לכבוד יום הטלוויזיה: 10 הרגלים בריאים ששווה לעשות מול הטלוויזיה

מחקרים שנערכו במהלך השנים קבעו כי צפייה ממושכת בטלוויזיה גורמת להשמנה, ולמען האמת, זה נשמע הגיוני. אנשים שצופים שעות ממושכות בטלוויזיה יושבים או שוכבים לאורך זמן, לרוב מפתחים תאבון (במיוחד אםיש איזה ריאליטי שקשור באוכל), ובדרך כלל, הבחירות שלנו יהיו לא ממש בריאות, או יותר נשנושים מאשר אוכל מזין.

אז אם אתם חובבי מסכים ואין סיכוי שתפחיתו קצת את השהות שלכם מול המסך, קבלו 10 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הצפייה שלכם לבריאה יותר:

1. נצלו את הזמן להליכון – נסו לתזמן את הצפייה בתכנית האהובה עליכם בטלוויזיה כשאתם במכון הכושר. פשוט תביאו אתכם את האזניות מהבית ותלכו או תרוצו בזמן שאתם צופים. זה יעביר לכם את הזמן, וככה תרגישו הרבה יותר טוב עם עצמכם. אין לכם מנוי למכון? מה עם להשקיע בהליכון פרטי משלכם שתוכלו לטפס עליו בכל פעם שאתם עתידים לצפות בתכנית ארוכה?

2. קפצו על דגלית – אם אין לכם מקום בבית או שהחלטתם לוותר על הכנסת מכשיר אירובי גדול אל הסלון שלכם -נסו לקפוץ על חבל. חבל קפיצה הוא אביזר מעולה לשריפת קלוריות, שיפור סיבולת לב ריאה והעברת הזמן בצורה בריאה כשאתם צופים בתכנית שאתם מכורים אליה.

3. כדור פיטבול במקום ספה – דרך נוספת להזיז אתכם בזמן שאתם צופים היא לקפץ על כדור פיטבול. זה בטוח יותר בריא מאשר לשקוע עמוק אל תוך הספה שלכם. מדי חצי שעה תוכלו לעצור ולעשות קצת תרגילים בין לבין. ישיבה על כדור הפיטבול משפרת את היציבה ותורמת לחיזוק שרירי הליבה.



4. זמן מתיחות – אם אין לכם זמן לעשות מתיחות לאחר האימון, תמיד תוכלו לעשות את זה בזמן שאתם צופים בחדשות למשל. מתיחות תורמות להפגת מתח וסטרס מהגוף, לזרימה טובה של הדם וליציבה טובה. לכל אחד מאיתנו אמנם גנטיקה שונה, אך בעזרת אימון מתיחות קבוע, תוכלו לשפר משמעותית את הגמישות שלכם.

5. נשנושי ירקות – נכון שהכי כיף זה לנשנש פופקורן מלא במלח וחמאה, אבל ההרגשה של אחרי קצת פחות כיפית. נסו במקום גרעיני התירס המלוחים לנשנש ירקות ולהכין מטבל מיוגורטוחרדל. תחתכו ירקות בכל הצבעים, שירגיש לכם מפנק ובריא.



6. או אנטיפסטי – אם מתחשק לכם משהו חם לנשנש, אז פשוט תכניסו את הירקות האהובים עליכם לתנור כמו צ'יפס. כרוב, גזר, גמבה, קישואים ופטריות -דוגמא לנשנוש בריא וטעים.

7. כשהחשק למתוק גובר – נשנשו חטיף חלבון של הרבלייף בטעם שוקולד או לימון, זה יוריד לכם את רגשות האשם, וישאיר רק ויטמינים בלי תחושת שובע



8. הזדמנות לשתות מים – הרבה פעמים אנחנו חושבים שאנחנו רעבים, אבל בעצם זה הצמא שמאותת לנו. קחו אתכם בקבוק מים גדול ותשתו מים כשאתם רואים טלוויזיה. תעשו מזה הרגל קבוע.

9. תרימו את הרגליים למעלה – אם הייתם פעילים רוב היום, נצלו את המנוחה לתנוחה שתזרים לכם את הדם.

10. נצלו את הזמן לטיפולי פנים – גם עור הפנים שלנו זקוק לחידוש והזנה, והרבה פעמים אנחנו זונחים אותו בתירוץ של הזמן, אבל לראות טלוויזיה יש לכם זמן, אז במקום לצפות סתם במסך, תוכלו למרוח מסכת חימר מטהרת עם מנטה של הרבלייף או מסכה ביתית מפירות וירקות או מחלבון של ביצה.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
24-05-2020
חג השבועות הפך עם השנים לחג הגבינות, הפשטידות, הקישים ועוגות הגבינה. קבלו את הטריקים שיעזרו לכם לשמור על הגזרה בחג השנה ואיך אפשר לחגוג בריא יותר השנה?
ספורט
21-05-2020
גן שעשועים עשוי להיות מאתגר מאוד ברמת הכושר הגופני. קבלו אימון כושר מעולה שניתן לעשות בעזרת הנדנדה לחיטוב כל הגוף.
מתכונים
19-05-2020
מתכון להכנת משקה מלפפון מנטה
תזונה
17-05-2020
הגוף שלנו מורכב מ-70% מים ואנחנו זקוקים להם לתפקוד המערכות השונות בגוף.
תזונה
14-05-2020
ויטמינים ומינרלים חשובים מאוד לשמירה על בריאותנו. אבל מה קורה כאשר אנחנו לא צורכים מספיק מהם דרך התזונה שלנו?
מתכונים
12-05-2020
מתכון לשייק שוקולד תפוז
ספורט
10-05-2020
מוותרים על החזרה למכון הכושר? בעזרת התרגילים הבאים תוכלו לשמור על גזרה חטובה, גוף חזק ובריא, גם בלי לצאת מהבית ובלי לרכוש שום אביזר.
ספורט
07-05-2020
אם היה לכם יום עמוס, יש סיכוי טוב ש'תחתכו פינות' לאחר האימון. סיכמנו עבורכם כמה מאותן טעויות נפוצות שכדאי לנסות להימנע מהן.