16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר

16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר.
מנפנפים ביום העצמאות? קבלו 16 טיפים שיעזרו לכם ליהנות מחג העל האש בצורה בריאה בהרבה יותר מהשנים הקודמות.
כבר שנים שיום העצמאות הפך לחג המנגלים, חג העל האשים או חג צליית הבשר, אז בין אם אתם טבעונים או קרניבורים, הנה 16 טיפים שיעזרו לכם לשמור על הבריאות, להרגיש טוב יותר, ולא לסיים אותו עם צרבת וכאבי ראש מיותרים.

1. בחירה עצמאית – ראשית, ברוח יום העצמאות, החליטו לבחור עבורכם את הכי טוב שיש. כלומר, לאכול דברים שלאחר מכן יעזרו לכם להרגיש טוב ולא להיפך. לדוגמא: אם אתם יודעים שבשר מסוים לא עושה לכם טוב, אל תאכלו אותו. תבחרו את הכי טוב עבורכם ואין אדם שמכיר אתכם טוב יותר מכם.

2. תבחרו לא להתפוצץ – החליטו מראש שהשנה אתם לא מתפוצצים. היו קשובים לגוף. דעו מתי לעזוב את הצלחת ולסיים לאכול. בחרו לסיים את הארוחה קלילים ונינוחים.

3. התעניינו בסביבה – לפעמים אנחנו כל כך שקועים באוכל, שאנחנו שוכחים לשם מה התכנסנו. התעניינו באנשים סביב, בכל מה שמתרחש, בחברים, ובכל מה שקורה מעבר לשולחן האוכל.

4. עזרו והישארו פעילים – היו בתנועה. במקום להקפיד על תנועת הלסת, הקפידו על תנועת הגוף. עזרו בהגשה, בפינוי, היו פעילים עם הילדים ועשו כל שביכולתכם להיות בתזוזה. כך תבטיחו לעצמכם להיות בריאים וקלילים יותר.



5. דאגו לסלטים ירוקים – בין אם אתם מתארחים, מארחים או יוצאים לפיקניק ברחבי המדינה, דאגו להכין ולהביא אתכם שפע של סלטים מזינים ובריאים מכל הצבעים, אבל אל תשכחו את הירוקים שעשירים בכלורפיל, מסייעים בתחושת שובע ועוזרים לאיזון הסוכר בדם.

6. הימנעו משתייה מתוקה – שמזיקה לבריאות ומלאה בסוכרים פשוטים. הסתפקו במים ותחסכו בקלוריות מיותרות.

7. הימנעו משתיית אלכוהול – שמייבש את הגוף ומוסיף קלוריות ריקות. אם בכל זאת אתם מעוניינים לשתות, העדיפו כוס יין אדום, שמכילה נוגדי חמצון בריאים.

8. בחרו בחלבונים בריאים – בגזרת הבשרים, העדיפו בשרים רזים וכמה שפחות מעובדים כמו נקניקיות או קבבים מעובדים למיניהם ואל תשכחו שאפשר לבחור גם בדגים שונים או בשיפודי טופו או סייטן. היו יצירתיים ובחרו את החלבונים שלכם בחכמה.

9. אם כבר קבבים ובורגרים – הכינו אותם בעצמכם, ובכך תחסכו מכם חומרים משמרים ושאר חלקים לא מזוהים של בשר.



10. אל תשרפו את הבשר – כשהבשר שרוף מדי, הוא משחרר חומרים מסרטנים, דאגו להפוך אותו מצד לצד.

11. לעיכול תקין – הרבו באכילת ירקות לצד החלבונים, אלו יעזרו לכם לעכל את החלבונים ביתר קלות.

12. פיתות מקמחים בריאים – השתדלו לוותר על הפיתות כשאתם אוכלים על האש והעדיפו לאכול את החלבונים שלכם עם סלטים. במידה ואתם כן בוחרים בפיתה, העדיפו פיתות מקמח כוסמין או שיפון.

13. וותרו על סלטים קנויים – והעדיפו סלטים טריים. ואם כבר קנוי, העדיפו את אלו בלי המיונז, הרטבים והשומניים.

14. במקום צ’יפס – נסו תפוחי אדמה במדורה, או שתעמיסו כמה תפוחי אדמה על המנגל. זה תמיד עדיף מאשר להטביע את תפוחי האדמה בשמן עמוק.

15. שפדו ירקות – בין הבשרים והתוספות, שפדו גם כמה ירקות ואל תשכחו לאכול מהם, כדי לקבל עוד מנת בריאות וסיבים תזונתיים.

16. הימנעו מפירות לאחר הבשר – לבשר לוקח זמן רב להתעכל בקיבה ולכן מומלץ להימנע מאכילת פירות כקינוח שיכולים לתסוס ולהרקיב בקיבה. כשהפירות נרקבים ותוססים, הבטן עלולה להתנפח ואתם עלולים לסבול מגזים, כאבים ובעיות בעיכול.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



 

 



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?
ספורט
02-05-2024
הגיע הזמן: 6 הרגלי כושר שהגיע הזמן להפסיק איתם כבר
תזונה
18-04-2024
ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו
ספורט
04-04-2024
איזה תרגילים משפרים את מצב הרוח?

תפריט נגישות