חודש הטבעונות: 10 טיפים לטבעונות בריאה

בחודש נובמבר מציינים בעולם את חודש הטבעונות, וזה הזמן רגע להבין: מהם היתרונות בלהיות טבעוני? מהם האתגרים? ואיך עושים את זה כמו שצריך?

פעם לא הייתה מודעות רבה לכל עניין הטבעונות, ורבים אף סברו שמדובר בדרך חיים מסוכנת שעלולה לגרום לבעיות פיזיולוגיות רבות, לחוסרים תזונתיים ולמחלות. היום יודעים שטבעונות יכולה להיות דווקא דרך חיים בריאה אם מקפידים על חוקים מסוימים ודואגים לאכול מכל מה שהטבע מציע. עלות מזון מהצומח היא פחותה מאשר עלות מזון מהחי ובכך אנשים טבעונים חוסכים לא מעט כסף, ויש גם את העניין האידיאולוגי, שרבים מתחברים אליו. בין אם אתם רוצים להיות טבעונים מסיבות אידיאולוגיות או בריאותיות, הנה 10 טיפים חשובים לפני שמתחילים:

אל תתפתו לג’אנק – טבעונים רבים מתפתים לאכול ג’אנק פוד טבעוני כי הוא זמין ומהיר כמו למשל פלאפל, פיצות טבעוניות, בצקים ועוד, אך בטבעונות יש הרבה דברים בריאים שאפשר לאכול ומטיבים עם הבריאות, העדיפו את הצד הבריא יותר של הטבעונות.

הקפידו על חלבונים – אדם ממוצע זקוק ל-0.8 גרם חלבון ביום בערך לכל קילו משקל גוף. זה משתנה כמובן מאדם לאדם אבל מה שיש לעשות זה בעצם להכפיל את המשקל שלכם ב-0.8. ניתן להגיע לכמות הזו בקלות גם בתזונה טבעונית דרך קטניות, אגוזים, זרעים, ואפילו בירקות מסוימים כמו בחסה, אמנם בכמות פחותה יותר.

השתמשו בטופו וסייטן – למי שמחפש את הטעמים של העוף והבשר, ניתן להשתמש בטופו או סייטן שמזכירים את טעם הבשר והם גם מלאים בערכים תזונתיים כמו חלבון, סידן וברזל.

עקבו אחרי אנשים טבעונים – אחת הטענות שחוזרות על עצמן בקרב טבעונים היא שאין להם מה לאכול או שאין להם רעיונות לארוחות מפנקות ולכן מומלץ לעקוב אחרי אנשים שזהו אורח החיים שלהם, כך תוכלו לקבל רעיונות והשראות.

חפשו מסעדות טבעוניות – למרות שהיום ניתן למצוא מנות טבעוניות כמעט בכל מסעדה, כדאי למצוא מסעדה שמתמחה באוכל טבעוני שתרגישו שיש לכם הרבה אופציות לאכול ולהרגיש שהכל באפשרותכם.

  1. התחברו עם אנשים טבעונים – הצטרפו לקהילות של טבעונים ברשתות או בחיים האמיתיים, זה יעזור לכם לדרבן אחד את השני ולבחור בתזונה בריאה יותר. אין ספק שהסביבה משפיעה על האדם.
  2. עשו בדיקות דם תקופתיות – כדי לראות שאתם בכיוון הבריא ושאין לכם חוסרים. מומלץ לקחת תוספים לפי הצורך בליווי וייעוץ של איש מקצוע.
  3. הכינו מראש – הרבה יותר קל ליישם כשהדברים מוכנים מראש וזמינים לכם גם בימים עמוסים. כשאפשר רק לפתוח את המקרר ולראות שיש לכם גבינה טבעונית, ממרחים שאתם אוהבים, קרקרים ועוד.
  4. כשאתם מתארחים – הביאו אתכם מאכלים טבעוניים מהבית, שלא תרגישו שאין לכם מה לאכול.
  5. הרבו באכילת פירות וירקות – אלו מכילים הרבה מאוד מים, סיבים תזונתיים, וויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. הירקות והפירות יעזרו לכם להיות טבעונים בריאים יותר.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?
מתכונים
21-05-2024
מתכון תה קר בטעם לימון ומנגו
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?

תפריט נגישות