8 דברים בריאים שכדאי להכניס למשלוח מנות השנה

בכל שנה אנחנו מפנקים את האהובים עלינו במשלוח מנות עתיר ממתקים, אבל השנה, אולי נבחר במשלוח בריא ומפנק?

איך אנחנו אוהבים לתת ולקבל משלוחי מנות. מגיל קטן אנחנו מצפים למשלוח המתוק, אבל עם הגיל, כולנו מבינים שסוכרים לא בריאים לנו וגם לא ממש מטיבים עם המשקל שלנו. אז זה לא אומר שאנחנו צריכים לוותר על מתוקים ודברים טעימים, אלא רק למצוא תחליפים בריאים ומפנקים לא פחות. אז מה אפשר להכניס לתוך המשלוח מנות במקום הממתקים?

  1. תמרים – הם לא סתם אחד מהמאכלים האהובים ביותר על הספורטאים וחובבי הפיטנס, כי הם גם מתוקים כמו מממתקים, אבל מהטבע, גם נותנים מלא אנרגיה זמינה, גם משביעים לאורך זמן בזכות הסיבים שבהם והם גם דלים בשומן. אז קדימה, להכניס למשלוח ללא רגשות אשם.
  2. אגוזים – ישנם סוגים שונים של אגוזים ולכל אחד מהם ערכים תזונתיים מעט שונים אך המשותף להם הוא חומצות השומן החיוניות, החלבון, הוויטמינים והמינרלים החשובים כמו אבץ, סלניום ועוד. שלבו בין האגוזים השונים למשלוח מפתה ובריא במיוחד.
  3. שקדים – שקדים הם הנשנוש האולטימטיבי. יש בהם כמות גבוהה מאוד של חלבון, שומנים בריאים ונחוצים לגופנו, סידן, מגנזיום ועוד. השקדים מעולים לחיזוק מערכת החיסון והם מעולים לספורטאים בזכות כמות החלבון והמגנזיום, שעוזרים לספורטאים להתאושש מהר יותר מהאימונים. הוסיפו שקית שקדים למשלוח מנות של אנשים שאתם אוהבים.
  4. עוגיות ביתיות בריאות – עוגיות ביתיות בריאות מראות על מאמץ והשקעה מצד הנותן וזה כבר הרבה יותר נחמד לקבל. ניתן להכין עוגיות שיבולת שועל בריאות ולהשתמש בטחינה או חמאת בוטנים במקום שמן, ובסילאן או מייפל טבעי במקום סוכר. העוגיות הביתיות יחסכו למשלוח מנות שלכם לא מעט קלוריות שמקורם בעיקר בסוכר.
  5. חטיף הרבלייף – להרבלייף יש מגוון רחב של חטיפי בריאות שמרגישים כמו ממתקים אך הם מכילים ערכים תזונתיים גבוהים כמו למשל חטיף החלבונים בטעם שוקולד שקדים או החטיף על בסיס חלבונים עם פצפוצי שוקולד. החטיפים מגיעים ארוזים ומתאימים בהחלט למשלוח מנות מפנק וגם בריא.
  6. אוזני המן ביתיות – אזני המן קנויות, מכילות כמויות גבוהות מאוד של שומן וסוכר, של קמח לבן ומילויים עתירי קלוריות. זה לא אומר שאנחנו צריכים לוותר על האוזניים המפורסמות, אבל בהחלט אפשר לוותר על העצלות ולהכין את האוזניים בבית מקמחים בריאים כמו קמח כוסמין, להשתמש במילויים בריאים כמו תמרים ולוותר על אבקות הסוכר. ולא לדאוג, זה יוצא טעים ובריא בהרבה.
  7. בננות מיובשות – צ’יפס בננה הוא חטיף טעים ואף ממכר, שאפשר להכין בקלות גם בבית ולקבל ערכים תזונתיים גבוהים כמו מגנזיום, וויטמינים מקבוצת B ואשלגן. הבננות יעניקו אנרגיה וסיבים תזונתיים השומרים על תחושת שובע לאורך זמן.
  8. יין אדום – יין משמח לבב אנוש והוא גם בריא ללב כששותים ממנו במידה. היין ישמח את לב המקבל וגם יעניק לו נוגדי חמצון בשם פוליפנולים הפועלים נגד מחלות שונות ומצב רוח טוב. בכוס יין אחת יש כ-80 קלוריות בלבד, והוא מומלץ לאנשים בריאים מדי פעם במידה הנכונה ומחקרים מסוימים אף מצאו קשר בין שתיית כוס יין ביום לבריאות הלב והמוח.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
15-05-2022
איך לטפל בדלקת? המאכלים שכדאי ולא כדאי לכם לאכול
ספורט
12-05-2022
למה קרוספיט מומלץ לגברים?
מתכונים
10-05-2022
מתכון להכנת ספרינג רול עם דיפ בוטנים
תזונה
08-05-2022
6 סיבות שעלולות לגרום לכם לאבד שליטה לגבי האכילה
ספורט
01-05-2022
טעויות שעושים באימונים הגורמות לכאבי גב
טיפוח
24-04-2022
הסימנים שמצביעים שכנראה יש לכם מחסור בוויטמין D
טיפוח
21-04-2022
סדרו את היום: איך לנהל את הזמן כדי להצליח לחיות באורח חיים בריא?
מתכונים
19-04-2022
מתכון להכנת שייק סגול