איך לרדת במשקל ללא פעילות גופנית בחורף?

איך לרדת במשקל ללא פעילות גופנית בחורף?

כולנו יודעים שפעילות גופנית חשובה ובריאה, אבל יש גם תקופות בחיים, בהם אנחנו לא יכולים להתאמן מסיבות שונות, או שהמוטיבציה שלנו ירודה במיוחד. האם אפשר להשיל משקל בעונה הקרה גם בלי להזיע?

תקופת החורף מאופיינת בעיקר בצורך עז לאכול ובמיעוט יציאות מהבית לצורך אימונים ובכלל. וגם אם אנחנו כן שומרים על זמני האימונים שלנו, אנחנו הרבה פחות זזים בגלל מזג אוויר חורפי וקר. האם אפשר לרדת במשקל למרות שהקטנו את הפעילות הפיזית שלנו? אם תשמרו על 9 הדברים האלו:

  1. אכלו פחות – הדרך הכי קלה ופשוטה לרדת במשקל היא דרך גרעון קלורי, כלומר: להכניס פחות קלוריות ממה שמוציאים. אז אם בקיץ אנחנו שורפים יותר קלוריות באשר בקיץ בגלל תנועה פחותה, הדרך להגיע לגירעון קלורי במידה ואנחנו רוצים לרדת במשקל, הוא פשוט לאכול פחות ממה שהיינו רגילים בקיץ. נכון, זה לא פשוט, בעיקר כשהרעב בחורף גובר, אז נסו להקשיב לגוף ולעשות תהליכי ירידה איטיים יותר ומבוקרים יותר.
  2. הרבו בחלבונים – אכילת חלבונים עוזרת לשמור על תחושת שובע לאורך זמן, בהרבה יותר מאשר פחמימות למשל. חלבונים לדוגמא: חומוס, עדשים, שעועית, טופו, דגים, ביצים, בשר.


    1. לעסו היטב את הארוחות שלכם – כשאנחנו לועסים היטב את המזון, אנחנו גם אוכלים הרבה פחות, אנחנו גם נהנים יותר מהאוכל, וגם העיכול והספיגה של המזון טובים יותר. לעסו את המזון עד שהוא הופך להיות נוזלי לגמרי.
    2. אכלו ארוחות מסודרות – יש לנו נטייה לנשנש כל הזמן ובעיקר בחורף, דבר שמפר את האיזון ההורמונלי שלנו בעקבות האינסולין שכל הזמן בעלייה וכתוצאה מכך גם לעלייה במשקל. הקפידו על ארוחות קבועות ומסודרות וצרו לכם מרווחים ביניהם שיעזרו לאוכל להתעכל כהלכה.
    3. הרבו בירקות ירוקים – ירקות ירוקים מסייעים לוויסות הרעב, לניקוי רעילות מהגוף, לאנרגיה גבוהה ובכך גם לירידה במשקל. הכניסו את העלים הירוקים לשייק שלכם, לסלט או למרק, העיקר שתרבו צריכתם.

 

  1. הימנעו מג’אנק פוד – הקפידו על תזונה נקייה ממזיקים, כך הגוף שלכם יאגור פחות רעלים ושומנים. נסו לאכול בבית במקום בחוץ וכך גם תהיו בשליטה ממה מורכב האוכל שלכם.
  2. וותרו על שתייה ממותקת – בחרו לשתות מים במקום שתייה ממותקת שמכילה קלוריות ריקות נטולות ערכים תזונתיים. העדיפו שהמזון שלכם יהיה זה שיעניק לכם קלוריות ולא שתייה מתוקה מזיקה ושגורמת בטווח הארוך להשמנה.
  3. אל תוותרו על שעות שינה – שינה רציפה וטובה היא המפתח לבריאות טובה, לריכוז מירבי ומשקל תקין. כשחסרות לנו שעות שינה ואנחנו מרגישים עייפים, ישר נרצה לרוץ למקרר כדי לפתור את העייפות. הקפידו על שינה טובה ואיכותית של 7-9 שעות לפחות.
  4. הימנעו ממזון מתובל – הרבה אנשים לא יודעים את זה, אבל ככל שהמזון שלנו מתובל יותר, הוא אולי טעים לנו יותר, אבל גם גורם לנו לרצות לאכול עוד ועוד ללא הפסקה. השתדלו לתבל מעט והפחיתו מצריכת המלח שגם גורם לתחושת נפיחות ואינו בריא ללחץ הדם שלנו.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.

 




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
16-06-2024
חלאס הגזמתם: אלו הסימנים שאתם מתאמנים יותר מדי
מתכונים
11-06-2024
מתכון הכנה מעדן תות שוקו-וניל
ספורט
09-06-2024
בלי שום מילה על דיאטה: הספורט שיעזור לכם להתחטב בחג שבועות
תזונה
06-06-2024
המינרל שכל מתאמן חייב להכיר
ספורט
02-06-2024
חימום לפני אימון: נחוץ או מיותר?
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?
מתכונים
21-05-2024
מתכון תה קר בטעם לימון ומנגו

תפריט נגישות