למה חטיפי חלבון עכשיו יותר נחוצים מתמיד?

באילו תקופות בחיים נצטרך להתאבזר בחטיפי חלבון? מתי הכי נכון לאכול מהם וממה כדאי להיזהר? כל מה שחשוב לדעת על חטיפי חלבון עכשיו יותר מתמיד

בעולם אידיאלי ומתוקן, אדם אוכל 3 ארוחות מסודרות ביום, ובתפריטו הוא יאכל שפע של פירות, ירקות, חלבונים, שומנים בריאים וסיבים תזונתיים. בפועל, לא לכולם מתאפשר לשבת ולאכול 3 ארוחות מסודרות שמכילות את כל מה שהגוף זקוק לו. במקרים כאלו, בהם הגוף לא מקבל את כל אבות המזון, וחסר לגוף חלבונים, מינרלים וויטמינים, אז כדאי לפנות לחטיפי החלבון לעזר.

דווקא עכשיו חטיפי חלבון יותר מתמיד

בתקופות בהן אנשים נמצאים יותר בסטרס, קורים לגוף מספר תהליכים גופניים, כאשר ביניהם פירוק מוגבר של חלבונים. לכן, מומלץ בתקופות של דחק, סטרס, מצבים נפשיים לא פשוטים, לתגבר בכמות החלבון היומית שלנו. בנוסף, אנשים רבים מתקשים לאכול ארוחות מסודרות ומלאות כשהם לא בשיאם, כשהם סובלים מלחץ, חרדה או סטרס גבוה, ולכן כדאי להכניס את חטיפי החלבון לתפריט כדי להוסיף עוד חלבון, וויטמינים ומינרלים במקרים בהם הגוף לא מוזן כנדרש. מקרים בהם כדאי לצרוך חטיפי חלבון: לספורטאים שאין זמן לאכול מספיק ארוחות המכילות חלבון והם זקוקים לאנרגיה גבוהה, למי שנמצא בתהליך של חיטוב ורוצה לרדת במשקל אבל לשמור על השרירים שלו, לאנשים שלא אוכלים מספיק חלבון או לא אוכלים מספיק באופן כללי, לאנשים שנמצאים בתקופות קשות של סטרס, לחיילים בזמן מלחמה ולאנשים שנמצאים זמן רב במקלטים ואין ברשותם מספיק זמן או אנרגיה לבשל.

כמה חלבון אדם זקוק לאכול ביום?

אדם בריא צריך לאכול מינימום 0.8 גרם חלבון ביום לכל משקל גוף שהוא שוקל. כלומר, אם אדם שוקל 80, תכפילו 80 ב-0.8 וזה המספר בגרמים שאותו אדם צריך לאכול. במידה ואותו אדם מתאמן, פעיל במיוחד או שהוא ספורטאי, עליו יהיה לקבל כמות חלבון גבוהה יותר, ומוטב להיוועץ לגבי הכמות הנדרשת עם איש מקצוע להתאמה אישית.



ממה עלינו להיזהר בכל מה שקשור לחטיפי החלבון?

חטיפי החלבון הם פתרון מעולה לספורטאים ולאנשים עסוקים, אך חשוב לא לתלות עליהם את כל התפריט שלנו. בכל מקרה, מומלץ לשלב אותם בתפריט מאוזן בו ישנם גם פירות וירקות, חלבונים, שומנים בריאים ועוד. חשוב לשים לב לרכיבים שעל גבי האריזה. אם אתם טבעונים, ישנם גם חטיפים המתאימים לכך. דבר נוסף שחשוב להתעכב עליו הוא מספר הקלוריות של החטיף ביחס לכמות החלבון שבו. אם בחטיף החלבון שלכם יש כמות קלורית שמתקרבת לכמות קלורית של סופגנייה, אך יש בו רק 10 גרם חלבון, כנראה שהוא מתקרב יותר לממתק מאשר לחטיף חלבון. חפשו חטיף עם כמות גבוהה של חלבון וכמות מופחתת של סוכרים וקלוריות.

מתי הכי טוב לאכול את החטיף חלבון?

בעבר היה נהוג לחשוב כי את החטיף חלבון יש לאכול מיד לאחר הארוחה, אך היום אנו יודעים שמה שחשוב באמת הוא להגיע לכמות חלבון יומית מותאמת אישית בסוף היום, כך שהכי טוב לאכול את החלבון כשאתם מרגישים צורך באנרגיה.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
18-04-2024
ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו
ספורט
04-04-2024
איזה תרגילים משפרים את מצב הרוח?
מתכונים
01-04-2024
מתכון להכנת שייק קרם פטל
תזונה
24-03-2024
איזה נשנושים ימנעו זלילות ליליות?
ספורט
21-03-2024
אתגרי הכושר ששיגעו את הרשת
טיפוח
17-03-2024
7 דרכים לדעת אם אתם אוכלים יותר מדי סוכר

תפריט נגישות