לאכול פחות מתוק – לרגל יום הסוכרת

סוכרת היא אחת מהמחלות הנפוצות בארץ ובעולם, ולמרבה הצער, שיעור החולי רק עולה בשנים האחרונות. הסיבה העיקרית לעלייה בשכיחות המחלה היא תזונה לא מאוזנת. השפע העצום של הממתקים והמאכלים המעובדים, אכילה מרובה במסעדות, יותר מדי מאפים וסוכרים שאנחנו מכניסים לגוף שלנו ומעט מדי פעילות גופנית. כל אלו מגבירים את הסיכוי לחלות במחלה, שמצויינת ב-14 לנובמבר בכל העולם. 

סוכרת היא בעצם מחלה המתבטאת ברמת סוכר גבוהה בדם שפוגעת בחילוף החומרים בגוף ועלולה לגרום לסיבוכים שונים בגוף. ישנם 2 סוגי סוכרת: סוכרת מסוג 1, שנקראת גם סוכרת נעורים, שמופיעה לרוב לפני גיל 30, וסוכרת מספר 2, שעולה עם הגיל וכ-15% מבני 70+ לוקים בה.

יש כמה דברים שעשויים לשפר משמעותית את מצבם של הסוכרתיים: הפחתת כמויות המלח באופן משמעותי, וזה אומר שהיום בכל מוצר מעובד יש כמויות גדולות של מלח, דיאטה דלה בחלבון ועשירה בסיבים תזונתיים. בנוסף, פעילות גופנית ותזונה מאוזנת ישפרו גם כן את אורח חייהם של הסוכרתיים. כדי למנוע מצב של סוכר גבוהה, אנחנו צריכים להקפיד על איזון רמות הסוכר בגוף, להפחית מזון מעובד ולהתמיד באכילת ירקות עם כמות סיבים גבוהה.

10 טיפים להורדת הסיכון לחלות במחלת הסוכרת:לשמור על משקל תקין

1. משקל עודף הוא גורם משמעותי המעלה את הסיכון לחלות בסוכרת מספר

2. תתחילו לזוז באופן קבוע, ולא מספיק פעמיים בשבוע שיעור פילאטיס. מחקרים מראים כי 30 דקות של פעילות גופנית ביום מסייעים להפחתה של 5%-7% ממשקל הגוף – בכך תורמים להקטנת הסיכון לסוכרת בכ-58%. נסו הליכה/ריצה/אופניים מדי יום וגם תרגישו הרבה יותר טוב.



3. תפחיתו משמעותית מאכלים מעובדים ותתחילו לקרוא את מה שכתוב על גבי האריזה. אם אתם רואים כמויות גדולות של מלח וסוכר, תחשבו שוב אם כדאי לכם לאכול את זה.

4. תאכלו אוכל טרי בבית – במסעדות מכניסים לאכול שלכם המון מלח וסוכר שברוב המקרים זה אפילו לא מורגש. כשמכינים את האוכל בבית, ניתן לשלוט בכמויות ולשמור על הבריאות.

5. תישנו טוב – אחד הגורמים העיקריים להשמנה ואכילת סוכרים הם עייפות. כשאנחנו לא ישנים מספיק אנחנו רעבים יותר ואוטומטית רצים למתוקים ומעובדים. שינה טובה תמנע אכילה לא מאוזנת וזלילת ממתקים מיותרת.

6. היו מודעים – מודעים למה שאתם אוכלים ולמצב הגוף שלכם. עשו בדיקות דם תקופתיות ועשו שינוי תזונתי לפי הצורך. אם הסוכר שלכם מטפס מעל הממוצע, זה הזמן לעשות שינוי דרסטי באורח החיים לפני שמגיעים למצב של סוכרת. זכרו שתמיד זה זמן מצויין לעשות שינוי.

7. מוצאים תחליפים בריאים – כשתוקף אתכם החשק למתוק, תנסו לחשוב על תחליפים ראויים ובריאים. במקום לרדת על גלידה, תבחרו בפירות וירקות, בשוקולד מריר 85% מוצקי קקאו במקום בחטיף שוקולדי מושחת או בחטיף חלבון של הרבלייף במקום בחטיף אנרגיה שאינו מאוזן, ללא סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים.



8. אל תתביישו לקבל תמיכה – כשהסוכר שלכם מתחיל לטפס, כשאתם מרגישים שאיבדתם את הדרך מהתפריט הבריא והמאוזן, כשאתם מרגישים שאתם צריכים עזרה כדי לרדת במשקל, אל תהססו לבקש אותה. יש מספיק אנשי מקצוע שישמחו לעזור בין אם זה במסגרת פרטית או במסגרת קופות החולים. התחייבו לתהליך ועשו שינוי במקרה הצורך.

9. הימנעו ממיצים ממותקים וגם ממוצרי הדיאט השונים, שמשבשים את רמות הסוכר בגוף ועשויים לגרום לסוכרת. הרבו בשתיית מים ותה צמחים.

10. תשתדלו להימנע מאכילה לא מבוקרת – אחת הדרכים לשמירה על הבריאות, המשקל וסוכר מאוזן, זה להתחייב לתפריט מסודר בשעות קבועות ולא לתת לחשקים לנהל אתכם בכל פעם בשעה אחרת ללא גבול. היעזרו באיש מקצוע על מנת להתאים עבורכם תפריט אישי המתאים לצרכים האישיים המדויקים עבורכם.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
01-12-2020
שייק תות וזרעי צ'יה
ספורט
29-11-2020
הסיבות האמיתיות והמפתיעות: למה אנחנו כל זמן רעבים?
ספורט
26-11-2020
אימון הרווח בין הרגליים: התרגילים הכי יעילים לחיטוב הירך הפנימית
מתכונים
24-11-2020
שייק כתום
ספורט
22-11-2020
פנו זמן ליוגה
ספורט
19-11-2020
סתיו בטוח: איך מחזקים את מערכת החיסון?
תזונה
16-11-2020
למה שומן בטני הוא השומן הכי מסוכן, ממה הוא נגרם ואיך נפטרים ממנו?
מתכונים
04-11-2020
מתכון להכנת שייק חמוציות