איך מפסיקים לאכול בלילה?

מתחילים לזלול מכל מה שיש במקרר בלי יכולת לשלוט על עצמכם?
5 טריקים שיעזרו לכם להימנע מאכילה מאוחרת.

גם אתם מוצאים את עצמכם חוזרים מהעבודה אחרי יום שלם שלא היה לכם זמן להכניס משהו לפה, ומתחילים לזלול מכל מה שיש במקרר בלי יכולת לשלוט על עצמכם? נמעכים מול הטלוויזיה בערב ומחסלים קערת פופקורן או נזכרים שמתחשק לכם משהו מתוק דווקא לפני השינה? אם בעבר, מחקרים מצאו שאכילה בלילה היא משמינה יותר מאכילה ביום, היום יודעים שהדבר נכון אך גם תלוי בכמות האוכל שאכלתם לאורך כל היום (הכנסה קלורית לעומת הוצאה קלורית). ובכל זאת, אכילה מרובה בלילה, ובעיקר לפני השינה, עלולה להכביד על מערכות הגוף, לגרום לריפלוקס, לצרבות, דלקות שונות, להעלאת השומנים והטריגליצרידים בדם ולהשמנה בטנית.

במהלך היום, אנחנו הרבה יותר פעילים, כך שהאוכל שאנחנו אוכלים מתפרק לאנרגיה ולדלק שלנו לפעולות היומיומיות. אנחנו מעכלים את האוכל הרבה יותר טוב בשעות היום וקצב חילוף החומרים יעיל יותר ביום. כשאנחנו אוכלים בלילה, אנחנו גורמים לחוסר איזון ברמות הסוכר שלנו, להכבדה על ניקוי הרעלים מהכבד, לשינה לקויה, ולאגירת השומן בגוף מחוסר התנועה שלנו בלילה, בהנחה שאנחנו ערים בשעות היום ולא פעילים בלילה.

אחת הבעיות של רוב האנשים בימנו היא ההתמכרות לעבודה שלנו, וחוסר הזמן ועודף המשימות שלנו בחיי היומיום, לפעמים מונע מאיתנו לאכול כמו שצריך, אך עם תכנון נכון של הארוחות ושינוי הרגלים קטנים, אנחנו יכולים להפוך את התפריט שלנו ולהגיע למצב בו תהיו רעבים ביום, ושבעים בערב. איך עושים את זה? קודם כל מחליטים שמפסיקים לאכול כ-4 שעות לפני השינה, ומתחילים לתכנן את הארוחות מהבוקר. הנה 5 טריקים שיעזרו לכם להימנע מאכילה מאוחרת.



1. לא יוצאים מהבית על בטן ריקה

יש לכם בוקר עמוס? לכולנו יש. אבל כמו שלא תעזו לצאת מהבית בלי לצחצח שיניים, כך אל תצאו מהבית בלי להכניס משהו לבטן. זה יכול להיות יוגורט עם תפוח, שייק בריאות עם חלבון עם פרוסת לחם שיפון עם אבוקדו וביצה. ארוחת הבוקר צריכה לכלול פחמימה מורכבת וחלבון.

2. אכילה כל 3 שעות 

אכילה כל 3 שעות תמנע את הרעב המוגבר בסוף היום. הרבה אנשים חוששים מהשמנה אם יאכלו כל 3 שעות, או חושבים שהם צריכים להיות עסוקים כל היום באוכל ובמטבח, אבל אכילה לאורך היום תשמור על קצב חילוף חומרים תקין ולא דורשת עיסוק בלתי פוסק באוכל. רק התארגנות מראש.

3. מכינים אוכל בבית 

כשאנחנו מכינים את האוכל שלנו בבית, אז אנחנו שולטים בכמויות, ודואגים לזה שנאכל נכון ובזמן. דוגמאות לדברים שאפשר לקחת מהבית: סנדוויצים מלחם שיפון עם חלבון כמו גבינה, ביצה או ממרח טופו, קופסה עם אנטיפסטי וחזה עוף או עם טונה וביצה, חטיפי ביניים כמו תמרים ושקדים, תפוח או ופשטידות קטנות שאפשר לקחת.



4. מצחצחים שיניים מוקדם 

אם אתם מגיעים הביתה מאוחר מהעבודה, דאגו לאכול את ארוחת הערב שלכם עוד בעבודה. אם אתם חוזרים בשעה סבירה, אכלו מיד ארוחת ערב כ-4 שעות לפני שעת השינה שלכם (נסו שזה יהיה בשעה קבועה), ואל תמשכו את האכילה אל תוך הלילה. צחצחו את השיניים מיד לאחר הארוחה הזו, שלא תמשיכו לאכול לאחר מכן.

5. הימנעו מאכילה תוך כדי צפייה בטלוויזיה 

הפרידו את האוכל מהפעולות שלכם. כשאוכלים אוכלים, וכשצופים צופים. אם אתם צריכים להישאר עד מאוחר כדי לעבוד מול המחשב, העדיפו לשתות שיי'ק או שתו מים.

6. בחרו קל ובריא ללילה

במידה ולא אכלתם מספיק לאורך היום, וחסרה לכם ארוחה, הוסיפו לעצמכם ארוחת לילה בריאה, ולא אכילת נחמה. במקום נשנושים, פופקורן ושוקולדים, הכינו לעצמכם פלטת ירקות קטנה עם גבינות רזות, ביצה אחת פלוס שני חלבונים עם תרד ושאר ירוקים, אכלו סלט טונה בינוני או פשטידה קלה, תפנקו את עצמכם עם שייק חלבון ופירות יער.

 

 




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
22-05-2018
מתכון הכנת שייק חלבון עם חלב שקדים ושוקולד
תזונה
17-05-2018
עשיתם את כל הדיאטות האפשריות ונמאס לכם מכולן? המשקל שלכם נתקע ולא יורד? ואיך זה שאתם כל הזמן רעבים, אבל לא יורדים במשקל? הנה 7 טריקים קטנים שאם תקפידו ליישם אותם, אתם תרדו במשקל גם בלי לעשות שום דיאטה.
מתכונים
15-05-2018
מתכון הכנת שייק שוקולד צ'יפס ועוגיות
תזונה
10-05-2018
יום שלם חולף לו, ואתם נזכרים שבקושי שתיתם כוס מים אחת? זה קורה לרבים מאיתנו, שמזלזלים בחשיבות שתיית המים ומעדיפים לשתות במקומם קפה, מיצים, או משקאות ממותקים ומוגזים. אבל מה לעשות שהגוף שלנו עשו ב-70% ממנו ממים והוא זקוק למים כדי לתפקד כראוי?
מתכונים
09-05-2018
מתכון הכנת שייק מנגו מגניב
ספורט
08-05-2018
תשכחו ממשחות קסם, ומכשירים רוטטים שמבטיחים קיצורי דרך, בכדי לחטב את הישבן, עלינו להוריד את אחוזי השומן ולהעלות את מסת השריר, בעזרת תזונה בריאה ואימונים.
טיפוח
03-05-2018
אם בעבר התביישנו להיתפס מחוץ לכותלי הבית בטייץ וקוקו מרושל בדרך למכון הכושר, היום אנחנו מוכנות להסתובב עם הטייץ, הגוזייה ונעלי הריצה גם מחוץ למכון..
מתכונים
02-05-2018
מתכון הכנת שייק נפוליטני