נשארים חטובים בחגים: 10 דרכים לא להשמין בראש השנה

נערכים מראש!

הארוחות המרובות, היציאה מהשגרה, היעדר האימונים והמאכלים שאנחנו לא רגילים לאכול – הם האויבים הגדולים של החגים. בכל חג אנחנו עלולים להוסיף למשקלינו בין 2-4 קילוגרמים, משקל שפוגע בבריאותינו לטווח הארוך. עם קצת היערכות מראש ובעזרת הטיפים הבאים – השנה תוכלו להישמר מעלייה במשקל!

להיערך מראש לתקופת החגים

אחת הטעויות הכי גדולות של רוב האנשים היא חוסר היערכות. אל תתחילו דיאטות בזק אחרי החגים, ואימוני כסאח אחרי שכבר העליתם מספר קילוגרמים. אכלו מאוזן עוד לפני החגים, התאמנו בשגרה, אל תפספסו אימונים גם לפני, במהלך החגים, ואחריהם.



לשמור על שגרה בריאה גם בחגים

בהמשך לסעיף הראשון, נסו כמה שפחות לצאת מהשגרה הבריאה גם בחגים. התאמנו בין לבין החגים, בבוקר ערב החג וביציאת החג. אל תפסחו על ארוחת בוקר, ובכלל על ארוחות מסודרות לאורך היום.

חטיף חלבון שישקיט את הרעב

בערב החג, אין צורך להכביד בארוחות גדולות, אבל זה לא הזמן לצום ולהגיע גוועים ברעב. הרעב הגדול יגרום לגם להתנפל על האוכל ולאכול הרבה יותר ממה שאתם צריכים. אכלו משהו קטן לפני כמו למשל חטיף הרבלייף שעשיר בסיבים תזונתיים וחלבון, מגביר את תחושת השובע וידאג שלא תאכלו כל כך הרבה בערב החג.



סדר אכילה בריא

יש חשיבות לסדר המזון שאתם אוכלים בערב החג. כדי לשמור על תחושת שובע ולאכול את הדברים הנכונים והבריאים, התחילו את הארוחה עם שתי כוסות מים, אכילת מרק או סלט ירוק, לאחר מכן עברו לאכילת חלבונים, ורק לאחר מכן אכלו את הפחמימות.

לאכול לאט וברוגע

התייחסו אל הארוחה כאל מפגש חברתי שמשלב אוכל ולא כאל מפגש לצורך אכילה. אכלו לאט, לעסו היטב את האוכל, דברו בין ביס לביס ותראו שאתם הרבה יותר שבעים מאשר כשאתם אוכלים מהר.



עזרו לפנות

הציעו עזרה בפינוי והגשה. מדובר בטיפ מוכח שיעזור לכם לשמור על המשקל בחג. מעבר למעט קלוריות שתשרפו בזמן שתפנו, אתם תשבו פחות ותאכלו פחות.

לא מבזבזים קלוריות

נסו להימנע ככל שניתן מקלוריות לא נחוצות כמו למשל משתייה ממותקת ומוגזת, אלכוהול, ויותר מדי תפוח בדבש. תהנו מהברכות אבל אל תאכלו מהם לשובע.

לובשים צמוד

טריק ידוע לאכילה מתונה טמון בלבוש. תלבשו משוחרר מדי, ויהיה לכם הרבה מקום בבטן לאכול. תחושת התפוצצות היא לא נעימה, אבל לא תגיעו אליה אם תלבשו בגד צמוד. חשבו על מה אתם לובשים אם אתם רוצים לשמור על המשקל בחג הזה.

בוחרים בקינוחים בריאים

אם מתחשק לכם משהו מתוק, נסו לוותר על העוגות השמנות ולבחור במקומם בפירות העונה או שייק הרבלייף עם פירות ושוקולד מריר 85%  שמכיל חלבון או חטיף חלבון קטן בטעם לימון, שמרגיש כמו ממתק אבל מכיל ערכים תזונתיים גבוהים, ובמקום לגרום להשמנה – יתרום לחיטוב הגוף.

רוצים מתכונים לשייקים בריאים וטעימים במיוחד? היכנסו לעמוד המתכונים שלנו >>>



תזונה מאוזנת – מקצצים ביום שאחרי

כולנו אוכלים יותר מהרגיל בחגים, אבל החכמה היא לאזן ביום שאחרי. זה לא אומר שאנחנו צריכים לצום או להיכנס לדיאטות כסאח, אבל אפשר להחליט שבמקום עוד ארוחת בוקר או צהרים כבדה, לבחור בשייק תפוח ירוק של הרבלייף שגם עשיר בחלבון, גם יגרום לתחושת שובע וגם תהנו מסגולות התפוח של ראש השנה.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
19-10-2018
אם החלטתם לוותר על מזון מן החי, בין אם מסיבות בריאותיות או סביבתיות, חשוב שתדעו איך לקבל את כמות החלבון שהגוף שלכם צריך. קראו עוד >>
מתכונים
16-10-2018
מתכון להכנת שייק פאי תפוחים אולד פאשן
טיפוח
14-10-2018
מי רוצה לעלות על המטוס כשהוא נראה נפלא, רק כדי לרדת ממנו בברצלונה או פריז כשהוא נראה ומרגיש 10 שנים זקן יותר? כדי לעזור לכם להיראות מעולה אחרי הנחיתה, הכנו עבורכם 6 טיפים חשובים. קראו עוד >>
ספורט
11-10-2018
תאמינו או לא, 15 דקות של פעילות גופנית ביום יכולות לעשות פלאים לגוף שלכם. פעילות גופנית קבועה שומרת על הגוף שלכם, עוזרת להאט את הזדקנות המוח ומפחיתה את הסיכון למחלות לב. קראו עוד >>
תזונה
07-10-2018
הרצון לנשנש קיים אצל כולנו והוא תוקף כל אחד מאיתנו בשלב אחר של היום. במידה ואתם אוכלים מסודר לאורך כל היום, אתם לא אמורים להרגיש בולמוסים של רעב, אלא רק צורך בארוחות ביניים של עד 250 קלוריות. רוצים 5 אופציות לנשנוש בריא? קראו עוד >>
תזונה
04-10-2018
חשוב לוודא שהקלוריות שלכם עשירות בחומרים מזינים הדרושים לתפקוד הגוף. מושג זה מכונה צפיפות תזונתית. קראו עוד >>
מתכונים
02-10-2018
מתכון להכנת ארטיקים פטל / תפוז
ספורט
27-09-2018
אם גם לכם נמאס מהוויכוחים האינסופיים עם הילדים על מסכים, הגיע הזמן שתציבו להם אלטרנטיבה בריאה וכיפית – כושר משפחתי! קראו עוד >>