איזה נשנושים ימנעו זלילות ליליות?

אנשים רבים מוצאים את עצמם נתקפים ברעב בלילות. זה קורה הרבה בתרבות של ימינו כאשר אנחנו נדרשים לעבוד שעות מרובות ללא מנוחות מספקות לאכול במהלך היום. כשאנחנו אוכלים בלילות, יש לכך השלכות בריאותיות רבות ברמה ההורמונלית, ברמה של הסוכר בדם וברמה של המשקל כמובן. כשאנחנו אוכלים בלילות וגם כבר לא זזים בלילות, יש סוכר רב שמצטבר בדם, והוא הופך בגוף לשומן שמצטבר בתאים ובאזור הבטן. אכילה בשעות המאוחרות של הלילה, עלולה גם לפגוע בחילוף החומרים של הגוף, לגרום לרעב מוגבר ביום שלמחרת, לשבש את השעון הביולוגי של הגוף וגם להפריע לאיכות השינה שלכם.

החשקים הליליים עלולים להתרחש מגורמים שונים כמו:

– תזונה לא מספקת במהלך היום, דלה בערכים תזונתיים, וויטמינים ומינרלים.

– תזונה דלה בקלוריות במהלך היום.

– עודף סוכרים בתפריט, עודף מזון מעובד ומתועש.

– עייפות.

– מתח נפשי.

– שעמום או הרגל.

מה יכול לעזור לנו להימנע מזלילה לילית?

חשוב לציין כי לא מדובר כמובן בוויתור על ארוחת ערב, אלא על התמודדות עם אכילה לילית בלתי נשלטת. כדי להיפטר מההרגל הקלוקל, ראשית חשוב להבין למה זה לא בריא וכדאי לנו. לאחר מכן, הנה כמה טיפים שיכולים לעזור:

– נסו לתכנן מראש את הארוחות שלכם כך שלא תגיעו ללילה רעבים מדי.

– הקפידו על תזונה מאוזנת ומסודרת עשירה בוויטמינים ומינרלים. הרבו בפירות וירקות שעשירים בנוגדי חמצון. כשאלו חסרים לנו, לפעמים נחוש רעב מוגבר וחשק למתוקים וחטיפים.

– שתו מים. לפעמים אנחנו מפרשים את צמא כרעב. שתו ובדקו מה אתם חשים כעת.

– התעסקו בדברים אחרים כמו קריאת ספרים, פגישה עם חברים אהובים וכל פעילות שתורמת לכם ערך נפשי אינטלקטואלי שאינו קשור במזון. סוג של מזון לנפש.

– הרגיעו את הנפש. אם מקור הרעב הוא נפשי, מצאו דרכים אחרות להירגע שאינן קשורות לאוכל כמו למשל מדיטציה, יוגה, פילאטיס או הליכה בטבע.

– אל תכניסו אויבים הביתה – הימנעו מקניית חטיפים ומעובדים, ממתקים ושאר מאכלים שאתם יודעים שאולי יגיעו לקיבה שלכם בלילות.



אם כבר רעב, מה עדיף לנשנש?

  1. אדממה – פולי סויה עשירים בחלבון, ברזל, סידן וסיבים תזונתיים. הם גם משביעים, גם עונים על הצורך בנשנוש וגם מעולים לאנשים שמתאמנים.
  2. שקדים – עשירים בחומצות שומן חיוניות, חלבונים, סידן, מגנזיום וברזל. חופן ברזל יעזור לכם לנשנש בריא ולשובע מהיר.
  3. ביצים – עשירות בחלבון, חומצות שומן חיוניות, וויטמינים מקבוצת B והן עוזרות להגיע לרמת שובע ואיזון הסוכר בדם.
  4. פופקורן טבעי ביתי – נשנוש קליל, משביע ודל קלוריות, עשיר בוויטמינים וסיבים. הימנעו מהוספת שמן ומלח.
  5. חטיף של הרבלייף – חטיף חלבון הרבלייף יענה על הצורך במשהו מתוק, קליל ומספק, הוא עשיר בחלבון, סיבים, וויטמינים ומינרלים.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
18-04-2024
ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו
ספורט
04-04-2024
איזה תרגילים משפרים את מצב הרוח?
מתכונים
01-04-2024
מתכון להכנת שייק קרם פטל
תזונה
28-03-2024
למה חטיפי חלבון עכשיו יותר נחוצים מתמיד?
ספורט
21-03-2024
אתגרי הכושר ששיגעו את הרשת
טיפוח
17-03-2024
7 דרכים לדעת אם אתם אוכלים יותר מדי סוכר

תפריט נגישות