8 דברים שלא ידעתם על פטרוזיליה

אנחנו קוצצים אותה לסלט, מתבלים בעזרתה את הקציצות, מכניסים לשייק ירוק ומקשטים את המאכלים השונים, אבל האם עצרתם פעם לחשוב כמה הפטרוזיליה מועילה לבריאותכם? בפטרוזיליה, כמו בעלים ירוקים אחרים ישנו הכלורפיל, זה שנותן לעלים את הצבע הירוק והוא אחד הדברים הבריאים ביותר לגופכם מניקוי רעלים, למניעת אנמיה ועד להרזייה וסילוק הצלוליט. הנה 8 דברים ששווה לדעת על פטרוזיליה בהקשר בריאותי.



1. ריח רע
אחד היתרונות הבולטים באכילת פטרוזיליה היא היכולת שלה לנטרל ניחוחות לא נעימים, כך שאם אכלתם דג, שום או שאתם סובלים מריח רע מהפה עקב דלקת בחניכיים, אכילת פטרוזיליה תסייע לכם להיפטר מהתופעה המביכה. אכלו צרור פטרוזיליה או שתשתו שייק שמכיל ירוקים ופטרוזיליה ותרגישו מיד בהבדל.
2.זיהומים בדרכי השתן
בפטרוזיליה ויטמינים ומינרלים ופיטוכימיקליים, המסייעים להפחתת דלקתיות בשתן ואבנים בכליות. כדי להקל על צריבה בשתן הרתיחו פטרוזיליה במים ושתו את המים.
3.לסילוק רעלים מהגוף
הכלורפיל הקיים בפטרוזיליה, מזרז את תהליך ניקוי הפסולת מהגוף, מסייע להורדת נפיחות מהגוף ולהגברת המטבוליזם, ולכן, הפטרוזיליה יעילה לאנשים הסובלים מבעיות בעיכול, נפיחות בבטן, תחושת ועייפות.
4.למלחמה בסרטן
מחקרים מצאו שצריכת כלורפיל מסייעת להפחתת הדלקתיות בגוף ובכך גם עשויה למנוע סרטן ולמנוע מגידולים לשגשג.
5.מולטי ויטמין
בצרור פטרוזיליה יש פי 2 ויטמין A מאשר בגזר ופי 2 ויטמין C מאשר בתפוז. צריכה קבועה של צרור ירוק, תחזק את מערכת החיסון ותמנע מחלות.



6.לעור צעיר
בפטרוזיליה כמות גדולה של נוגדי חמצון היעילים במניעת ההזדקנות של העור.
בשילוב עם התכונה שעוזרת לסילוק הפסולת מהגוף, העור הופך להיות חלק, זוהר וצעיר ללא קמטוטים וכתמים.

7.מזרזת לידה
נשים בהריון צריכות להיזהר עם צריכת פטרוזיליה מהסיבה שהיא מגרה את הרחם.
נשים מעל שבוע 38 יכולות להמשיך לצרוך פטרוזיליה ללא חשש. עוד אנשים שצריכים להיזהר מצריכה עודפת של פטרוזיליה הם חולי דיאליזה ומחלות כליות שונות.

8.ביי צלוליט
בגלל היכולת של הפטרוזיליה לסלק את הרעלים מהגוף, היא תורמת לטיפול בצלוליט דרך פינוי הפסולת. במקום לצרוך כמויות של פטרוזיליה, נסו את טבליות צליו-לוס, המכילים תערובת של ויטמינים, מינרלים ועשבי תבלין המסייעת להפחתת צבירת נוזלים, לפינוי הפסולת מהגוף, לשיפור מראה העור כמו למשל לאחר לידות או ירידה במשקל, וכמובן לסילוק הצלוליט מגופנו.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-01-2020
תזונה לספורטאים כיום היא מתקדמת יותר, ובנוסף למאכלים מומלצים, ספורטאים רבים צורכים גם תוספי תזונה לספורטאים. חשוב להבין כיצד תוספי התזונה האלה מסייעים לגוף ולמה בכלל יש חשיבות לצריכה של תוספי תזונה לספורטאים.
מתכונים
21-01-2020
מתכון להכנת חביתת חלבון ותרד
ספורט
19-01-2020
כמה צריך ללכת כדי לרזות, מה עדיף - הליכה או ריצה וכמה קלוריות שורפים בהליכה? הנה השאלות הנפוצות ביותר וגם טיפים למתחילים.
טיפוח
16-01-2020
כיצד נוכל לשמור על העור שלנו צעיר, בריא וזוהר גם בקור העז? כל הטיפים לשמירה על הטיפוח בעונת החורף.
תזונה
12-01-2020
רבים מאיתנו רוצים לשנות כמה מההרגלים הרעים שלנו. קבלו מספר טיפים לשיפור הרגלי האכילה.
ספורט
09-01-2020
לכבוד השנה האזרחית החדשה, קבלו את השאלות הנפוצות ביותר ואת עזרת המומחים שלנו בדרך להשגת יעדי הכושר שלכם לשנת 2020
מתכונים
07-01-2020
מתכון להכנת שייק קפוצ'ינו ופירות יער
ספורט
05-01-2020
עם פעילויות רבות כל כך שניתן לבחור ביניהן, גם ילדים ומבוגרים יכולים לשמור על אורח חיים פעיל. קבלו את 5 דרכים להיכנס לכושר בשנה האזרחית החדשה