המנצחים שלנו: איך חוזרים לשגרה בריאה?

אחרי שהות ממושכת בבית פחות או יותר, אנחנו לאט לאט חוזרים לשגרה. איך חוזרים לשגרה בריאה, חטובה, ואנרגטית? הכנו עבורכם טיפים מנצחים שכדאי לשמור ואף לקרוא ולשנן מדי יום:

  1. חוזרים לישון מוקדם ולהתעורר מוקדם

כדי שנוכל לתפקד בצורה תקינה, לאכול בריא ומאוזן, כדי שלא נרצה לנשנש כל הזמן ובעיקר מתוק, עלינו לישון טוב בלילה ובעיקר מסודר. מומחים ממליצים להיכנס למיטה בכל יום באותה השעה לפני חצות, ולהתעורר בכל יום באותה שעה, כמה שיותר קרוב לזריחה. שינה תקינה מסייעת לבריאות והתחדשות הגוף, לריכוז ועירנות, לשיפור הזיכרון, לשיפור הכושר הגופני, לשמירה על משקל תקין, לרוגע ושלווה. נסו להשאיר את הסלולרי בצד וללכת לישון בלי הפרעות.

  1. להרגיע רמות סטרס

אחרי תקופה ארוכה בה היינו שרויים בלחץ כלכלי ובריאותי, הגיע הזמן להרגיע את הרוחות ולעבוד על השקט הנפשי שלנו שכל כך נחוץ לבריאותנו. שקט נפשי אפשר להשיג דרך השקטה והתבוננות, מדיטציות, דמיון מודרך, יוגה, פילאטיס, נשימות, הרפייה וגם דרך הליכה בטבע או כוס יין מדי פעם. מצאו את מה שמרגיע אתכם ועשו כל שביכולתכם כדי להירגע.

  1. מכינים אוכל בבית לעבודה

בזמן שהיינו בבית כולנו למדנו לבשל, והנה לכם הזדמנות להמשיך לבשל ולקחת את האוכל אתכם בקופסאות. אתם יכולים להכין מראש פשטידות בצורת מאפינס, קציצות בריאות, סלטים, מרקים, מוקפצים וכל מה שנוח לכם לקחת ואתם אוהבים. נסו להכין מאכלים בריאים ככל שניתן וחשבו מראש את הארוחות שלכם, כדי שלא תיפלו באכילת ממתקים מיותרים.

  1. לחזור לשתות הרבה מים

אל תשכחו לצרף לקופסת האוכל שלכם גם בקבוק מים גדול. שתייה מרובה עוזרת לסלק פסולת מהגוף, שומרת על מאזן נוזלים תקין, על עירנות, על משקל תקין, מונעת כאבי ראש, עוזרת למניעת מחלות ותורמת לעור פנים נקי וזוהר. שתו מדי יום לפחות בקבוק מים אחד גדול.

  1. חטיף חלבון של הרבלייף בתיק

בנוסף לארוחה היומית שלכם, תמיד תשאירו בתיק שלכם ליתר ביטחון כמה חטיפי חלבון של הרבלייף, למקרה של נישנוש בריא או שתישארו מעט רעבים. החטיפים בטעם לימון, שקדים או בוטנים, קלים לנשיאה, משביעים, ומכילים חלבוני סויה.



  1. להימנע מצומות מיותרים

כדי לחזור לשגרה בריאה, מומלץ להימנע מדיאטות בזק וצומות מיותרים ולהתמקד באכילה מאוזנת ובריאה שכוללת את כל אבות המזון. היעזרו באיש מקצוע לפי הצורך.

  1. לחזור לחדרי הכושר/לקבוצת אימון או לקבוע עם חבר טוב לאימונים בשעות קבועות

לפני שאתם שוקעים לשגרה לחוצה ומאתגרת, קבעו בחזרה את אימוני הכושר שלכם והכניסו אותם ליומן. קבעו עם אנשים שאתם אוהבים כדי שירגישו לא בנוח להבריז להם.



  1. יומן אכילה בריאה

אחרי כמעט חודשיים של יציאה משגרה, הדבר היעיל ביותר לחזרה לשגרה בריאה ולמודעות זה לכתוב מה אתם אוכלים. כן, כולל הנשנושים והביסים הקטנים שאתם גונבים. עשו לעצמכם טבלה שבועית וכתבו מה אכלתם ומתי, כמה בדיוק, וכתבו גם איך הרגשתם אחרי אותה ארוחה. במידה ולא הרגשתם טוב, הרגשתם נפיחות או תחושת אי נוחות, החליפו את הארוחה באחרת. יש לנו זיכרון קצר. כתבו לעצמכם גם ציונים. כמות נאותה של ירקות ופירות נותנת ציון גבוה, וכמות גבוהה של מוצרים מעובדים, מטוגנים או של מתוקים, מורידה את הציון באופן משמעותי. הסתכלו על היומן שלכם כל הזמן, השוו ובצורה כזו תאכלו ללמוד יותר על עצמכם והרגלי התזונה שלכם. אם קיבלתם ציונים נמוכים, ככל הנראה שיש צורך בשינוי.

  1. תמיד בהיכון לעשות ספורט

מפחדים להבריז לאימון? קחו אתכם בגדי כושר לעבודה ונעלי כושר או ריצה, כדי שלא יהיה לכם תירוצים להבריז. שימו לכם תזכורות בנייד על האימון, עקבו אחרי אושיות כושר מדרבנות ברשתות ועשו דברים כדי לחזק לעצמכם את המוטיבציה. לפעמים אין לנו כוח להתחיל להזיז את עצמינו וכל מה שצריך זה רק לגרור את עצמינו למקום ומשם הכל כבר נהנים ואף מתמכרים.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
01-12-2020
שייק תות וזרעי צ'יה
ספורט
29-11-2020
הסיבות האמיתיות והמפתיעות: למה אנחנו כל זמן רעבים?
ספורט
26-11-2020
אימון הרווח בין הרגליים: התרגילים הכי יעילים לחיטוב הירך הפנימית
מתכונים
24-11-2020
שייק כתום
ספורט
22-11-2020
פנו זמן ליוגה
ספורט
19-11-2020
סתיו בטוח: איך מחזקים את מערכת החיסון?
תזונה
16-11-2020
למה שומן בטני הוא השומן הכי מסוכן, ממה הוא נגרם ואיך נפטרים ממנו?
תזונה
08-11-2020
לאכול פחות מתוק - לרגל יום הסוכרת