המחשבות הרעות שהורסות לכם את הירידה במשקל. מה לחשוב במקום?

מי שנמצא בתהליך ירידה במשקל, יודע שלעיתים הדבר לא פשוט, וכשמגיעים הקשיים, קל מאוד להתחיל להאשים: את הדיאטה, את הספורט ואת זה שמשהו תקוע, כאשר הרבה פעמים, מה שתקוע, זה בעיקר המחשבות שלנו, שחוזרות על עצמן ולא מקדמות אותנו לעבר המטרה. מהן המחשבות שבדרך כלל מפריעות לנו להגיע להישגים הרצויים ומה אפשר לחשוב במקום כדי לסייע לנו בתהליך הירידה במשקל?

“אני חייב לרדת במשקל” – הפוקוס בירידה במשקל גורמת להרבה אנשים להילחץ ולא להצליח בתהליך. כאשר הפוקוס הוא רק על התוצאה ולא על הדרך, הרבה יותר קשה להצליח והרבה יותר קל ליפול כשלא בדיוק רואים את התוצאות מגיעות מיד. התמקדו בצעדים הקטנים ותחגגו את הנצחונות הקטנטנים האלו בדרך להצלחה הגדולה.

“אוף אני לא רואה תוצאות” – התוצאות יגיעו אך ורק כשאתם תהיו מוכנים לשחרר מהלחץ ולהתמסר לדרך. לא לחשוב איך הדברים יקרו, אלא יותר להתמקד בצעדים הקטנים בדרך למטרה שלכם. גם ספורטאים לומדים שבכדי להגיע להישגים גבוהים, עליהם לשחרר מהתלות בתוצאות ולהתחרות תוך כדי הנאה מהדרך אז שחררו את הלחץ מהתוצאות, ותנסו ליהנות מהדרך.

“אני לא יכול” – אין דבר כזה שאתם לא יכולים. יש דבר כזה שאתם לא רוצים. כל אחד יכול להצליח בירידה במשקל אם רק יבחר ולכן מה שאתם צריכים להתמקד בו זה בכוח הרצון.

איך עושים את זה? יש הרבה דרכים לרדת במשקל. לפני שאתם בוחרים את הדרך שמתאימה לכם, חשוב שה’למה’ שלכם יהיה חזק. אם לא יהיה לכם ‘למה’ חזק – האיך לא יגיע. התמקדו בסיבה שבגללה אתם רוצים לרדת במשקל ולאחר מכן תחליטו מה הדרך המתאימה לכם.

 

 

השוואות אחרים – מחשבות על אחרים לפעמים מעניקות לנו השראה, אך פעמים רבות אנחנו מתחילים להשוות אותנו לאחרים, וזה עושה בדיוק את ההיפך – מוריד אותנו. אם לדוגמא ראינו אדם רזה באחת הרשתות החברתיות, המוח של רבים מאיתנו יתחיל לתרץ תירוצים למה האדם הזה רזה ואנחנו לא. אז מה עושים? מפסיקים להשוות. האדם היחיד שאתם יכולים להשוות את עצמו אליו זה אתם בעצמכם.

“אני שונא דיאטות” – המילה דיאטה מלחיצה בפני עצמה ומאוד מצמצמת. במקום לחשוב על דיאטה, חשבו על אורח חיים בריא. אורח חיים בריא כולל אכילה נכונה שגורמת להרגיש טוב ולא מצמצמת אתכם, אורח חיים בריא כולל פעילות גופנית שעוזרת לכם להרגיש אנרגטיים ובריאים. בזכות זה שאתם בוחרים לחיות בריא, אתם מקטינים את הסיכוי לחלות במחלות שונות כמו סוכרת, לחץ דם גבוה וסרטן.

אתם מצויים בסטרס – אתם שמים לב שכשאתם נמצאים בתקופות לחוצות, אתם אוכלים יותר? מסתבר שזה אפילו מגובה במחקרים, שמראים שיש קשר בין אכילה מופרזת ללחץ נפשי והחשק שלנו יהיה בעיקר למאכלים לא בריאים כמו סוכרים וג’אנק פוד, שרק מגבירים את תחושת הלחץ והחרדה. אז מה עושים? מחפשים דרכים אחרות להרגיע את הנפש, כמו למשל דרך נשימות, יוגה, מדיטציות, או כל דבר אחר שעושה לכם טוב בנשמה שאינו קשור בהכרח למזון.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.

איך לשרוף שומן מהזרועות?



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?
ספורט
02-05-2024
הגיע הזמן: 6 הרגלי כושר שהגיע הזמן להפסיק איתם כבר
תזונה
18-04-2024
ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו

תפריט נגישות