הקשר בין תזונה בריאה למראה הציפורניים

כדי שהציפורניים שלכם תהיינה בריאות וחזקות, חשוב שתשמרו על תזונה בריאה. קבלו את 4 היסודות עליהם מתבססת בריאות הציפורניים שלכם

בדיוק כמו העור שלכם והשיער, גם הציפורניים שלכם הן חלון למה שמתרחש בתוך הגוף. ובדיוק כמו רקמות חיות אחרות, גם הציפורניים שלכן זקוקות לאספקה מתמדת של חומרים מזינים, כדי לשמור עליהן בריאות וחזקות.

קצת על ציפורניים

הציפורניים שלכם מורכבות משכבות של חלבון, שנקרא קרטין. זהו בדיוק אותו חלבון שקיים גם בשיער שלכם. הציפורניים נוטות לגדול בקצב אחיד, עם מספר שינויים קלים: ציפורניים של גברים גדלות בדרך כלל מהר יותר מאלה של נשים (פרט לתקופת ההריון, אז קצב הגדילה לרוב מהיר יותר). הציפורניים בידיים גדלות בדרך כלל מהר יותר מאלה שברגליים, הציפורניים בזרתות גדלות לאט יותר מאלה שבשאר האצבעות, ובדרך כלל ציפורניים גדלות מהר יותר בקיץ מאשר בחורף. כמו כן, הקשיות של ציפורניים נקבעת במידה רבה על ידי הגנטיקה.

למרות שאי אפשר לגרום לציפורניים לגדול מהר יותר או להפוך אותן לקשות יותר, אם תשמרו על אורח חיים בריא ותזונה בריאה, תוכלו לסייע להן להישאר חזקות ובריאות ולשמור עליהן שלא תיסדקנה או תישברנה בקלות.



4 חומרי מזון שמסייעים לבריאות הציפורניים

  • חלבון
    מכיוון שהציפורניים שלנו מורכבות בעיקר מחלבון, אנחנו צריכים, מן הסתם, לצרוך מספיק חלבון בתזונה היומית שלנו, כדי לשמור על בריאות הציפורניים. אתם יכולים לבחור חלבון ממקור חי או צמחי דל שומן, כמו סויה או סוגים שונים של שעועית, ביצים, מוצרי חלב, עוף ובשר רזה. אם אתם רוצים לוודא שאתם מקבלים מספיק חלבון, רצוי להכניס לתפריט היומי שלכם גם אבקת חלבונים של הרבלייף, שתעשה את העבודה בשבילכם, בלי קלוריות מיותרות.
  • חומצות שומן אומגה 3
    מה לא נאמר כבר על יתרונות חומצות השומן אומגה 3? הן מפחיתות את הסיכון לסוגים שונים של סרטן, מורידות את רמות הטריגליצרידים ומשפרות קשב וריכוז. פרט לכל היתרונות האלה, הן גם מסייעות לשמור על לחות הציפורניים, כדי שלא תיראנה יבשות ועמומות. המקור הטוב ביותר לאומגה 3 הוא דגים, אבל ניתן למצוא אומגה 3 גם באגוזי מלך, זרעי צ'יה וזרעי פשתן. כדי להבטיח שהגוף והציפורניים שלכם יקבלו את כמות האומגה 3 הדרושה להם, נסו את כמוסות הרבלייפליין, שמכילות חומצות שומן אומגה 3 מסוג EPA ו-DHA.


  • אבץ
    אבץ הוא מינרל שחשוב במיוחד לסינתזת החלבון, אחד השלבים בדרך ליצירת החלבון בגוף. הוא עוזר לגוף לייצר את חלבון הקרטין שנמצא בציפורניים. אבץ נמצא במזונות עשירים בחלבון וגם חטיפי חלבון, כמו בשר, דגים, עוף, שעועית, יוגורט ואגוזים.
  • מגנזיום
    מגנזיום הוא מינרל חשוב במיוחד, שנחוץ למאות תגובות כימיות בגוף שלנו, וכמו אבץ גם הוא מסייע לגוף לייצר את החלבונים שנמצאים בציפורניים. מכיוון שמגנזיום נמצא במזונות בריאים רבים, אם אתם שומרים על תזונה בריאה יהיה לכם קל להשיג את הכמות המספקת של מגנזיום. עלים ירוקים למיניהם, אגוזים, קטניות, אבוקדו, דגנים מלאים, יוגורט וחלב סויה הם כולם מקורות טובים למגנזיום.

אנחנו יכולים להשקיע שעות במניקור ופדיקור למיניהם, אבל אם רק נשמור על תזונה בריאה ומאוזנת ונדאג לצרוך את 4 חומרי המזון האלו, נוכל ליהנות ממראה ציפורניים בריאות וחזקות.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
19-09-2019
הטיפים הבאים יעזרו לכם לדעת מה עדיף לבחור וממה עדיף להימנע בכל הנוגע למנות קפואות.
מתכונים
17-09-2019
מתכון לשייק פירות יער
ספורט
15-09-2019
רגע לפני שאתם נכנסים לטירוף של החגים, חשוב שתדעו איך להקדים תרופה למכה ולסיים את החגים בלי עודפים ועם יותר חיטובים.
ספורט
12-09-2019
הנה כמה עצות ותרגילי כושר שאתם חייבים לאמץ בדרך הנכונה להשגת בטן חטובה.
מתכונים
10-09-2019
מתכון לשייק תפוז ובננה
ספורט
08-09-2019
אם אתם עדיין לא משוכנעים, הנה מספר יתרונות שיגרמו לכם לשלב את השחייה בשגרת חייכם.
תזונה
05-09-2019
קבלו טיפים שיעזרו לכם לתחזק אורח חיים בריא ומזין למרות השגרה העמוסה, דפוסי העבודה הלא סדירים והמחסור בזמן.
מתכונים
03-09-2019
מתכון לתה קר של הרבלייף