טיפים לקיץ עבור הילדים: חטיפים בריאים ושתייה מספקת

עבור הורים רבים, הקיץ הוא יותר מאשר ים וטיולים, המשמעות היא גם שלילדים שלכם יהיה הרבה יותר זמן פנוי. כיצד נוכל לוודא שיהיו פעילים וישמרו גם על
תזונה נכונה?



חטיפים בריאים

לרוב, הילדים שלנו פעילים יותר בחופשת הקיץ ובמקביל חשופים לטמפרטורות חמות מאוד. בשל הפעילות המוגברת הם עשויים להזדקק לחטיפים באופן תכוף יותר כדי לשמור על רמות האנרגיה ולמנוע מהם להגיע למצב של רעב שעלול לגרום להם להשתוקק למזונות לא בריאים. לכן, חשוב שתספקו לילדים שלכם חטיפים בריאים.



הילדים שלי אכלו בדרך כלל חטיפים בריאים למדי, אבל הם היו חובבים גדולים של חטיפי דגנים וגרנולה. הרשיתי להם לאכול אותם כי הם היו פעילים מאוד וידעתי שהם שורפים את הקלוריות, אבל ידעתי גם שבחטיפים אלה יש תכולת סוכר גבוהה ושהם אינם בריאים כפי ששמותיהם מרמזים.
הילדים שלי מבוגרים היום וגם היצע המזון השתנה במידה ניכרת: ישנן כל כך הרבה אפשרויות היום לחטיפים בריאים יותר המכילים כמות נמוכה של סוכר מוסף וחלבון. הנה כמה מהחטיפים האהובים עלי:

  • פירות עשירים במים דוגמת מלון ופירות יער עם גבינה.
  • גביע יוגורט.
  • חטיפי חלבון המכילים אגוזים, פירות, זרעים ומעט סוכר מוסף.
  • חצי כריך חזה הודו מלחם מחיטה מלאה בתוספת ירק (מקור טוב לחלבון, מפצה על איבוד נתרן בהזעה).
  • חומוס עם מקלות גזר.


הקפידו על שתייה מרובה

כאשר הטמפרטורות עולות, חשוב להקפיד גם על שתייה מספקת. שתיית מים היא מצוינת, אבל מעט טעם עשוי לעודד את הילדים שלכם לשתות יותר. תוכלו להוסיף כמה חתיכות פירות טריים לבקבוק מים כדי להעשיר אותו בטעם. תוכלו גם להוסיף מעט מיץ פירות למים רגילים או מוגזים כדי להכין משקה מרענן. עדיף להימנע משתייה מרובה של מיצי פירות, העשירים מאוד בסוכר ובקלוריות.

תוכלו להכין שלגוני פירות עם מיץ פירות מדולל. ואל תשכחו פירות עשירים במים כמו מלון: הם מכילים יותר מ-90% מים ויכולים באמת להרוות בנוזלים ובאשלגן שמתנדפים בזיעה.



שמירה על בטיחות המזון

החיידקים במזון שעלולים לגרום לכם לחלות מתרבים במהירות בטמפרטורת החדר – ואפילו מהר יותר כאשר מד המעלות מטפס ל-32 מעלות צלסיוס. שמירה על מזון קר מדכא את התרבות החיידקים ובישול משמיד אותם, לכן הכלל הבסיסי ביותר הוא לשמור על מזון חם כשהוא חם, ועל מזון קר כשהוא קר. כשמדובר בשאריות, ישנה דרך פשוטה לזכור את הנחיות אחסון המזון: שעתיים, שני אינץ' (חמישה ס"מ) וארבעה ימים – המספרים יוצרים את הנוסחה "2-2-4":

  • כלל שעתיים – פרק הזמן בו מזון יכול להישאר בבטחה בטמפרטורת החדר לאחר שהוצאתם אותו מהתנור/גריל-או, במקרה של מזון קר, כמה זמן המזון יכול להישאר בבטחה מחוץ למקרר או למיכל צינון.
  • כלל שני האינץ' (5 ס"מ) – אומר שיש לאחסן שאריות מזון במיכלים שעומקם אינו עולה על 5 סנטימטרים, כך שיוכלו להתקרר במהירות ובאופן אחיד. אם המיכלים עמוקים מדי, למזון הנמצא במרכז הכלי יידרש זמן רב מדי להתקרר.
  • כלל ארבע ימים האחרון -אומר כי עליכם להשתמש בשאריות המזון המצוננות בתוך ארבעה ימים; אחרת, יש לזרוק אותן. אבל שאריות הן בדרך כלל טעימות, לכן רוב הסיכויים שהן ייעלמו עוד קודם לכן.

*** מאת: סוזן בוורמן, מנהלת בכירה, הדרכת תזונה גלובלית, הרבלייף




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
12-12-2019
שייק בריאות הוא דרך נהדרת להתחיל את היום - קבלו מספר רעיונות שכדאי להוסיף עוד היום לשייק הבריאות שלכם.
מתכונים
10-12-2019
מתכון לדייסה קרה שיבולת שועל ופירות יער
ספורט
05-12-2019
האביזרים שיעזרו לכם להתחטב באימונים - קבלו את רשימת המכולת של אביזרי הכושר שכל מתאמן חייב שיהיה לו בבית כדי שיוכל להתחטב בזמנו החופשי ובנוחיות.
מתכונים
03-12-2019
מתכון להכנת שייק מלון תפוח
ספורט
01-12-2019
איך לשמור על כושר גם בגיל הזהב. לא משנה בני כמה אתם או כמה אתם פעילים עכשיו, הדרכים הבאות יכולות לעזור לכם לשמור על כושר ולהרגיש בריאים וצעירים יותר. 
טיפוח
28-11-2019
אפשר לעזור לעור שלכם להיראות צעיר יותר - הטיפים הבאים יעזרו לכם לשמור על מראה של עור צעיר ורענן. 
מתכונים
26-11-2019
מתכון להכנת קערת שייק ירוק מתוק
תזונה
21-11-2019
מחקרים קבעו כי צפייה ממושכת בטלוויזיה גורמת להשמנה. ריכזנו עבורכם 10 טיפים שיעזרו להפוך את הצפייה שלכם מול המסכים לבריאה יותר.