חודש הטבעונות: 10 טיפים לטבעונות בריאה

בחודש נובמבר מציינים בעולם את חודש הטבעונות, וזה הזמן רגע להבין: מהם היתרונות בלהיות טבעוני? מהם האתגרים? ואיך עושים את זה כמו שצריך?

פעם לא הייתה מודעות רבה לכל עניין הטבעונות, ורבים אף סברו שמדובר בדרך חיים מסוכנת שעלולה לגרום לבעיות פיזיולוגיות רבות, לחוסרים תזונתיים ולמחלות. היום יודעים שטבעונות יכולה להיות דווקא דרך חיים בריאה אם מקפידים על חוקים מסוימים ודואגים לאכול מכל מה שהטבע מציע. עלות מזון מהצומח היא פחותה מאשר עלות מזון מהחי ובכך אנשים טבעונים חוסכים לא מעט כסף, ויש גם את העניין האידיאולוגי, שרבים מתחברים אליו. בין אם אתם רוצים להיות טבעונים מסיבות אידיאולוגיות או בריאותיות, הנה 10 טיפים חשובים לפני שמתחילים:

אל תתפתו לג’אנק – טבעונים רבים מתפתים לאכול ג’אנק פוד טבעוני כי הוא זמין ומהיר כמו למשל פלאפל, פיצות טבעוניות, בצקים ועוד, אך בטבעונות יש הרבה דברים בריאים שאפשר לאכול ומטיבים עם הבריאות, העדיפו את הצד הבריא יותר של הטבעונות.

הקפידו על חלבונים – אדם ממוצע זקוק ל-0.8 גרם חלבון ביום בערך לכל קילו משקל גוף. זה משתנה כמובן מאדם לאדם אבל מה שיש לעשות זה בעצם להכפיל את המשקל שלכם ב-0.8. ניתן להגיע לכמות הזו בקלות גם בתזונה טבעונית דרך קטניות, אגוזים, זרעים, ואפילו בירקות מסוימים כמו בחסה, אמנם בכמות פחותה יותר.

השתמשו בטופו וסייטן – למי שמחפש את הטעמים של העוף והבשר, ניתן להשתמש בטופו או סייטן שמזכירים את טעם הבשר והם גם מלאים בערכים תזונתיים כמו חלבון, סידן וברזל.

עקבו אחרי אנשים טבעונים – אחת הטענות שחוזרות על עצמן בקרב טבעונים היא שאין להם מה לאכול או שאין להם רעיונות לארוחות מפנקות ולכן מומלץ לעקוב אחרי אנשים שזהו אורח החיים שלהם, כך תוכלו לקבל רעיונות והשראות.

חפשו מסעדות טבעוניות – למרות שהיום ניתן למצוא מנות טבעוניות כמעט בכל מסעדה, כדאי למצוא מסעדה שמתמחה באוכל טבעוני שתרגישו שיש לכם הרבה אופציות לאכול ולהרגיש שהכל באפשרותכם.

  1. התחברו עם אנשים טבעונים – הצטרפו לקהילות של טבעונים ברשתות או בחיים האמיתיים, זה יעזור לכם לדרבן אחד את השני ולבחור בתזונה בריאה יותר. אין ספק שהסביבה משפיעה על האדם.
  2. עשו בדיקות דם תקופתיות – כדי לראות שאתם בכיוון הבריא ושאין לכם חוסרים. מומלץ לקחת תוספים לפי הצורך בליווי וייעוץ של איש מקצוע.
  3. הכינו מראש – הרבה יותר קל ליישם כשהדברים מוכנים מראש וזמינים לכם גם בימים עמוסים. כשאפשר רק לפתוח את המקרר ולראות שיש לכם גבינה טבעונית, ממרחים שאתם אוהבים, קרקרים ועוד.
  4. כשאתם מתארחים – הביאו אתכם מאכלים טבעוניים מהבית, שלא תרגישו שאין לכם מה לאכול.
  5. הרבו באכילת פירות וירקות – אלו מכילים הרבה מאוד מים, סיבים תזונתיים, וויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. הירקות והפירות יעזרו לכם להיות טבעונים בריאים יותר.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
03-12-2023
תבלו עם אנשים כמה שאתם יכולים, אל תוותרו על אור...
ספורט
30-11-2023
היא תאלץ אתכם להיות בכאן ועכשיו ולהסיח את תשומת ליבכם מה...
טיפוח
23-11-2023
מה ההבדל בין דכאון לבין דכדוך חורף? מתי יש להיעזר בעזרה מקצועית ומתי אנחנו יכולים לעזור לעצמינו ומהם הדרכים הכי טובות להתמודד עם דכדוך חורף?
ספורט
23-11-2023
למה בכלל כדאי לכם ללכת, מהם היתרונ...
טיפוח
19-11-2023
בזמני סטרס קשים, העור השיער והציפורניים נפגעים. למה זה קורה ומה אפשר לעשות כדי למנוע את מגוון התופעות הללו?
ספורט
16-11-2023
איך לאמן את עצמינו לחשוב חיובי? 9 תרגילים חשובים
תזונה
02-11-2023
למה דיאטה היא לא הפתרון לאכילה הרגשית? איך המ...

תפריט נגישות