התזונה שתעזור לכן להתמודד עם תסמונת קדם וסתית

לא מעט נשים סובלות מתסמונת קדם וסתית, שמשפיעה על הגוף והנפש בימים שלפני קבלת הווסת. עם תזונה נכונה, תוכלו להקל על התסמינים

תסמונת קדם וסתית היא תסמונת שמשלבת תסמינים שונים ומשפיעה על הגוף והנפש בימים שלפני קבלת הווסת. נשים רבות מתייחסות לתסמונת הקדם וסתית כחלק בלתי נפרד מהחיים שלהן, בדיוק כמו שהווסת היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלהן. כ-200 תסמינים שונים מקושרים כיום לתסמונת הקדם וסתית, שמשפיעה על כ-20% מהנשים שמקבלות וסת בכל חודש. בין התסמינים הבולטים מופיעים עייפות, רעב, עצבנות, דיכאון, כאבי בטן, נפיחות וכאבי ראש. שינויים בתזונה היומיומית שלכן לא יכולים לרוב לפתור את כל תסמיני התסמונת הקדם וסתית, אבל הם בהחלט יכולים לעזור לכן ולהקל על התסמינים השונים.

  • ודאו שאתן צורכות מספיק סידן וויטמין D
    מחקרים שונים מצביעים על קשר בין צריכה גבוהה של ויטמין D וסידן לבין סיכויים נמוכים יותר לסבול מתסמינים שמקושרים לתסמונת הקדם וסתית. סידן מסייע בהקלה של תסמיני דיכאון וחרדה, וויטמין D יכול להשפיע לטובה על השינויים הרגשיים שאתן חוות בימים שלפני קבלת הווסת. כדי לצרוך כמות מספקת של סידן, נסו לצרוך 3 מנות של מזונות עשירים בסידן בכל יום, כמו חלב דל שומן, גבינות, יוגורט או חלב סויה. צריכה מספקת של ויטמין D עלולה להיות בעייתית יותר, שכן קשה להגיע לכמויות גבוהות מספיק מתזונה בלבד. אכלו מזונות עשירים בוויטמין D (כמו חלב מועשר או סלמון), אבל השלימו את התצרוכת בעזרת תוספי תזונה, אם צריך.


  • המעיטו במלח ושתו הרבה מים
    שינויים הורמונליים, שמתרחשים בזמן המחזור החודשי, עלולים להשפיע על הכליות, שאחראיות על שמירת האיזון של המים והמלחים בגוף. כדי להקל על תסמינים של צבירת נוזלים בגוף, השתדלו להמעיט באכילת מזונות מלוחים מדי, כמו חטיפים מלוחים, חמוצים או בשרים מעובדים. בנוסף, שתו הרבה מים. גם אם זה נשמע מוזר, שתייה מרובה של מים לא תגרום לצבירה רבה יותר של נוזלים, אלא להיפך – היא תעזור לכליות להיפטר ממים עודפים וממלח מיותר.


  • הפחיתו את כמויות הסוכר שאתן אוכלות
    לקראת קבלת הווסת, רמת ההורמון קורטיזול עולה, וכתוצאה מכך עלול להיפגע מנגנון התיאבון שלכן ואתן עלולות להרגיש צורך לאכול מאכלים מתוקים, שמנים או מלוחים. כדי להקל על התסמינים של התיאבון המוגבר והחשק לאכילת מאכלים כאלה, השתדלו להימנע ככל האפשר מפחמימות מעובדות וממזונות מתוקים. החליפו אותם בחלבונים רזים ובמזונות עשירים בסיבים תזונתיים. פרי יכול לספק את החשק למשהו מתוק ואגוזים יכולים לספק את החשק למשהו קראנצ'י ומלוח. ככל שתאכלו פחות סוכרים ופחמימות מעובדות, כך יפחת החשק שלכן אליהם.

    סוכרים ופחמימות ריקות עלולים גם להחמיר תסמינים של עצבנות ושינויים במצב הרוח. מאכלים כאלה עלולים להעלות את רמת הסוכר בדם, וכתוצאה מכך להשפיע על מצב הרוח ועל יכולת הריכוז שלכן. כדי לשמור על רמת סוכר מאוזנת בדם לאורך היום, הקפידו לאכול חלבון בכל ארוחה ונשנשו חטיפים בריאים, כמו פרי או ירק עם חומוס, בין הארוחות.

  • היעזרו בתוספים
    אם התזונה לבד לא עושה את העבודה, כדאי להיעזר בתוספי תזונה, כדי להקל על הסימפטומים. ויטמין B6, ויטמין D, מגנזיום וסידן יכולים כולם לסייע בהקלה של תסמונת קדם וסתית. הרבלייף מציעה טבליות של טאנג קוואי, עשב שמשתמשים בו כבר מאות שנים כדי לסייע לנשים ברפואה הסינית המסורתית. טאנג קוואי עוזר להמריץ את הגוף והוא ידוע כמסייע בהקלה של תסמינים שמזוהים עם תסמונת קדם וסתית. טבליות הטאנג קוואי של הרבלייף מכילות שורש טאנג קוואי וקמומיל, ויטמין A, ויטמין B ומגנזיום.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
19-11-2019
מתכון להכנת מרק אפונה ומנטה מהיר הכנה
מתכונים
12-11-2019
מתכון להכנת שייק לילה חם בניחוח קינמון
ספורט
10-11-2019
באמצעות שיפור שיווי המשקל תוכלו להפחית את הסיכוי לפציעות, משום שתוכלו לשלוט בגופכם באופן טוב יותר.
טיפוח
07-11-2019
אז איך פוגע הלחץ במראה שלנו ואיך אפשר לנסות להרגיע את עצמנו.
ספורט
04-11-2019
העידן הנוכחי לא רק לנו מוטיבציה להתאמן, הוא גם דורש מאיתנו להתלבש בהתאם לאימון שלנו.
תזונה
13-10-2019
עם קצת תכנון ומוטיבציה תוכלו לשמור על המשקל בתקופת החגים, והגוף שלכם יודה לכם
תזונה
10-10-2019
ארוחת מנגל היא דרך מהנה במיוחד להכנת אוכל בסוכות, אך לא בריאה במיוחד. כך תוכלו ליהנות מארוחה בריאה יותר ועדיין טעימה מאוד
ספורט
06-10-2019
אז איך מתחילים ללמוד ומה בדיוק צריך? הכנו עבורכם 5 טיפים להתגלגלות מוצלחת.