הדברים שחייבים לעשות מיד אחרי אימון

מכירים את זה שאתם מסיימים אימון קשוח, מתיישבים על הספה ואין לכם אפילו כוח להביא את עצמכם להתקלח ובטח שלא להכין לכם משהו לאכול או לשתות?

יש כמה חוקים, שאם תקפידו עליהם, האימון הבא יותר אפקטיבי, העור שלכם יהיה בריא יותר, מערכת החיסון שלכם תתחזק והשרירים שלכם יבנו כמו שצריך. אז כן, מסתבר שלא מספיק שהתאמצתם באימון, יש להאמץ עוד קצת כדי להשיג את המקסימום תועלת ממנו. קבלו את החוקים, ואל תשכחו ליישם גם:

לפני הכל – מקלחת קרה

ספורטאים רבים נוהגים לסיים אימונים מאוד עצימים באמבטיות קרח, שמעתם על זה? אמבטיות הקרח מונעות את הדלקות ועוזרות לשרירים להתאושש במהרה. אז אנחנו לא מצפים מכם להיכנס לאמבטיית קרח, אבל למקלחת קרה בתום האימון יש יתרונות כה גדולים שלא כדאי לפסוח עליהם כמו למשל התאוששות מהירה, חיזוק מערכת החיסון, הגברת קצב חילוף החומרים בגוף, זרימה טובה יותר של הדם ועוד. אז איך עושים את זה? אל תחכו. סיימתם אימון? היכנסו מיד למקלחת, התחילו עם מים חמימים ובהדרגה עברו למים קרים. אם קשה לכם, גם 10 שניות יעזרו בהתחלה עד שתתרגלו. מהר מאוד מתרגלים ואפילו נהנים מזה ובמיוחד בקיץ. סיימתם את המקלחת הקרה? חשוב להתעטף בבגדים נעימים ולסגור את המזגן.

עסו את השרירים

לא לכל אחד מאיתנו יש מסאז'יסט צמוד שמחכה לנו מיד לאחר כל אימון, אבל לכל אחד יש את עצמו שיכול לעסות לעצמו את השרירים. השתמשו בשמנים טבעיים כדי לעסות את הגוף לאחר האימון מיד לאחר המקלחת. העיסוי יעזור להזרים את הדם, לפזר את חומצות החלב שבשרירים ולסייע בהתאוששות מהירה יותר. אל תזלזלו בעיסוי והשקיעו בו לפחות כ-10 דקות. שימו לב – נשים שמעוניינות להיפטר מצלוליט, מומלץ לעסות את האזור המבוקש לזמן ממושך יותר.

החזירו ויטמינים ומינרלים לגוף – השייק הנכון

בזמן האימון, האנחנו קורעים את סיבי השריר ובעיקר מאבדים מינרלים דרך הזיעה שלנו. לפעמים אחרי אימון קשוח במיוחד, נרגיש עייפות וחולשה, וכדי למנוע את זה ולהגיע להתאוששות מהירה יותר, כדאי להחזיר במהרה ויטמינים ומינרלים לגוף. הדרך המהירה והיעילה ביותר כדי להכניס הרבה בלי להעמיס על מערכת העיכול היא דרך שייקים שעשירים בפירות ועלים ירוקים. מעוניינים להוסיף גם חלבון? הוסיפו לשייק סקופ אבקה להכנת שייק של הרבלייף בטעם וניל ותזכו למתיקות מעודנת ומפנקת.



בצעו מתיחות – השקיעו בהן!

דבר חשוב שיש לבצע אחרי אימון, בין אם זה אימון כוח או אירובי, זה תרגילי מתיחות. תפקידם של תרגילי המתיחות הוא להחזיר את טווחי התנועה למצבם הרגיל ואף להגדיל אותם, להזרים את הדם ולשחרר את השרירים התפוסים. אתם לא חייבים לבצע את האימון מיד לאחר האימון, אך חשוב לבצע אותם ולהשקיע בהם זמן. מתאמנים רבים פוסחים על המתיחות או שמזלזלים בזמן המתיחות ובכך מקטינים את טווחי התנועה של המפרקים ומקצרים את השרירים שלהם. השקיעו באימוני מתיחות לפחות שלוש פעמים בשבוע.

חשיבות המנוחה

אז אחרי שהתאמנתם, התקלחתם במים קרים, שתיתם שייק ונמתחתם, דיי – לנוח! תנו לשרירים להתאושש לטובת האימון הבא. ככל שעוצמת האימון גבוהה יותר, כך זמן המנוחה צריך להיות ארוך יותר.

 מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
05-12-2021
זהירות: המאכלים שגורמים להשמנה בטנית
ספורט
02-12-2021
איך אפשר להפוך אימון של 20 דקות בלבד לאפקטיבי ויעיל?
מתכונים
30-11-2021
מתכון להכנת לביבות תפוח אדמה
ספורט
29-11-2021
סופגניות וקוביות? שומרים על חיטוב גם בחנוכה – יש חיה כזו
ספורט
25-11-2021
בלאק פריידי: מה לקנות כדי לשמור על הבריאות?
מתכונים
23-11-2021
מתכון להכנת תה באבלס מנגו ווניל
ספורט
11-11-2021
האם ריצה מתאימה בגיל מבוגר ואיזה פעילות גופנית הכי מתאימה לגיל הזהב?
מתכונים
09-11-2021
מתכון להכנת שייק שיבולת שועל שוקולד