איך מכינים את הארטיק המושלם לקיץ שהוא גם בריא וגם מרענן?

ארטיקים הם המרענן הרשמי של הקיץ, הם מתוקים, מפנקים, מצננים, בדיוק מה שאנחנו צריכים בימי הקיץ החמים, אך הבעיה העיקרית בארטיקים המוכנים שנמכרים בחנויות ובקיוסקים, נמצאת בכמויות הסוכר המרובות, בכמויות השומן וברכיבים המעובדים והמזיקים לבריאות.

אז מה עושים כדי להמשיך להתפנק מארטיק טעים אבל בלי לוותר על הבריאות? נכון, מכינים בבית. היום ניתן למצוא כמעט בכל חנות שמוכרת כלי בית או פלסטיקים שונים, תבניות להכנת ארטיקים ביתיים בכמה שקלים ולהכין את הארטיק האהוב עליהם בגרסה בריאה וטעימה.

קבלו כמה המלצות להכנת הארטיק הבריא המושלם:

  1. הכלים הדרושים: על מנת להכין את הארטיק שלנו, כדאי שיהיה לנו בבית בלנדר להכנת שייקים. את השייקים שנכין נעביר לאחר מכן לתבנית הארטיקים, שיש לרכוש מבעוד מועד. בנוסף, אם יש לכם מכונת מיצים, ניתן גם להקפיא מיצי ירקות ופירות אז אם נשאר לכם מיץ, ניתן תמיד להקפיא את השאר.
  2. הבסיס: הבסיס הכי טוב להכנת שייקים מבחינת הבריאות הוא או מים או בסיס של מיצי ירקות ופירות, אך בהחלט ניתן להשתמש גם בחלב צמחי כמו חלב קוקוס, חלב שיבולת שועל או חלב שקדים כדי לתת לארטיק טעם חלבי יותר.
  3. הפירות: את הארטיק שלנו נרצה לבסס על פירות ועלים ירוקים על מנת לקבל שפע של ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, כלורפיל, וגם מתיקות טעימה ומפנקת. אם נרצה להמתיק את הארטיק נשתמש בפירות יותר מתוקים כמו מנגו, בננה או תמרים לחים.
  4. המתקה: בדרך כלל, אין צורך להמתיק ארטיקים שמכילים פירות מתוקים, אך מי שבכל זאת רוצה להמתיק עוד קצת את הארטיק שלו, ובעיקר עבור ילדים שרגילים למתוק, ניתן להוסיף לארטיק סילאן, מעט דבש או תמרים.
  5. חלבון: על מנת להוסיף בוסט של חלבון לארטיק, כך שיהיה גם מרענן ומפנק וגם יהווה תחליף לארוחה בריאה לאחר אימון למשל, תוכלו להשתמש באבקת החלבון או אבקת שייק של הרבלייף וכך הארטיק שלכם גם יקבל הרבה ערכים תזונתיים, חלבון ומרקם גלידתי, וגם תוכלו בכך לקבל ארטיק בטעם וניל, שוקולד או קרם עוגיות בריא ומזין.


  1. סופרפודס: על מנת להזניק את הערכים התזונתיים בארטיק שלנו, ניתן להוסיף לו מזונות על שיעניקו עוד קצת מן הבריאות, כמו למשל אבקת מאקה שמשפרת את הפוריות, את מצב הרוח ומשפרת עירנות, ספירולינה שעשירה בחלבון או מנקאי, צמח פיתוח ישראלי שמאוד יעיל במצבי אנמיה, עייפות ומעלה ביעילות את ה- 12B בגוף.
  2. להסמכה: מי שרוצה להסמיך את הארטיק שלו, יכול להשתמש באבוקדו, בבננה, בחלב צמחי או באבקת חלבון של הרבלייף. אם תרצו את הארטיק שלכם עשיר יותר, ניתן להשתמש במעט חמאת בוטנים או טחינה גולמית.
  3. לארטיק מפנק יותר ניתן להכניס פנימה חתיכות של שוקולד מריר או של פירות יער שלמים, במיוחד למי שאוהב את המרקם הפירותי של החתיכות.
  4. חשוב לדעת: הערכים התזונתיים של הפירות והירקות מעט יורדים כאשר אנחנו מסיימים לטחון אותם ומכניסים להקפאה. על מנת לשמור עליהם גבוהים ככל שניתן, מומלץ לאכול את הארטיקים דיי מהר מרגע ההקפאה ולא להשאיר אותם לזמן רב במקפיא גם בשל העובדה שהם לא מכילים חומרים משמרים.
  5. מתכון מנצח לארטיק טעים וקל להכנה: הכניסו לבלנדר בננה, מנגו, תרד וסקופ של אבקת חלבון של הרבלייף בטעם וניל עוגיות על בסיס חצי מים וחצי חלב שקדים. הקפיאו ותהנו.

מוצרי הרבלייף אינם מיועדים לטיפול, ריפוי, אבחון או מניעה של מחלות כלשהן.

מאת: שרון ינובסקי קפלן –  מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
14-09-2021
מתכון להכנת תה פירות יער
תזונה
12-09-2021
איך לצום נכון? המדריך לצום יום כיפור בריא וקל
תזונה
09-09-2021
9 טריקים קטנים שאם תעשו אותם לא תשמינו בחגים האלו
מתכונים
07-09-2021
מתכון להכנת מלבי
תזונה
02-09-2021
18 טיפים בריאים לאכילה טובה בערב ראש השנה
מתכונים
01-09-2021
מתכון להכנת משקה מלפפון מנטה
תזונה
22-08-2021
כיצד תוכלו להימנע מאכילת יתר?
ספורט
19-08-2021
תכונות האופי של הספורטאים המצליחים