החשיבות של סדר הארוחות ביום

הרבה אנשים מעידים על עצמם שהם אוכלים בריא ונכון, אבל לא מצליחים לרדת במשקל, או שאינם מגיעים למטרות שהם רוצים על אף שאוכלים מה שנחשב לטוב ובריא. אז מה כדאי: לאכול ארוחה אחת גדולה ביום, שלוש ארוחות, שש ארוחות או מתי שמרגישים רעב? ובכן, ישנן גישות שונות לגבי סדר הארוחות וחשוב להבין שלכל אדם יתאים תפריט אחר עם סדר מעט שונה, אבל יש כמה נקודות שחשוב לשים עליהם דגש ולשמור על החוקים הבאים:

  • לעצור לפני שמגיעים לשובע – הרמב"ם, שהיה גדול הרופאים, דיבר רבות על חשיבות הארוחות הקטנות, וטען שאנחנו צריכים להשאיר תמיד מקום בבטן ולא להתפוצץ כי המלאות ותחושת ההתפוצצות תורמת למחלות רבות. בנוסף, עודף מזון בגוף הופך לרעלים ולשומנים גם אם הוא בריא. אכלו במידה ושמרו מקום לארוחה הבאה. מפה ניתן להסיק שלא כדאי לאכול ארוחה אחת גדולה ביום, אלא לחלק לכמה ארוחות שמשאירות מקום בקיבה.
  • להתאים את התפריט לסדר היום שלכם ולא להיפך – אם אתם הולכים לישון ב-2 בלילה או אם אתם מסיימים את היום כבר ב-20, סדר הארוחות שלכם מן הסתם ייראה שונה. הכי מומלץ זה לפגוש איש מקצוע שיכוון אתכם לפי המטרות שלכם, ובכך תגיעו לתוצאות הרצויות בצורה המהירה והיעילה ביותר (בין אם מדובר במטרה של ירידה במשקל/חיטוב/בריאותית).
  • לא מנשנשים – מתכננים! הרבה אנשים סומכים על תחושת הרעב שלהם בכל מה שקשור לאוכל. מתעוררים בבוקר וזורמים. יש לזה יתרון בולט של הקשבה וחיבור למנגנון הרעב והשובע, אך יחד עם זאת הרבה חסרונות כמו היתכנות לחוסרים תזונתיים, סיכוי גבוה להשמנה וחוסר איזון בגוף. אנחנו צריכים לאכול פחות או יותר בשעות מסודרות, ולשמור על מרווחים קבועים בין הארוחות.
  • צום לילה ארוך – אחת הדיאטות המדוברות בשנים האחרונות הן צום 16/8, שמדברת על 8 שעות אכילה ו-16 שעות צום. האידיאלי הוא להתחיל לאכול בבוקר ולסיים אחה"צ, אך זה כמובן תלוי בסדר היום שלכם ובשעה שבה אתם מסיימים את היום. צום הלילה תורם לעיכול תקין, למערכת חיסון חזרה ולשמירה על הגזרה.
  • לכל מזון יש זמן עיכול שונה – נניח ואכלתם לארוחת צהרים בשר, שלוקח זמן רב לעכל אותו, מומלץ לתת לגוף זמן לעכל אותו ולא לקפוץ לקינוח ולארוחת ערב מוקדמת וכבדה. אחרי מנת בשר יש לחכות כ-4 שעות עד הארוחה הבאה ולאחר מנת פרי למשל, אפשר לאכול כבר חצי שעה לאחר מכן.
  • ובשורה התחתונה: פזרו את הארוחות לאורך כל היום, ארוחות בריאות ובינוניות, הקפידו על צום לילה ארוך ונסו להפסיק לאכול כ-4 שעות לפני השינה. והכי חשוב – אכלו בצורה מסודרת לפי תפריט המיועד למטרות האישיות שלכם בעזרת איש מקצוע שיכוון אתכם.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
24-01-2021
הפירות והירקות שיחזקו את מערכת החיסון וימנעו הזדקנות
טיפוח
21-01-2021
מדריך יופי נצחי: 17 טיפים לטיפוח לעור צעיר
מתכונים
19-01-2021
מתכון להכנת מרק שמנת פטריות
ספורט
14-01-2021
7 דברים שיצילו אתכם משרירים תפוסים
מתכונים
12-01-2021
מתכון להכנת שייק שוקולד אגס
תזונה
11-01-2021
המדריך לשגרת חיטוב בריאה גם בסגר: 14 טיפים מנצחים
ספורט
07-01-2021
התרגיל המטורף שימצק לכם את הבטן והזרועות
ספורט
03-01-2021
מוטיבציה לשנה האזרחית החדשה: למה אתם לא מצליחים להתמיד באימונים ואיך בשנה הזו בטוח תצליחו?