם אנחנו בני האדם זקוקים להתחזק בזמן מחלה ולא להעמיס על מערכת העיכול. אם אתם חולים, כדאי לאכול מאכלים קלים בלבד כמו ירקות ופירות שהם גם קלים לעיכול וגם עוזרים בהחדרת מינרלים וויטמינים חשובים לגוף על מנת להתחזק.

2. הימנעו ממאכלים מעודדי ליחה
ישנם מאכלים שהם מעודדים ליחה בגוף כמו מוצרי חלב, בננות, קמח לבן וסוכרים שונים. במצבים של חולי השתדלו להימנע מהם, ואף להפחית מהם בתקופת החורף.

3. צרו לעצמכם שגרת שינה בריאה
התנתקו מכל מה שגורם לכם לסטרס לפני השינה, הרחיקו מחדר השינה מסכים והקפידו על 8 שעות שינה איכותיות.

4. שתו מים
הימנעו משתייה ממותקת ומעודף שתיית קפה, שמפריעה לאיכות השינה וגם מגבירה את רמות הסטרס בגוף ומחלישה את מערכת החיסון. שתיית מים עוזרת לפנות פסולת מהגוף ואם אתם חולים, המים עשויים לסייע לזירוז ההחלמה.



5. עשו בדיקות דם תקופתיות
שיעזרו לכם לגלות האם ישנם חוסרים שונים בגופכם. בדקו בעיקר וויטמינים, מינרלים, וויטמין D שמסייע בחיזוק מערכת החיסון.

6. שהו בשמש
בחורף הישראלי ניתן למצוא ימי שמש רבים אפילו בימים גשומים. השתדלו לתפוס את השמש ולשהות בה כדי לחזק את מערכת החיסון ומצב הרוח שלכם.

7. העדיפו תרופות סבתא
לפני שאתם מגיעים לתרופות שונות, בדקו את תרופות הסבתא(כמובן באישור הרופא שלכם), כדי לתת הזדמנות למערכת החיסון לעשות את העבודה עבור הגוף שלכם. תרופות סבתא יעילות לצינון ושיעול הן: כורכום (בטבליות או במרק), תה עם דבש, לימון, קינמון, ג’ינג’ר ובצל.

8. עודדו הפרשת רעלים
דרך פעילות גופנית נמרצת שגורמת להזעה. פעילות גופנית מחזקת את מערכת החיסון. אם אתם חולים, הימנעו מאימוני הכוח, ובחרו באימוני אירובי שיעזרו לכם להזיע החוצה את המחלה.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
16-06-2024
חלאס הגזמתם: אלו הסימנים שאתם מתאמנים יותר מדי
מתכונים
11-06-2024
מתכון הכנה מעדן תות שוקו-וניל
ספורט
09-06-2024
בלי שום מילה על דיאטה: הספורט שיעזור לכם להתחטב בחג שבועות
תזונה
06-06-2024
המינרל שכל מתאמן חייב להכיר
ספורט
02-06-2024
חימום לפני אימון: נחוץ או מיותר?
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?
מתכונים
21-05-2024
מתכון תה קר בטעם לימון ומנגו

תפריט נגישות