כל מה שצריך לדעת על הרעלה עצמית

אז מה אנחנו יכולים לעשות על מנת למנוע את הרעילות בגוף וכיצד נוכל להישמר ממחלות?

ב-21 ליולי מציינים ברחבי העולם את יום הג׳אנק פוד הבינלאומי. הג׳אנק פוד נולד במטרה לספק לנו אוכל משביע ומהר ולכן גם נקרא אוכל מהיר או אוכל זבל. בין האוכל המהיר נכלל בין היתר ההמבורגר, צ׳יפס, פיצות, שניצלונים, עוגות ועוגיות ועוד. המכנה המשותף של המזונות הללו הוא בעיקר כמות גדולה מאוד של קלוריות שמקורן בעיקר משומן, סוכר ופחמימות ריקות. בנוסף, מאכלים אלו מכילים מעט מאוד ויטמינים, מינרלים ואנטיאוקסידנטים, אם בכלל.



מחקר שנערך על ידי פול ג׳ונסון ופול קני בשנת 2008 במכון סקריפס, מצא כי השפעותיו של הג׳אנק פוד על הגוף משנות את פעילות המוח וממכרות ממש בדומה לסמים קשים כמו קוקאין או הירואין. מחקר של הסתדרות החברות האמריקאיות לביולוגיה נסיונית, מצא כי ילדיהם של אימהות שצרכו ג׳אנק פוד במהלך ההריון וההנקה, יהיו מכורים גם הם למאכלים הללו, או שימשכו אליהם יותר ממאכלים בריאים אחרים.

 

הקשר בין אכילה למחלות, מהי מחלה והרעלה עצמית?

ישנה סברה כי חיידקים, ווירוסים הם גורמים למחלות, הדעה הרווחת בקרב בני האדם היא שמחלה היא ישות בפני עצמה ש"תוקפת" את האדם בפתאומיות. האמת היא, שאנחנו ומה שאנחנו אוכלים וההרגלים שלנו, הם אלו שגורמים לעצמנו לייסורים ולמחלות.

כל מחלה בגוף נבנית באמצעות הרגלי חיים מזיקים, המחלה היא תגובה נכונה לגירוי הלא נכון. פעולה טבעית ומטיבה שהגוף עושה בנסיון ומאמץ להסתנכרן עם הטבע, כך פועל חוק היקום בענייני בריאות וחולי.


כדי להשיב את הבריאות לאיתנה, עלינו לאתר את הסיבה שבגללה גופנו מורעל. רק סילוק שורש הסיבה יביא לריפוי ספונטני וטבעי. כמויות הסוכר והשומן שמצטברים בגופינו בגלל הג׳אנק פוד, עלולים ליצור תגובת הרעלה בגוף שתוביל לחולשה, ללחץ דם גבוה, לכאבי בטן, נפיחות, השמנה (ובעיקר בטנית) סוכרת ועד למחלות קשות יותר.

כשיש אנרגיה עצבית תקינה, גם התפקוד האורגני תקין. כלומר: כאשר האנרגיה העצבית שלנו נחלשת מסיבה כלשהי, כמו על ידי אכילת ג׳אנק פוד או הרגלי חיים מזיקים, הגוף נחלש וההפרשה/סילוק הפסולת נעצרת וגורמת לאצירת רעלים, הרעלת תתבסס ותתפתח בגוף עד שהאנרגיה העצבית תשתקם על ידי שינוי הרגלי חיים ואכילה נכונה ומאוזנת.

 

אז מה אנחנו יכולים לעשות על מנת למנוע את הרעילות בגוף וכיצד נוכל להישמר ממחלות?

  1. הימנעו ככל שניתן מג׳אנק פוד מכל הסוגים
  2. בשלו את המזון שלכם בעצמכם, כך תבטיחו שתהיו מוכנים מכמויות בלתי נתפסות של שומן וסוכר.
  3. הרבו באכילת פירות וירקות מדי יום.
  4. העדיפו שתיית מים על כל למי משקה אחר.
  5. אכלו מסודר ואל תעשו הפסקות אכילה ארוכות מדי, דבר שיגרום לכם להגיע לרעב קיצוני ולהתנפל על המזון.
  6. הימנעו גם מאכילה בלתי פוסקת. קחו מרווחים של 4 שעות בין כל ארוחה לפחות.
  7. שתו שייק ירוק מדי יום שיזרז את הוצאת הפסולת מהגוף ויחזק אתכם.
  8. במקום שייק מושחת, שתו שייק בתוספת אבקת חלבון של הרבלייף בטעמים האהובים כמו וניל, שוקו או וניל עוגיות, שמכילים את כל אבות המזון, שפע של ויטמינים ומינרלים.
  9. במקום שוקולדים אכלו מחטיפי הרבלייף הטעימים והמזינים בחלבון.
  10. הקפידו על איזון נפשי דרך יוגה, מדיטציה או כל דבר אחר שגורם לכם להיות מלאים מבפנים כך שלא תחפשו למלא את הנפש דרך הקיבה.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
19-01-2021
מתכון להכנת מרק שמנת פטריות
ספורט
14-01-2021
7 דברים שיצילו אתכם משרירים תפוסים
מתכונים
12-01-2021
מתכון להכנת שייק שוקולד אגס
ספורט
11-01-2021
המדריך לשגרת חיטוב בריאה גם בסגר: 14 טיפים מנצחים
ספורט
07-01-2021
התרגיל המטורף שימצק לכם את הבטן והזרועות
ספורט
03-01-2021
מוטיבציה לשנה האזרחית החדשה: למה אתם לא מצליחים להתמיד באימונים ואיך בשנה הזו בטוח תצליחו?
טיפוח
31-12-2020
דיבור עצמי חיובי: הנשק הסודי להשגת יעדי כושר שלכם בשנת 2021
מתכונים
29-12-2020
מתכון להכנת כדורי רפאלו