5 דברים לנקות מהחיים שלנו בפסח זה!

בואו ננקה גם את המחשבות שמרחיקות מאיתנו את הבריאות, נזיז מחיינו ממזון מעובד, נרחיק את המשקאות הממותקים ונקרצף את הסטרס מחיינו.

רגעים ספורים לפני פסח ורובינו עסוקים בניקיון הבית והסביבה שלנו, אלא שיש עוד כמה תחומים בחיים שלנו שאולי זקוקים לניקוי על הדרך. הסינים נוהגים מדי שנה לערוך ניקוי אביב, שמטרתו לחדש את האנרגיה ולחזק את הגוף בעונת המעבר מהחורף לקיץ. וכמו הסינים, גם במערב החלו לא מעט גישות לאמץ את הניקוי גוף והנפש בעונת האביב, ממש בסמוך לחג החירות. אילו דברים כדאי שנשקיע בהם מחשבה ואולי ננקה השנה מרשימת ההרגלים שלנו?

  1. מחשבות שליליות ומקטינות – הבריאות של כולנו מתחילה במחשבה. ברגע שנסדר את המחשבות שלנו, זה יתבטא במוקדם או במאוחר גם בתוצאות שלנו בחיים. אם נחשוב שאנחנו קורבנות של החולי שלנו, לעולם לא נוכל לקחת אחריות ולשנות הרגלים, אם נחשוב עלינו מחשבות רעות ומקטינות, לא נוכל להרים את עצמינו לריצה או אימון, אם נתבאס מהמציאות שלנו, זה יוריד לנו את האנרגיה, המצב הנפשי יהיה לא טוב וכתוצאה מכך גם הבריאות תפגע. בואו נבחר לשחרר את המחשבות שלא מטיבות איתנו, ובמקומן נבחר להתמקד במחשבות חיוביות שעוזרות לנו לקדם בריאות מעצימה ולקחת אחריות על החיים שלנו.
  2. מזון מעובד – מזון מעובד גורם לגוף שלנו להתמכר אליו, להשמין כתוצאה מכך ובהמשך גם לחלות. מזון מעובד, שעובר תהליכים כימיים כדי להיות טעים וממכר יותר, מכיל כמויות גדולות של חומרים מלאכותיים כמו חומרי טעם וריח, צבעי מאכל, מייצבים, משמרים, מעכבי חמצון ועוד חומרים שלא מתקבלים באהבה על ידי הגוף שלנו. הורידו מוצרים כמו: יוגורט דל שומן שממלאים בסוכר כדי לפצות על טעם הורדת השומן, בשר מעובד שמעלה את הסיכון לחלות במחלות כמו סוכרת, מחלות לב וסרטן המעי, עוגות ועוגיות המכילות שומן טראנס וכל מה שרשימת הרכיבים שלו כולל הרבה E ממוספר, שמציין חומר כימי כלשהו. השתדלו להפחית משמעותית ולנקות את המזון המעובד מחייכם כדי לשמור על הבריאות היקרה.
  3. שתיה ממותקת – מעבר לעובדה הידועה שמדובר בקלוריות ריקות מתוכן למעט סוכר מזוקק, השתייה הממותקת פוגעת בשיניים וגורמת לעששת, חלקם הגדול מכיל קפאין ועלול להפריע לקצב הלב, והם מגבירים סיכון לסוכרת ומחלות מטאבוליות נוספות. אם כבר ניקוי לפסח, הם הראשונים לנקות מההרגלים שזקוקים לשיפוץ.
  4. אנשים שלא מטיבים איתנו – הסביבה שלנו משפיעה עלינו הרבה יותר ממה שאנחנו מבינים. אנחנו הופכים להיות דומים לסביבה שלנו. אם יש לנו חברים שאוכלים בריא ועושים ספורט מסוגים שונים, זה ישפיע עלינו אפילו ברמה הזו של הבריאות הפיזית שלנו. נקו אנשים שלא גורמים לכם לגדול, שלא מפרים אתכם או שגורמים לגם להרגיש רע. הקיפו את עצמכם באנשים טובים שרוצים בטובתכם.
    סטרס –
    רבים מאיתנו פשוט הורגלנו לחיות בסטרס, אלא שבמציאות שום אריה לא באמת רודף אחרינו, ואותו סטרס מתמשך שנועד להגן עלינו מסכנות חולפות, משפיע על ההורמונים שלנו, ומחליש את מערכת החיסון שלנו. כשאנחנו מצויים בסטרס, הנשימה שלנו מהירה יותר, הדופק מואץ יותר, ואנחנו יותר חשופים ללקות בדיכאון או חרדה. על מנת לנקות את הסטרס מחיינו אנחנו אמורים קודם כל להיות בערנות לכך שאנחנו מצויים בסטרס, ולהתחיל לעשות יותר פעולות שמרגיעות אותנו כמו למשל: לנשום עמוק, לעשות פילאטיס, יוגה ומדיטציה, דמיון מודרך או לעשות יותר דברים שמשמחים ומרגיעים אותנו.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?
מתכונים
21-05-2024
מתכון תה קר בטעם לימון ומנגו
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?

תפריט נגישות