איך לגרום לילדים לאכול בריא?

אכילה נכונה מתחילה עם הרגלים בריאים שאנחנו מסגלים לעצמינו עוד מהבית כילדים. איך נוכל אנחנו לסגל לילדים שלנו הרגלים בריאים שכוללים תזונה נכונה ובריאה ותנועה מתאימה? 8 טיפים שאתם חייבים ליישם כדי לגדל ילדים בריאים וחזקים.

 

    1. חשוב להוות דוגמא – תאכלו בריא ליד הילדים שלכם, תדאגו לעשות ספורט בעצמכם, תראו להם שאתם שותים שייק בריא ומלא בערכים תזונתיים. תנו להם לראות תמונה מנצחת של הורים בריאים וחזקים, תמונה שהם ירצו לחקות ולרצות ליישם בעצמם. אנחנו סופגים הכל בילדות שלנו ומה שהם יראו כנכון לכם, הם יישמו בחייהם בקלות גם ויגדלו להיות מבוגרים שאוהבים להתאמן ולאכול בריא.
    2. הרגילו לטעמים נקיים – לא סתם אנחנו אומרים לילדים לאכול את האוכל ורק בסופו ניתן את הקינוח, בגלל שאחרי שאנחנו אוכלים טעמים חזקים מאוד כמו ג׳אנק פוד עתיר בסוכר, תבלינים ושומן או ממתק מפוצץ בסוכר, פתאום לאכול ירק זה לא מפתה במיוחד ולכן חשוב להרגיל את הילדים לאכול מאכלים נקיים מרטבים ותבלינים חזקים או הרבה מלח. הרגילו אותם לאכול פירות וירקות, אוכל טרי וכמה שפחות מעובד, ולכך הם יתרגלו.
    3. הכינו תפריט שבועי מראש – לכל ילד ישנם העדפות מזון אחרות, והורים שיש להם מספר ילדים גם יעידו כי לפעמים זו יכולה להיות בעיה של ממש להכין ארוחת צהרים או ערב שבה כולם מסופקים ומרוצים אז הפתרון הוא שהילדים יודעים מראש מה יש לאכול בכל יום מחדש וככה אין הפתעות ואין דרמות מיותרות. הכינו טבלה שבועית, תלו אותה על המקרר לאחר שכל הגורמים מאשרים וצאו לדרך. זה יקל עליכם מאוד.
    4. תמיד ירקות בצד – לא משנה באיזו ארוחה בחרתם היום, תדאגו שבכל ארוחה יהיו על השולחן ירקות חתוכים משתנים. זה יכול להיות עגבניה, מלפפון, חסות, גזרים, קולורבי או כל מה שהילדים שלכם אוהבים. הירקות עשירים בוויטמינים, מינרלים ובסיבים תזונתיים, עם משפרים את העיכול והספיגה ומאוד חשובים בתזונת ילדים ומבוגרים. הרגילו את ילדכם מגיל קטן לאכול ירקות וכך הם יגדלו להיות מבוגרים שאוהבים ירקות.
    5. תגישו יצירתי – ישנם ילדים, שבשביל שיאכלו קצת יותר בריא, נצטרך להתאמץ קצת עם צלחות מתאים ויצירתי. לא כל ילד ירצה לאכול גזר, אבל אם הוא יגיע בתוך כוס, כאשר הוא חתוך בצורת מקלות ארוכים או עיגולים מסודרים, ייתכן שהוא יאכל אותו. ציירו מירקות ציורים או הפכו את הצלחת ליצירה שכל ילד ישמח לאכול.


    6. הפכו את הג׳אנק פוד שלהם לבריא – ילדים אוהבים מזון מהיר כמו פיצה, צ׳יפס והמבורגר. אנחנו לא צריכים להוציא אותם מהתפריט, אלא להכין אותם בבית ובצורה בריאה יותר. למשל: אפשר להכין פיצה מקמח כוסמין ועגבניות טריות, צ׳יפס מתפוח אדמה ובטטה בתנור במקום לטגן בשמן עמוק, המבורגר מפטריות ועדשים ולחמניה ביתית בריאה במקום מקמח לבן ולהשתמש ברטבים טבעיים וביתיים.
    7. צאו עם הילדים לטייל – הילדים נמצאים היום שעות מרובות מול המסכים, דבר שגורם לילדים לבעיות בריאותיות ולהשמנה. הטיולים יעזרו לכם לשמור על קירבה במשפחה, על זמן איכות משותף ועל הבריאות של כל בני הבית.
    8. עשו גם ספורט משותף – פעילות גופנית משותפת משמרת את תחושת הביחד והמסוגלות האישית והמשפחתית. תמצאו ספורט שכולם אוהבים ותנסו להתמיד בו ביחד כמשפחה. זה יכול להיות משחק כדור, שיעור ריקוד או אגרוף, חדר כושר או טיול באופניים. כל פעילות גופנית שאפשר לעשות ביחד היא מבורכת.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
14-08-2022
עיקרון הסינרגיה: שילוב המזונות ואיך לעשות זאת נכון
ספורט
11-08-2022
תרגילי פילאטיס לגיל השלישי
ספורט
07-08-2022
אוף החום: איך לסבול פחות מחום?
ספורט
04-08-2022
אחת ולתמיד: למה אנחנו לא שותים מספיק מים?
מתכונים
02-08-2022
מתכון להכנת סורבה תה
ספורט
31-07-2022
בכושר או באימונים: איך אפשר לשמר תוצאות לאורך זמן?
ספורט
28-07-2022
למה אנחנו עולים במשקל ככל שמתבגרים ואיך מונעים את ההשמנה עם הגיל
ספורט
24-07-2022
הטיפים שיעזרו לכם להגיע יותר חזקים לאימון משקולות