רעיונות לארוחת בוקר בריאה ו-5 עובדות חשובות

הכנו עבורכם 5 עובדות חשובות שאתם צריכים לדעת על חשיבות ארוחת הבוקר

יודעים הכל על חשיבות ארוחת הבוקר? קבלו 5 עובדות חשובות וגם רעיונות לארוחת בוקר מזינה

ארוחת בוקר טובה יכולה לעזור לכם להתחיל את היום כמו שצריך ולספק לכם את האנרגיה שאתם זקוקים לה, עד שתגיע השעה לארוחת הצהריים. ארוחת הבוקר גם יכולה לעזור לכם להימנע מצורך לנשנושים לא בריאים בשעות הבוקר המאוחרות. רבות כבר נכתב על חשיבות ארוחת הבוקר, אבל במקרה הזה, כל המרבה הרי זה משובח. הכנו עבורכם 5 עובדות חשובות שאתם צריכים לדעת על חשיבות ארוחת הבוקר וגם רעיונות לארוחת בוקר טובה ומזינה, שתעניק לכם אנרגיה להמשך היום.

  1. ארוחת בוקר בריאה תעזור לכם להישאר שבעים עד הארוחה הבאה או החטיף הבריא הבא ותספק לכם אנרגיה וכוח. מאכלים המכילים חלבון יעזרו לספק את הרעב, ומאכלים עשירים בסיבים תזונתיים ישביעו אתכם.


  1. בבוקר, מיכל הדלק של הגוף שלכם מרוקן כמעט לגמרי. כשאתם אוכלים את האוכל הנכון לארוחת הבוקר, אתם מספקים לשרירים ולמוח שלכם את הדלק שהם זקוקים לו, כדי לתפקד באופן מיטבי.
  2. ארוחת בוקר טובה תעזור לכם להימנע מרמת סוכר לא יציבה בדם ותסייע גם בהפחתת הצורך לאכול. ארוחה מאוזנת, שמכילה גם חלבון וגם פחמימות בריאות, יכולה לספק לגוף אנרגיה ולמנוע צורך לנשנש מתוקים או מאכלים לא בריאים אחרים (כל עוד אתם לא סובלים מבעייה רפואית בוויסות רמת הסוכר שלכם).
  3. ארוחת בוקר עוזרת לכם לקבל החלטות נכונות יותר בכל הנוגע לאוכל שאתם אוכלים בהמשך היום. אם תדלגו על ארוחת הבוקר, אתם עלולים למצוא את עצמכם משתוקקים לאוכל מתוק או שמן, והצורך הזה עלול להישאר איתכם לאורך כל היום. אם תאכלו ארוחה עשירה בחלבון, תוכלו להפחית את ההשתוקקות למאכלים מלוחים ושמנים.
  4. ארוחת בוקר מאוזנת תספק לגוף מספיק חלבון, כדי לתמוך בבריאות השרירים שלכם. רבים מוצאים את עצמם אוכלים מעט חלבון בארוחת הבוקר, קצת יותר בארוחת הצהריים וכמות גדולה של חלבון בארוחת הערב. אבל מצב כזה עלול לפגוע ביכולת של הגוף לבנות ולתקן רקמות שריר. השתדלו לאזן את כמות החלבון שאתם אוכלים, כך שתאכלו כמות שווה פחות או יותר במהלך הארוחות שלכם.

רעיונות לארוחת בוקר מזינה

אחרי שהבנו את חשיבות ארוחת הבוקר, הגיע הזמן לקבל גם מספר רעיונות, שיספקו לגוף שלכם את ארוחת הבוקר הבריאה שהוא זקוק לה. ארוחת בוקר מאוזנת צריכה לספק לגוף כ-20-30 ג' חלבון, שירגיע את הרעב ויסייע לבריאות השרירים, פחמימות מלאות, שיעניקו לגוף אנרגיה, וסיבים תזונתיים. הפחמימות צריכות לכלול פירות או ירקות. אם אתם יכולים להרשות לעצמכם מבחינה קלורית, הוסיפו גם קצת דגנים מלאים.

  1. ביצים ותרד – בשלו מעט תרד טרי או קפוא במיקרוגל, הוסיפו ביצה מקושקשת או חלבון ביצה, מעט חומץ בלסמי ופרי בצד.
  2. שייק חלבון מאבקת חלבון, חלב דל-שומן או חלב סויה לצד משקה אלוורה ותה.
  3. יוגורט דל-שומן או נטול שומן עם פירות טריים וקינמון או גבינת קוטג' עם ירקות חתוכים ומעט פלפל שחור.
  4. פרוסת לחם מלא עם אבוקדו ופרוסות חזה הודו ופרי טרי לקינוח.
  5. גם שאריות מאתמול של דגנים מלאים, חלבון וירקות יכולים לספק לכם ארוחת בוקר נהדרת.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
19-10-2018
אם החלטתם לוותר על מזון מן החי, בין אם מסיבות בריאותיות או סביבתיות, חשוב שתדעו איך לקבל את כמות החלבון שהגוף שלכם צריך. קראו עוד >>
מתכונים
16-10-2018
מתכון להכנת שייק פאי תפוחים אולד פאשן
טיפוח
14-10-2018
מי רוצה לעלות על המטוס כשהוא נראה נפלא, רק כדי לרדת ממנו בברצלונה או פריז כשהוא נראה ומרגיש 10 שנים זקן יותר? כדי לעזור לכם להיראות מעולה אחרי הנחיתה, הכנו עבורכם 6 טיפים חשובים. קראו עוד >>
ספורט
11-10-2018
תאמינו או לא, 15 דקות של פעילות גופנית ביום יכולות לעשות פלאים לגוף שלכם. פעילות גופנית קבועה שומרת על הגוף שלכם, עוזרת להאט את הזדקנות המוח ומפחיתה את הסיכון למחלות לב. קראו עוד >>
תזונה
07-10-2018
הרצון לנשנש קיים אצל כולנו והוא תוקף כל אחד מאיתנו בשלב אחר של היום. במידה ואתם אוכלים מסודר לאורך כל היום, אתם לא אמורים להרגיש בולמוסים של רעב, אלא רק צורך בארוחות ביניים של עד 250 קלוריות. רוצים 5 אופציות לנשנוש בריא? קראו עוד >>
תזונה
04-10-2018
חשוב לוודא שהקלוריות שלכם עשירות בחומרים מזינים הדרושים לתפקוד הגוף. מושג זה מכונה צפיפות תזונתית. קראו עוד >>
מתכונים
02-10-2018
מתכון להכנת ארטיקים פטל / תפוז
ספורט
27-09-2018
אם גם לכם נמאס מהוויכוחים האינסופיים עם הילדים על מסכים, הגיע הזמן שתציבו להם אלטרנטיבה בריאה וכיפית – כושר משפחתי! קראו עוד >>