לרגל יום התה: איך לשתות תה בצורה הכי בריאה?

יום התה הבינלאומי מצוין מדי שנה מסביב לעולם ב-15 לדצמבר, ומזכיר לנו את החשיבות הבריאותית לשתיית המשקה המחמם שקיים כבר אלפי שנים ונחשב למשקה הפופולארי ביותר במקום השני, מיד לאחר המים. מהם סגולות התה, איזה תה כדאי לשתות ומהם הטיפים שיעזרו לכם לשתות תה בריא וטעים?

ישנם סוגים שונים של תה ודרכים יצירתיות לשתות תה. ישנם תיונים שניתן לרכוש בכל סופרים, חליטות, מיצויים, יש תה ללא קפאין ותה עם קפאין, תה לבן, שחור, ירוק ועד. אך מה שמשותף לרוב סוגי התה הם נוגדי החמצון הרבים שעוזרים למניעת מחלות שונות ולחיזוק מערכת החיסון, ומחקרים רבים אף מצאו קשר בין שתייה סוגי תה שונים לריפוי ומניעת סוגי סרטן מסוימים. ישנם סוגים שונים של תה שעשויים לאזן את רמות הסוכר בדם ויש כאלו שאפילו מסייעים לירידה במשקל ולשריפת שומן מוגברת. הנה 7 טיפים לשתיית תה בריאה.

  1. לפני הכל – אל תשתו את התה שהוא רותח מיד – תה חם בחורף הוא נחמה גדולה, אך תה רותח עלול להיות סכנה של ממש. מעבר לכוויות ושלפוחיות, ובעיות ספיגה במערכת העיכול, מחקר ענק שנערך באיראן ובדק מעל 50,000 משתתפים ועקב אחריהם במשך 10 שנים, מצא כי ישנו קשר בין שתיית משקאות רותחים להימצאות סרטן הוושט. אז זה לא אומר שעלינו לזנוח את התה לגמרי, אך בהחלט לשמור על טמפרטורה סבירה של לא יותר מ-65 מעלות.
  2. אוהבים תה במשך כל השנה? תמשיכו! בקיץ אפשר להמשיך וליהנות מסגולות התה, רק תוסיפו לו קרח. התה עוזר לשמור על רמות סוכר ובכך למנוע תחושות רעב וצורך בנשנושים ולכן כדאי ליהנות ממנו לאורך כל השנה, פשוט תשנו לו מעט את הטמפרטורה.
  3. במה להמתיק את התה? אם אתם רוצים להמתיק את התה, העדיפו להמתיק אותו עם דבש במקום סוכר. לדבש הטבעי והטהור ישנן סגולות מיוחדות שמחזקות את מערכת החיסון, תכונות אנטי דלקתיות ואנטי פטרייתיות. על מנת לא להרוס את הערכים שבדבש, מומלץ לתת לתה להתקרר ורק אז להכניס את הדבש.
  4. במקום להמתיק – במידה ואתם שומרים על המשקל, או לא מעוניינים להמתיק את התה שלכם מסיבות שונות, אתם יכולים לשתות את התה לצד משהו מתוק אך בריא. למשל: תה לצד בננה, תמר, פירות יבשים אחרים או חטיף בריאות.
  5. תה עם קפאין – לא בכל סוגי התה יש קפאין, אך חשוב לדעת שבכל מיני סוגים של תה יש קפאין, והוא עוזר לשמור על רמות גבוהות של אנרגיה שנרצה לקבל לפני פגישה חשובה, באמצע יום מעייף או לפני אימון למשל, אז שריפת השומן במהלך האימון תהיה גבוהה יותר והאימון יהיה יעיל יותר. לחברת הרבלייף יש משקה נמס צמחי בטעמים שונים להכנת תה מעולה עם כמות גבוהה של קפאין. בתה של הרבלייף יש בסך הכל 6 קלוריות לכוס והרבה נוגדי חמצון.
  6. הוסיפו לתה שלכם צמחים מרפאים – בין אם אתם אוהבים לשתות את התה שלכם עם תיון או בלי, הוסיפו לו צמחים שונים כמו זעתר שמונע בחילות ועוזר לרפא מחלות גרון והצטננות, נענע לזרימת הדם ולהרגעת הבטן, קמומיל להפחתת המתח הנפשי, לשינה טובה והורדת הנפיחות בבטן, לואיזה לעירנות וחדות המחשבה או מרווה שמחזקת את הגוף ועשירה בנוגדי חמצון אנטי דלקתיים ואנטי פטרייתיים.
  7. קינמון מוסיף המון – מקל אחד של קינמון או חצי כפית של קינמון טחון שתוסיפו לתה שלכם יעניק לו שפע של סגולות בריאותיות וביניהן איזון רמות הסוכר בדם, סיוע בהורדת לחץ הדם והכולסטרול, שמירה על משקל תקין ושיפור המטבוליזם, מוריד דלקות ומעניק שפע של אנרגיה.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
14-08-2022
עיקרון הסינרגיה: שילוב המזונות ואיך לעשות זאת נכון
ספורט
11-08-2022
תרגילי פילאטיס לגיל השלישי
ספורט
07-08-2022
אוף החום: איך לסבול פחות מחום?
ספורט
04-08-2022
אחת ולתמיד: למה אנחנו לא שותים מספיק מים?
מתכונים
02-08-2022
מתכון להכנת סורבה תה
ספורט
31-07-2022
בכושר או באימונים: איך אפשר לשמר תוצאות לאורך זמן?
ספורט
28-07-2022
למה אנחנו עולים במשקל ככל שמתבגרים ואיך מונעים את ההשמנה עם הגיל
ספורט
24-07-2022
הטיפים שיעזרו לכם להגיע יותר חזקים לאימון משקולות