8 דברים שלא ידעתם על פטרוזיליה

8 דברים ששווה לדעת על פטרוזיליה בהקשר בריאותי.

אנחנו קוצצים אותה לסלט, מתבלים בעזרתה את הקציצות, מכניסים לשייק ירוק ומקשטים את המאכלים השונים, אבל האם עצרתם פעם לחשוב כמה הפטרוזיליה מועילה לבריאותכם? בפטרוזיליה, כמו בעלים ירוקים אחרים ישנו הכלורפיל, זה שנותן לעלים את הצבע הירוק והוא אחד הדברים הבריאים ביותר לגופכם מניקוי רעלים, למניעת אנמיה ועד להרזייה וסילוק הצלוליט. הנה 8 דברים ששווה לדעת על פטרוזיליה בהקשר בריאותי.



  1. ריח רע – אחד היתרונות הבולטים באכילת פטרוזיליה היא היכולת שלה לנטרל ניחוחות לא נעימים, כך שאם אכלתם דג, שום או שאתם סובלים מריח רע מהפה עקב דלקת בחניכיים, אכילת פטרוזיליה תסייע לכם להיפטר מהתופעה המביכה. אכלו צרור פטרוזיליה או שתשתו שייק שמכיל ירוקים ופטרוזיליה ותרגישו מיד בהבדל.
  2. זיהומים בדרכי השתן – בפטרוזיליה ויטמינים ומינרלים ופיטוכימיקליים, המסייעים להפחתת דלקתיות בשתן ואבנים בכליות. כדי להקל על צריבה בשתן הרתיחו פטרוזיליה במים ושתו את המים.
  3. לסילוק רעלים מהגוף – הכלורפיל הקיים בפטרוזיליה, מזרז את תהליך ניקוי הפסולת מהגוף, מסייע להורדת נפיחות מהגוף ולהגברת המטבוליזם, ולכן, הפטרוזיליה יעילה לאנשים הסובלים מבעיות בעיכול, נפיחות בבטן, תחושת ועייפות.
  4. . למלחמה בסרטן – מחקרים מצאו שצריכת כלורפיל מסייעת להפחתת הדלקתיות בגוף ובכך גם עשויה למנוע סרטן ולמנוע מגידולים לשגשג.
  5. . מולטי ויטמין – בצרור פטרוזיליה יש פי 2 ויטמין A מאשר בגזר ופי 2 ויטמין C מאשר בתפוז. צריכה קבועה של צרור ירוק, תחזק את מערכת החיסון ותמנע מחלות.


6. לעור צעיר – בפטרוזיליה כמות גדולה של נוגדי חמצון היעילים במניעת ההזדקנות של העור. בשילוב עם התכונה שעוזרת לסילוק הפסולת מהגוף, העור הופך להיות חלק, זוהר וצעיר ללא קמטוטים וכתמים.

7. מזרזת לידה – נשים בהריון צריכות להיזהר עם צריכת פטרוזיליה מהסיבה שהיא מגרה את הרחם. נשים מעל שבוע 38 יכולות להמשיך לצרוך פטרוזיליה ללא חשש. עוד אנשים שצריכים להיזהר מצריכה עודפת של פטרוזיליה הם חולי דיאליזה ומחלות כליות שונות.

8. ביי צלוליט – בגלל היכולת של הפטרוזיליה לסלק את הרעלים מהגוף, היא תורמת לטיפול בצלוליט דרך פינוי הפסולת. במקום לצרוך כמויות של פטרוזיליה, נסו את טבליות צליו-לוס, המכילים תערובת של ויטמינים, מינרלים ועשבי תבלין המסייעת להפחתת צבירת נוזלים, לפינוי הפסולת מהגוף, לשיפור מראה העור כמו למשל לאחר לידות או ירידה במשקל, וכמובן לסילוק הצלוליט מגופנו.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
13-11-2018
מתכון להכנת שייק שוקולד אבוקדו
ספורט
11-11-2018
לא כולנו אנשים של בוקר, שמרגישים עירניים ואנרגטיים חמש דקות אחרי ההתעוררות. אם תצליחו להפוך את אימון הבוקר לשגרה יומית, תוכלו לראות שינויים של ממש בגוף שלכם, ותתחילו להרגיש יעילים וחיוביים יותר. אז איך יכולה התעמלות בוקר לשפר את כל היום שלכם?
תזונה
08-11-2018
כולסטרול הוא חומר שומני, שהגוף שלנו זקוק לו כדי לעבוד כמו שצריך. אבל אם כמויות הכולסטרול בגוף שלנו גבוהות מדי, הכולסטרול עלול להידבק לקירות העורקים ולהצר או לחסום אותם. מצב כזה עלול לגרום למחלות לב למיניהן, אבל הבשורה הטובה היא שתזונה נכונה יכולה להפחית את הסיכון למחלות לב כאלה.
תזונה
04-11-2018
כיום, בעידן האינטרנט, אנחנו חשופים להמון מידע, ולא תמיד קל להבין מה נכון ומה רק השתרש כנכון. מיתוסים מסוימים סביב אוכל וירידה במשקל הם אכן נכונים, אבל חלקם שגויים, ואם תפעלו לפיהם, אתם עלולים למצוא את עצמכם ממשיכים לדרוך במקום או אפילו עולים במשקל. אז כדי לעשות לכם קצת סדר, קבלו הסבר על 5 מיתוסים פופולריים על אוכל וירידה במשקל.
טיפוח
01-11-2018
אם יש לכם עור שמנוני, בטח נתקלתם בשלל תופעות כמו עור פנים מבריק, אקנה, "שחורים", נקבוביות סתומות ועוד שלל תופעות. כל אלה הם תוצאה של בלוטות-חלב שסובלות מפעילות יתר. קראו עוד >>
מתכונים
31-10-2018
מתכון להכנת שייק שוקולד צ'ילי
תזונה
29-10-2018
אורח החיים שלכם משפיע על בריאות מערכת העיכול שלכם. אם תדאגו לאכול כמו שצריך ולבצע פעילות גופנית באופן קבוע, תוכלו לשמור על מערכת עיכול בריאה. קראו עוד >>
ספורט
25-10-2018
עבודה על כוח שריר וסיבולת יכולה לסייע לכם בהשגת מטרות רבות הקשורות בבריאות, כושר וירידה במשקל. בין אם אתם מנסים לרדת במשקל, לעלות במשקל או לשמור על הרכב הגוף הנוכחי שלכם, אימון כוח יכול לסייע לכם בהשגת המטרות הגופניות הממוקדות שלכם ולשפר את בריאותכם. קראו עוד >>