נשארים חטובים בחגים: 10 דרכים לא להשמין בראש השנה

הארוחות המרובות, היציאה מהשגרה, היעדר האימונים והמאכלים שאנחנו לא רגילים לאכול – הם האויבים הגדולים של החגים. בכל חג אנחנו עלולים להוסיף למשקלינו בין 2-4 קילוגרמים, משקל שפוגע בבריאותינו לטווח הארוך. עם קצת היערכות מראש ובעזרת הטיפים הבאים – השנה תוכלו להישמר מעלייה במשקל!

להיערך מראש לתקופת החגים

אחת הטעויות הכי גדולות של רוב האנשים היא חוסר היערכות. אל תתחילו דיאטות בזק אחרי החגים, ואימוני כסאח אחרי שכבר העליתם מספר קילוגרמים. אכלו מאוזן עוד לפני החגים, התאמנו בשגרה, אל תפספסו אימונים גם לפני, במהלך החגים, ואחריהם.



לשמור על שגרה בריאה גם בחגים

בהמשך לסעיף הראשון, נסו כמה שפחות לצאת מהשגרה הבריאה גם בחגים. התאמנו בין לבין החגים, בבוקר ערב החג וביציאת החג. אל תפסחו על ארוחת בוקר, ובכלל על ארוחות מסודרות לאורך היום.

חטיף חלבון שישקיט את הרעב

בערב החג, אין צורך להכביד בארוחות גדולות, אבל זה לא הזמן לצום ולהגיע גוועים ברעב. הרעב הגדול יגרום לגם להתנפל על האוכל ולאכול הרבה יותר ממה שאתם צריכים. אכלו משהו קטן לפני כמו למשל חטיף הרבלייף שעשיר בסיבים תזונתיים וחלבון, מגביר את תחושת השובע וידאג שלא תאכלו כל כך הרבה בערב החג.



סדר אכילה בריא

יש חשיבות לסדר המזון שאתם אוכלים בערב החג. כדי לשמור על תחושת שובע ולאכול את הדברים הנכונים והבריאים, התחילו את הארוחה עם שתי כוסות מים, אכילת מרק או סלט ירוק, לאחר מכן עברו לאכילת חלבונים, ורק לאחר מכן אכלו את הפחמימות.

לאכול לאט וברוגע

התייחסו אל הארוחה כאל מפגש חברתי שמשלב אוכל ולא כאל מפגש לצורך אכילה. אכלו לאט, לעסו היטב את האוכל, דברו בין ביס לביס ותראו שאתם הרבה יותר שבעים מאשר כשאתם אוכלים מהר.



עזרו לפנות

הציעו עזרה בפינוי והגשה. מדובר בטיפ מוכח שיעזור לכם לשמור על המשקל בחג. מעבר למעט קלוריות שתשרפו בזמן שתפנו, אתם תשבו פחות ותאכלו פחות.

לא מבזבזים קלוריות

נסו להימנע ככל שניתן מקלוריות לא נחוצות כמו למשל משתייה ממותקת ומוגזת, אלכוהול, ויותר מדי תפוח בדבש. תהנו מהברכות אבל אל תאכלו מהם לשובע.

לובשים צמוד

טריק ידוע לאכילה מתונה טמון בלבוש. תלבשו משוחרר מדי, ויהיה לכם הרבה מקום בבטן לאכול. תחושת התפוצצות היא לא נעימה, אבל לא תגיעו אליה אם תלבשו בגד צמוד. חשבו על מה אתם לובשים אם אתם רוצים לשמור על המשקל בחג הזה.

בוחרים בקינוחים בריאים

אם מתחשק לכם משהו מתוק, נסו לוותר על העוגות השמנות ולבחור במקומם בפירות העונה או שייק הרבלייף עם פירות ושוקולד מריר 85%  שמכיל חלבון או חטיף חלבון קטן בטעם לימון, שמרגיש כמו ממתק אבל מכיל ערכים תזונתיים גבוהים, ובמקום לגרום להשמנה – יתרום לחיטוב הגוף.

רוצים מתכונים לשייקים בריאים וטעימים במיוחד? היכנסו לעמוד המתכונים שלנו >>>



תזונה מאוזנת – מקצצים ביום שאחרי

כולנו אוכלים יותר מהרגיל בחגים, אבל החכמה היא לאזן ביום שאחרי. זה לא אומר שאנחנו צריכים לצום או להיכנס לדיאטות כסאח, אבל אפשר להחליט שבמקום עוד ארוחת בוקר או צהרים כבדה, לבחור בשייק תפוח ירוק של הרבלייף שגם עשיר בחלבון, גם יגרום לתחושת שובע וגם תהנו מסגולות התפוח של ראש השנה.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
23-02-2020
בין אם אתם מתכננים לרוץ מרתון, חצי מרתון או 10 ק”מ - הנה כמה המלצות שכל רץ צריך לזכור וגם - איך כדאי להתאבזר בהתאם ליום הגדול.
ספורט
20-02-2020
בואו לגלות מתי באמת מתחילים לזכות ולראות את העבודה הקשה על הגוף שלכם
מתכונים
18-02-2020
מתכון לשייק ספורט "לשחרר את החיה"
תזונה
16-02-2020
העונה הקרה בשיאה, והרבה פעמים היא משאירה אותנו בבית עם תיאבון עודף בלי הרבה תנועה. לפניכם 10 טיפים "עשה ואל תעשה".
ספורט
13-02-2020
אם שנת 2019 הייתה שנה בה המודעות עלתה, בשנת 2020 אנחנו קופצים מדרגה. קבלו את 8 הטרנדים שילוו אותנו לשנה הבאה. 
מתכונים
12-02-2020
מתכון להכנת ולנטיין בראוניז
תזונה
09-02-2020
מעבר לטעמם הנפלא, התותים הם דרך מצוינת להעניק לגופכם מנה של בריאות. הנה כמה עובדות מדהימות על תותים. 
תזונה
06-02-2020
קבלו את 10 הדברים שיחזקו לנו את מערכת החיסון בחורף ויקטינו את הסיכוי לחלות השנה בשפעת