המינרל שכל מתאמן חייב להכיר

הוא אחראי על יותר מ-300 תהליכים בגופנו, הכרחי לפעילות התקינה של השרירים, והוא זה שיעזור לכם לשפר ביצועים ולהתאושש מהר יותר מאימונים. הכירו את המגנזיום

בשנים האחרונות כולנו מבינים יותר ויותר את החשיבות והנחיצות הוויטמינים והמינרלים לגופינו. ההבנה הזו נחתה עלינו עם העלייה במודעות בכל מה שקשור לבריאות שלנו לתזונה הנכונה, ולזה שאנחנו מתאמנים הרבה יותר מאשר בעבר. הרבה אנשים מכירים את הסידן והברזל ואת השפעתם על הבריאות, אבל רבים פחות מכירים את המשמעות של המגנזיום על הגוף שלנו. אז מה הוא עושה לגוף שלנו, מה נרגיש כשהוא חסר לנו ואיפה נוכל לקבל אותו מהמזון?

המגנזיום אחראי על התפקוד התקין של תאי עצב וליצירת אנרגיה בתוך הגוף, הוא גם אחראי בין היתר על ויסות לחץ הדם, על קצב לב תקין, לבניית העצמות, ניקוי רעלים, לתפקוד וויסות השרירים והעצבים, לנטרול חומציות הקיבה ולפעילות תקינה של המעיים, הוא עוזר ליצירת חלבונים ועוד.

איך נדע שחסר לנו מגנזיום?

ניתן לגלות מחסור במגנזיום דרך בדיקות דם רגילות. בנוסף לבדיקה, אנשים שחסר להם מגנזיום יחוו תסמינים מגוונים וביניהם: חוסר תאבון, נימול והתכווצויות בשרירים, התאוששות איטית מאימונים, עייפות, חולשה, בחילות ושינויים בקצב הלב. ישנם מצבים בחיים בהם הגוף ידרוש יותר מגנזיום כמו במצב של אימונים בעצימות גבוהה, היריון, לידה והנקה, מחלות חום, ריצות ארוכות ואימונים ממושכים, אצל מבוגרים ואצל אנשים עם בעיות בספיגה בגלל מחלות מעיים, שתיית אלכוהול מופרזת ועוד.


היכן ניתן להשיג את המנגנזיום במזון וכמה צריך לצרוך ביום?

אדם צריך לצרוך בין 360-410 מ”ג מגנזיום ליום. זה משתנה בהתאם למין, גיל ופעילות גופנית. את המגנזיום ניתן להשיג באופן טבעי דרך המזון בקלות, כך שמי שאוכל מזון טבעי יכול לקבל את המגנזיום מהתזונה שלו. אדם שאוכל מזון מעובד לרוב, עלול לסבול מחוסרים במינרל החשוב. את המגנזיום ניתן למצוא בין היתר במאכלים: אגוזים וזרעים, ביניהם קשיו, אגוזי ברזיל, פקאנים, שקדים, גרעיני דלעת וכו, בננות, אבוקדו, ברוקולי, דלעת, תאנים, קטניות כמו עדשים ושעועית (מומלץ מונבטות כדי להגביר ספיגה), במיה, קישואים, דגנים מלאים כמו אורז מלא, דוחן וסובין, עלים ירוקים כמו תרד, מנגולד וסלרי, סויה, טופו ומוצריו, ועוד.

למה מתאמנים צריכים יותר מגנזיום ומתי כדאי לבדוק אם חסר לכם?

מינרלים באופן כללי נחוצים לגוף שלנו בכמויות קטנות, וככל הנראה שמגנזיום לא יחסר לכם בתזונה בריאה ומאוזנת, אך לא כולם צורכים בעיקר מזון טבעי ובריא. מחקרים מראים כי אנשים העוסקים בפעילות גופנית לאורך זמן עלולים לסבול ממחסור במגנזיום. עוד גילו במחקרים כי מחסור במגנזיום עלול להוביל לירידה בביצועי הכושר הגופני של המתאמן. מחקרים נוספים שנערכו על ידי ספורטאים, שנאלצו לשמור על משקל נמוך למטרות תחרות, סבלו ממחסור במגנזיום בשל התפריט הדליל שלהם. בנוסף, נמצא כי אנשים שמתאמנים בפעילות אירובית לאורך זמן כמו ריצות ארוכות, מאבדים יותר מינרלים וביניהם מגנזיום דרך הזיעה ולכן לאחר פעילות גופנית לאורך זמן, יש להחזיר את מאגרי המגנזיום דרך המזון או במקרים מסוימים דרך תוסף לפי ייעוץ אישי מקצועי.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
23-06-2024
חידוש מבפנים: כיצד לשפר את בריאות הכבד בדרכים טבעיות?
ספורט
20-06-2024
זהירות: מה חשוב שיהיה בכל תפריט חיטוב?
ספורט
16-06-2024
חלאס הגזמתם: אלו הסימנים שאתם מתאמנים יותר מדי
מתכונים
11-06-2024
מתכון הכנה מעדן תות שוקו-וניל
ספורט
09-06-2024
בלי שום מילה על דיאטה: הספורט שיעזור לכם להתחטב בחג שבועות
ספורט
02-06-2024
חימום לפני אימון: נחוץ או מיותר?
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?

תפריט נגישות