הכינו את גופכם לחורף

השמש אמנם מתעקשת להמשיך ולזרוח, אבל גם אם זה לא נראה ככה כרגע, החורף בכל זאת מחכה לנו מעבר לפינה. אם אתם רוצים להמשיך לשמור על האנרגיות הטובות של הקיץ גם בחורף, זה הזמן להתכונן ולהכין את הגוף לחודשים הקרים.

תקופת המעבר שבין הקיץ לחורף מאופיינת במזג אוויר שמשתנה על בסיס יומי, בטמפרטורות נמוכות יותר וביום שמתקצר. כל אלה משפיעים על הגוף שלנו, ואם אנחנו רוצים להמשיך ולשמור על הגוף ולחזק את המערכת החיסונית, כדאי להקפיד יותר מתמיד על תזונה ועל פעילות גופנית. רוצים לדאוג לעצמכם ולטפל בעצמכם לקראת החורף? ככה תעשו את זה.

ספקו לגוף את החומרים הדרושים לו

כדי שהגוף שלכם יוכל להמשיך ולתפקד כרגיל, הוא זקוק לכמה חומרים שמתפקדים בגוף כלבני בנייה, אחד החשובים שבהם הוא החלבון. חלבונים מעורבים כמעט בכל תהליך שמתרחש בגוף שלנו, מנשימה דרך חילוף חומרים ועד בניית רקמות חדשות. כדי לשמור על הגוף בריא, שמרו על תזונה עשירה בחלבונים, בעיקר כשהחורף מתקרב. הוסיפו לתפריט בשר, דגים, ביצים ומוצרי חלב, כולם מזונות שמספקים לגוף רמת חלבון גבוהה יחסית.



שמרו על מערכת החיסון שלכם

תקופת החורף מביאה איתה יותר הסתגרות במקומות מחוממים ופחות שהייה באוויר הפתוח. כתוצאה מכך, רמת התחלואה בחורף עולה, וחשוב לשמור על מערכת חיסונית חזקה, שתוכל להילחם במחלות שסביבנו. מערכת חיסון חזקה לא רק מסייעת לשמור על בריאות כללית, אלא גם משחקת תפקיד חשוב בכל הנוגע לחילוף החומרים בגוף. כדי לשמור על המערכת החיסונית שלכם, דאגו לתזונה עשירה בוויטמין C (תמצאו אותו בכמויות נאות בכרוב, פלפל, בצל, ברוקולי, תות שדה ותפוזים) ובוויטמין אי (שנמצא בתירס, נבט חיטה ובחסה).

צאו לשמש

המזל הגדול שלנו, הישראלים, הוא העובדה שגם בחורף אנחנו נהנים ממספר ימים לא מבוטל של שמש. נצלו את ימי השמש האלה, צאו החוצה, ספגו קצת ויטמין D ונסו לבצע גם פעילות גופנית על הדרך. לוויטמין D יש חשיבות גדולה בכל הקשור לבריאות הגוף, ובעיקר לבריאות ילדים, נשים בהריון וקשישים. הוא אחראי לספיגה של סידן בגוף ולשמירה על רקמת העצם. אם אתם מרגישים שאינכם נחשפים מספיק לשמש בימות החורף, דאגו לתזונה עשירה בוויטמין D, כמו חלמון ביצה, חמאה וסלמון.



שמרו על המשקל

משקל תקין מסייע לשמירה על בריאות כללית של הגוף, כך שלקראת החורף חשוב במיוחד לשמור על משקל תקין ולהימנע מעלייה במשקל. דאגו שהתזונה שלכם תהיה מאוזנת ואל תשכחו גם פעילות גופנית. כך תוכלו לא רק לשמור על המשקל הקיים, אלא גם להיפטר מקילוגרמים מיותרים. כדי לשמור על תזונה מאוזנת בחודשים הקרים, הוסיפו מרק ירקות לתפריט היומי, נסו לאכול ירקות בטמפרטורת החדר במקום ישר מהמקרר והקפידו לשתות הרבה מים.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
18-02-2020
מתכון לשייק ספורט "לשחרר את החיה"
תזונה
16-02-2020
העונה הקרה בשיאה, והרבה פעמים היא משאירה אותנו בבית עם תיאבון עודף בלי הרבה תנועה. לפניכם 10 טיפים "עשה ואל תעשה".
ספורט
13-02-2020
אם שנת 2019 הייתה שנה בה המודעות עלתה, בשנת 2020 אנחנו קופצים מדרגה. קבלו את 8 הטרנדים שילוו אותנו לשנה הבאה. 
מתכונים
12-02-2020
מתכון להכנת ולנטיין בראוניז
תזונה
09-02-2020
מעבר לטעמם הנפלא, התותים הם דרך מצוינת להעניק לגופכם מנה של בריאות. הנה כמה עובדות מדהימות על תותים. 
תזונה
06-02-2020
קבלו את 10 הדברים שיחזקו לנו את מערכת החיסון בחורף ויקטינו את הסיכוי לחלות השנה בשפעת
מתכונים
04-02-2020
מתכון לשייק חמאת בוטנים ותותים
ספורט
02-02-2020
איך נדע האם מדובר בתופעה היפרדות שרירים, כיצד זה קורה ומה ניתן לעשות בעניין.