לכבוד יום השוקולד: איך להפחית את החשק לשוקולד ומה לאכול במקום?

ב-7 ליולי מציינים בכל העולם את יום השוקולד הבינלאומי, כי איך אפשר לא להשקיע בו יום מיוחד שרוב העולם אוהב ומכור אליו? יש סוגים שונים של שוקולד כמו שוקולד לבן, חלב, מריר ועם תוספות מגוונות החל ממלח ועד צ’ילי. איכות השוקולד נקבעת לפי כמות אחוזי הקקאו שבו, כאשר יש שוקולדים שאין בהם בכלל קקאו כמו למשל שוקולד לבן. למרות שיצאו הרבה מחקרים לכך ששוקולד מריר בריא לגוף שלנו, ברוב השוקולדים שנמצאים כיום על המדפים בסופר, אין כמות גבוהה של אחוזי קקאו, וגם אם יש, הם עשירים בשומן וסוכר. בנוסף, בשוקולד יש כמות גבוהה של קפאין, שלרוב האנשים אינה בריאה. אם אתם אוכלים מדי פעם קוביית שוקולד או עוגת שוקולד ביום הולדת, לא יקרה לנו שום דבר רע, הבעיה היא שאנחנו נוטים להתמכר לקוביה השובבה. אז מה לעשות כדי לא להתמכר, ומה עדיף לאכול במקומו?

  • איזון רמות הסוכר

ראשית, כדאי שנאזן את רמות הסוכר שלנו בדם. ככל שהסוכר שלנו מאוזן, כך נרצה פחות להתנפל על מתוקים ועל שוקולדים בפרט. איך מאזנים את הסוכר בדם? הכי חשוב זה להימנע מנשנושים בלתי פוסקים ולאכול באופן מסודר וממוקד. בנוסף, הרבו באכילת פירות וירקות שמכילים מלבד ויטמינים ומינרלים, גם כמות גבוהה של סיבים תזונתיים שתורמים לאיזון רמות הסוכר. פירות מתוקים גם יעזרו להפחית את החשק למתוק. חשוב לאכול את הפירות כארוחה בפני עצמה ולא כקינוח שעלול לגרום לתסיסה בקיבה.

  • ספורט במקום שוקולד – זה עובד

דבר נוסף שעוזר לנו להפחית את החשק למתוק הוא פעילות גופנית. יצא לכם פעם לסיים אימון ולהסתער על חבילת שוקולד? זה פחות קורה, ויותר סביר שנרצה לחסל חבילת שוקולד לאחר שהייה ממושכת בישיבה בעבודה או על הספה בעת צפייה בטלוויזיה. הגוף שלנו דורש את השוקולדים הללו על מנת להרגיש אנרגטיים יותר. לאחר פעילות גופנית אנחנו מרגישים עירניים ומלאי אנרגיה וסביר להניח שהגוף שלנו ירצה לשתות מים לאחר אימון או מקסימום לשתות שייק על מנת להחזיר את הויטמינים והמינרלים לגוף. אז רגע לפני שתוציאו את השוקולד מהמקרר, אולי כדאי שתעלו על נעלי ריצה ותצאו לנשום אוויר בחוץ? ספרו לנו אם זה עבד.



  • אכילה רגשית

לכולנו יש ימים בהם אנחנו אוכלים ממש בריא, שאנחנו מרגישים טוב עם עצמינו נפשית ופיזית, ואז לפתע מגיע יום או יותר או אפילו תקופה פחות נעימה שבה אנחנו בסך הכל רוצים להתנחם בעוד קצת שוקולד. חשוב לעצור לרגע ולהבין מאיפה זה בא. האם אנחנו עייפים? רעבים? עצובים? לחוצים? כל אלו עלולים לקרב אותו יותר אל החפיסה, וכדאי לבדוק האם יש באפשרותינו למצוא פתרונות אחרים. אכילה רגשית יכולה בקלות להיפתר ברגע שאנחנו נעשים מודעים אליה. אולי יש לנו דרכים למלא את הנפש בדרכים אחרות כמו למשל קריאה של ספר ממלא, פודקאסט, הרצאה או שיחה טובה עם חברים? לפעמים הנפש שלנו היא זאת שרעבה, וחשוב שנבין שהשוקולד הוא לא זה שימלא אותה.

  • התחליפים הראויים

ובכל זאת, כולנו בני אדם, ומצבים שונים גורמים לנו לרצות משהו מתוק ומנחם. פשוט כדאי למצוא את התחליפים הנכונים כמו פירות, חטיפי בריאות למיניהם על בסיס תמרים, פירות יבשים, או כמו כמו אבקות חרובים שניתן להשתמש להכנת חטיפי בריאות ועוגות. לחברת הרבלייף ישנם חטיפי שוקולד מעולים ובריאים על בסיס חלבונים, שעשויים להביא לפתרון מושלם לחשק לשוקולד. חטיפי חלבון קטנים וטעימים בטעמי שוקולד עם בוטינים, שקדים ולימון, המכילים  10 גרם חלבון שמעניקים ערך נוסף לשוקולד ומהווים תחליף מצויין לארוחה לאחר אימון, לארוחת ארבע ומומלץ שתמיד יהיה בתיק למקרה הצורך, ובעיקר כשיש צורך בשוקולד.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?
מתכונים
21-05-2024
מתכון תה קר בטעם לימון ומנגו
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?

תפריט נגישות