המאכלים שיגנו עלינו מהשמש

מאכלים שונים המגנים על העור ומומלץ להרבות באכילתם!

עדיין לא נמצא המאכל שאם נאכל אותו, נוכל להיצלות תחת השמש ולהישאר בריאים, ללא חשש מכוויות, אבל מאכלים שונים מכילים אנטיאוקסידנטים המגנים על העור מפני רדיקלים חופשיים ומומלץ להרבות באכילתם בעיקר בקיץ.



המאכלים הבאים עשויים לעזור לנו לשמור על האלסטיות של העור, על שמירת הלחות שבו ועל התמודדות הגוף עם נזקי השמש. בנוסף, חשוב להקפיד על מריחת קרם הגנה בכל יציאה שלנו מהבית לאורך כל שעות היום עד שהשמש שוקעת.



קרם ההגנה של הרבלייף מכיל מקדם הגנה SPF30, כך שמלבד הלחות שהוא מספק לאורך כל היום, יש בו הגנה מפני קרינה UVA / UVB והוא יעיל במיוחד בהפחתת קמטי הבעה תוך שבוע בלבד. הקרם אינו מכיל פראבנים או מזיקים אחרים, יש בו ויטמינים מקבוצת B, אלוורה, וויטמין E ו-C השומרים על העור גם לטווח הארוך.



חוץ מההקפדה על מריחת הקרם מדי יום ללא יוצא מן הכלל, נסו להכניס לתפריט שלכם הרבה עגבניות המכילות ליקופן ובעיקר ברסק עגבניות המכיל כמויות גדולות יותר של ליקופן, הנמצא במחקרים כיעיל לאחר חשיפה לשמש. הליקופן נמצא גם באבטיח, אשכולית וקטשופ.

חוץ מהליקופן, גם אבוקדו יעיל בהגנה על העור מהשמש. הוא מכיל שפע של ויטמין E, הידוע כנוגד חמצון אינטנסיבי להגנה מפני רדיקלים חופשיים והוא נמצא גם בשמן זית ושקדים.

 



תה ירוק מכיל פוליפנולים, העוזרים לנטרל רדיקלים חופשיים. בנוסף, יש בו חומרים אנטי בקטריאלים התורמים להגנה של העור ולהגן על מערכת החיסון שלו. בימים החמים של הקיץ מומלץ לשתות תה קר ומרענן על ידי הוספת כמה קוביות קרח.

קבלו מתכון מושלם לשייק תה תפוח וקינמון מבית אתר אורח חיים >>>



משפחה נוספת של מאכלים שכדאי לתגבר בצריכתם בקיץ הם הכתומים למיניהם – משפחת הקרטנואידים, שמכילים את הבטא קרוטן – נוגד חמצון הקיים בבטטות, גזר, דלעת ואף במנגו. לפני החשיפה לשמש מומלץ לתגבר בכתומים אלו ועדיף שיהיו מבושלים, אז הם נספגים טוב יותר בגופנו.

עורכם נפגע מנזקי השמש? המאמר הבא ילמד אתכם כיצד לשקם את העור, היכנסו >>>

לטיפים יעילים ולמידע נוסף על טיפוח העור, היכנסו >>>

 




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
06-12-2018
כאשר אתם בוחנים מקרוב את המזונות שאתם נוהגים לצרוך ואת הרגלי הפעילות הספורטיבית היום-יומיים שלכם - זה מדהים לראות כיצד כוונון מזערי יכול ליצור שינוי גדול. הנה כמה שינויים שעשויים לסייע לכם להפחית עד 30 ק"ג ממשקלכם בשנה:
מתכונים
04-12-2018
מתכון ללביבות תרד קלות וטעימות
ספורט
03-12-2018
אימון פשוט שאפשר לבצע בכל מקום לחיזוק שרירי המותניים.
תזונה
29-11-2018
טיפים שיעזרו לכם לשמור על עצמכם בריאים לקראת הימים הקרים.
ספורט
25-11-2018
לגוף נדרשת אנרגיה גבוהה יותר על מנת להתחמם ולכן אנחנו שורפים יותר קלוריות באימון חורפי מאשר מאימון קיצי וחמים.