המאכלים שיגנו עלינו מהשמש

מאכלים שונים המגנים על העור ומומלץ להרבות באכילתם!

עדיין לא נמצא המאכל שאם נאכל אותו, נוכל להיצלות תחת השמש ולהישאר בריאים, ללא חשש מכוויות, אבל מאכלים שונים מכילים אנטיאוקסידנטים המגנים על העור מפני רדיקלים חופשיים ומומלץ להרבות באכילתם בעיקר בקיץ.



המאכלים הבאים עשויים לעזור לנו לשמור על האלסטיות של העור, על שמירת הלחות שבו ועל התמודדות הגוף עם נזקי השמש. בנוסף, חשוב להקפיד על מריחת קרם הגנה בכל יציאה שלנו מהבית לאורך כל שעות היום עד שהשמש שוקעת.



קרם ההגנה של הרבלייף מכיל מקדם הגנה SPF30, כך שמלבד הלחות שהוא מספק לאורך כל היום, יש בו הגנה מפני קרינה UVA / UVB והוא יעיל במיוחד בהפחתת קמטי הבעה תוך שבוע בלבד. הקרם אינו מכיל פראבנים או מזיקים אחרים, יש בו ויטמינים מקבוצת B, אלוורה, וויטמין E ו-C השומרים על העור גם לטווח הארוך.



חוץ מההקפדה על מריחת הקרם מדי יום ללא יוצא מן הכלל, נסו להכניס לתפריט שלכם הרבה עגבניות המכילות ליקופן ובעיקר ברסק עגבניות המכיל כמויות גדולות יותר של ליקופן, הנמצא במחקרים כיעיל לאחר חשיפה לשמש. הליקופן נמצא גם באבטיח, אשכולית וקטשופ.

חוץ מהליקופן, גם אבוקדו יעיל בהגנה על העור מהשמש. הוא מכיל שפע של ויטמין E, הידוע כנוגד חמצון אינטנסיבי להגנה מפני רדיקלים חופשיים והוא נמצא גם בשמן זית ושקדים.

 



תה ירוק מכיל פוליפנולים, העוזרים לנטרל רדיקלים חופשיים. בנוסף, יש בו חומרים אנטי בקטריאלים התורמים להגנה של העור ולהגן על מערכת החיסון שלו. בימים החמים של הקיץ מומלץ לשתות תה קר ומרענן על ידי הוספת כמה קוביות קרח.

קבלו מתכון מושלם לשייק תה תפוח וקינמון מבית אתר אורח חיים >>>



משפחה נוספת של מאכלים שכדאי לתגבר בצריכתם בקיץ הם הכתומים למיניהם – משפחת הקרטנואידים, שמכילים את הבטא קרוטן – נוגד חמצון הקיים בבטטות, גזר, דלעת ואף במנגו. לפני החשיפה לשמש מומלץ לתגבר בכתומים אלו ועדיף שיהיו מבושלים, אז הם נספגים טוב יותר בגופנו.

עורכם נפגע מנזקי השמש? המאמר הבא ילמד אתכם כיצד לשקם את העור, היכנסו >>>

לטיפים יעילים ולמידע נוסף על טיפוח העור, היכנסו >>>

 




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
19-10-2018
אם החלטתם לוותר על מזון מן החי, בין אם מסיבות בריאותיות או סביבתיות, חשוב שתדעו איך לקבל את כמות החלבון שהגוף שלכם צריך. קראו עוד >>
מתכונים
16-10-2018
מתכון להכנת שייק פאי תפוחים אולד פאשן
טיפוח
14-10-2018
מי רוצה לעלות על המטוס כשהוא נראה נפלא, רק כדי לרדת ממנו בברצלונה או פריז כשהוא נראה ומרגיש 10 שנים זקן יותר? כדי לעזור לכם להיראות מעולה אחרי הנחיתה, הכנו עבורכם 6 טיפים חשובים. קראו עוד >>
ספורט
11-10-2018
תאמינו או לא, 15 דקות של פעילות גופנית ביום יכולות לעשות פלאים לגוף שלכם. פעילות גופנית קבועה שומרת על הגוף שלכם, עוזרת להאט את הזדקנות המוח ומפחיתה את הסיכון למחלות לב. קראו עוד >>
תזונה
07-10-2018
הרצון לנשנש קיים אצל כולנו והוא תוקף כל אחד מאיתנו בשלב אחר של היום. במידה ואתם אוכלים מסודר לאורך כל היום, אתם לא אמורים להרגיש בולמוסים של רעב, אלא רק צורך בארוחות ביניים של עד 250 קלוריות. רוצים 5 אופציות לנשנוש בריא? קראו עוד >>
תזונה
04-10-2018
חשוב לוודא שהקלוריות שלכם עשירות בחומרים מזינים הדרושים לתפקוד הגוף. מושג זה מכונה צפיפות תזונתית. קראו עוד >>
מתכונים
02-10-2018
מתכון להכנת ארטיקים פטל / תפוז
ספורט
27-09-2018
אם גם לכם נמאס מהוויכוחים האינסופיים עם הילדים על מסכים, הגיע הזמן שתציבו להם אלטרנטיבה בריאה וכיפית – כושר משפחתי! קראו עוד >>