7 דרכים לדעת אם אתם אוכלים יותר מדי סוכר

מי לא אוהב מתוקים? כל אחד חושק מדי פעם בקינוח, גלידה או שייק, אך מתי החשק הופך להיות מסוכן לבריאות? הנה 7 סימנים שהגוף שלכם מסמן לכם, שאולי כדאי להפחית קצת עם המתוקים

בפירות ניתן למצוא את הסוכר הטוב ביותר. הפרי הוא חבילת קינוח מושלמת שהטבע מציע שכוללת בתוכו: סוכר בריא, מים, סיבים תזונתיים, וויטמינים, מינרלים, ונוגדי חמצון. הבעיה היא, שרוב האנשים צורכים כמויות גדולות מדי של סוכר, שנמצא היום כמעט בכל מזון מעובד שניתן לרכוש בסופרים. אז איך תדעו אם אתם מכניסים יותר מדי סוכר לגוף? 7 סימנים.

  1. המשקל שלכם עלה – הסוכר הוא אמנם הדלק שלנו, אבל גם לגוף שלנו יש מכסה לכמה דלק הוא זקוק, ואם אנחנו נכניס יותר דלק ממה שאנחנו צריכים, הגוף פשוט יאגור את הדלק לעת צרה וכתוצאה מכך אנחנו נשמין והמשקל יעלה. ארגון הבריאות העולמי ממליץ להגביל בכל גיל את צריכת הסוכר היומית לפחות מ-10% מהקלוריות היומיות על מנת להקטין את הסיכון להשמנה ולמחלות שונות.
  2. יש לכם חורים בשיניים – עודף סוכר גורם לחומציות, לשגשוג חיידקים שונים, לעששת, חורים ולריקבון. אחת הסיבות השכיחות לריח פה לא נעים הוא סוכר עודף אז אם אתם סובלים מריח פה לא נעים, בדקו אם אתם יכולים להוריד קצת סוכרים מהתפריט.
  3. אחוזי השומן לא יורדים בתהליך חיטוב – אם אתם מתאמנים בקביעות עם תכנית אימונים מסודרת, אוכלים במידה הנכונה לכם ועדיין מרגישים ששכבת שומן מכסה את החיטובים שלכם, זה יכול להיות מהסיבה שיש לכם יותר מדי סוכרים בתפריט. הסוכר מפריע לראות תהליכי חיטוב.


  1. אתם מרגישים שינויים במצב הרוח – הכימיקלים שמופרשים גוף במהלך אכילת סוכר ולאחר מכן, גורמים הרבה פעמים לשינויים במצבי הרוח, כך שתוכלו למצוא את עצמכם נעים בין עצב לשמחה לדיכאון ועצבנות או חוסר שקט לא מוסבר. שינויים לא מוסברים במצבי הרוח עשויים להצביע על עודף סוכר בדם.
  2. הריכוז שלכם לא משהו – אחד הסימנים לעודף סוכר בדם הוא טשטוש בריכוז וגם הזיכרון מתחיל לרדת לאט לאט. אם אתם מרגישים ירידה בחדות ובריכוז, ואתם שוכחים שוב איפה שמתם את המפתחות, ייתכן שיש לכם יותר מדי סוכר בדם וזה הזמן להוריד קצת.
  3. יש לכם בעיות עור – הסוכר גורם להזדקנות מוקדמת של התאים, והוא גם מעודד תהליכים דלקתיים, ולכן עלול לגרום לקמטוטים, יובש, אקנה, פצעונים, מחלות עור שונות ולעיגולים שחורים סביב העיניים.
  4. אתם עייפים או שיש לכם נפילות אנרגיה במהלך היום – הסוכר נותן אשליה של אנרגיה מאוד גבוהה. ניתן לראות ילדים שאוכלים ממתק ומשתוללים בצורה בלתי ניתנת לעצירה, וכך גם אצלנו המבוגרים, אך מהר מאוד האנרגיה הזו יורדת מתחת לאנרגיה שהייתה שם קודם. הסוכר מחליש את הלבלב וגורם לעייפות ולנפילות אנרגיה במהלך היום, מה שגורם להרבה אנשים לאכול עוד ועוד סוכר כדי להישאר ערניים, אך בפועל הם רק מגדילים את מעגל העייפות.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
18-04-2024
ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו
ספורט
04-04-2024
איזה תרגילים משפרים את מצב הרוח?
מתכונים
01-04-2024
מתכון להכנת שייק קרם פטל
תזונה
28-03-2024
למה חטיפי חלבון עכשיו יותר נחוצים מתמיד?
תזונה
24-03-2024
איזה נשנושים ימנעו זלילות ליליות?
ספורט
21-03-2024
אתגרי הכושר ששיגעו את הרשת

תפריט נגישות