סגולות שמן הדגים: 6 דברים שלא ידעתם על שמן הפלא

שמן דגים מופק מתאי דגי מים קרים, והוא שימש בעבר ובמיוחד בשנות ה-90 למקור זמין לויטמינים ומינרלים כנוזל עם ניחוח עז, ויש שיגידו מרתיע. היום ניתן להשיג את השמן העשיר בסגולות בריאותיות בכמוסות לבליעה ללא חשש מהריח הדומיננטי. הגוף שלנו אינו מייצר את חומצות השומן שיש בדגים ולכן אנחנו זקוקים לקבל אותן דרך מקור חיצוני כמו מדגים או מכמוסות.

שמן הדגים מכיל חומצה דוקוסהֶקְסנואית, שהוכחה כאנטי דלקתית וחומצות שומן אומגה 3, שכבר רבים מכירים היום ויודעים שהוא נמצא בדגים ובעיקר בדגי ים צפוניים כמו סלמון, טונה, מקרל ואנשובי ולו יתרונות בריאותיים רבים.



1. מסייע לשמירה על המשקל
אומגה 3 מגבירה את חמצון השומן בגוף ותורמת להגברת קצב חילוף החומרים. צריכה קבועה של אומגה 3 תסייע לירידה במשקל. אנשים שנמצאים בתהליך של חיטוב נעזרים פעמים רבות בכמוסות שמן דגים, שמחקרים מצאו שגם יש לו השפעה על תחושת הרעב.



2. מקטין תחלואה
איגוד הלב האמריקאי, קבע שחומצות שומן מסוג אומגה 3 תורמות לשמירה על שריר הלב, ומפחיתות את הסיכוי לחלות במחלות לב וכלי דם. בנוסף, ממליץ לצרוך דגים לפחות פעמיים בשבוע, כדי לשמור על בריאות הלב.



3. תומך בספורטאים
בגלל הפעילות האנטידלקתית שבאומגה 3, הוא מומלץ לשיקום מהיר יותר מאימונים אינטנסיביים כמו למשל אימוני משקולות או הכנה למרתון, אבל גם לחובבים שמתאמנים לעיתים קרובות.



4. לשיפור הזיכרון
נמצא ששמן דגים תורם תפקוד מוחי תקין, לשיפור יכולות קוגניטיביות, לשיפור הזיכרון, וגם לבעיות קשב וריכוז.
5. נגד דיכאון וחרדה
שמן דגים הוכח כמשפר מצב רוח אחרי נטילה ממושכת, ומסייע למנוע מצבי דכאון וחרדה.
6. תומך בעור זוהר ובשיער בריא
שמן דגים מחזק את הגוף, את מערכת החיסון, מקטין את הסיכון למחלות לב וסרטן, אבל גם משפיע על היופי החיצוני שלנו ובעיקר על העור, הציפורניים והשיער. מחסור בחומצות שומן הנמצאות בשמן דגים עלול לגרום לנשירה, שיער דליל, ציפורניים שבירות ובעיות עור.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-01-2020
תזונה לספורטאים כיום היא מתקדמת יותר, ובנוסף למאכלים מומלצים, ספורטאים רבים צורכים גם תוספי תזונה לספורטאים. חשוב להבין כיצד תוספי התזונה האלה מסייעים לגוף ולמה בכלל יש חשיבות לצריכה של תוספי תזונה לספורטאים.
מתכונים
21-01-2020
מתכון להכנת חביתת חלבון ותרד
ספורט
19-01-2020
כמה צריך ללכת כדי לרזות, מה עדיף - הליכה או ריצה וכמה קלוריות שורפים בהליכה? הנה השאלות הנפוצות ביותר וגם טיפים למתחילים.
טיפוח
16-01-2020
כיצד נוכל לשמור על העור שלנו צעיר, בריא וזוהר גם בקור העז? כל הטיפים לשמירה על הטיפוח בעונת החורף.
תזונה
12-01-2020
רבים מאיתנו רוצים לשנות כמה מההרגלים הרעים שלנו. קבלו מספר טיפים לשיפור הרגלי האכילה.
ספורט
09-01-2020
לכבוד השנה האזרחית החדשה, קבלו את השאלות הנפוצות ביותר ואת עזרת המומחים שלנו בדרך להשגת יעדי הכושר שלכם לשנת 2020
מתכונים
07-01-2020
מתכון להכנת שייק קפוצ'ינו ופירות יער
ספורט
05-01-2020
עם פעילויות רבות כל כך שניתן לבחור ביניהן, גם ילדים ומבוגרים יכולים לשמור על אורח חיים פעיל. קבלו את 5 דרכים להיכנס לכושר בשנה האזרחית החדשה