10 טיפים מעולים לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער הפכה בשנים האחרונות לתופעה שכיחה ביותר בקרב גברים ונשים בכל הגילאים. יש גורמים שונים לנשירה וביניהם סטרס, חוסר תזונתי או תזונה לקויה, שינויים הורמונליים כמו היריון ולידה, מצב נפשי קשה או כתוצאה מטיפולים כימיים בשיער כמו החלקות, פנים ושאר חימומים ותסרוקות. גם שמפואים שאינם מתאימים וכבדים לשיער עלולים לגרום לנשירה. מה כדאי לעשות אם אתם סובלים מנשירה?

  1. קודם כל הירגעו – אחד הגורמים העיקריים לנשירה הם סטרס ולכן עליכם לבדוק עם עצמכם באיזה מקום בחיים שלכם אתם מרגישים שיש עליכם עומס יתר, והאם יש באפשרותכם לעשות דברים כדי להירגע כמו מדיטציות, נשימות עמוקות שמזרימות את הדם לכל הגוף, יוגה או פילאטיס.
  2. פעילות גופנית ותנוחות הפוכות – נשירת שיער מתרחשת מכיוון שאין זרימת דם מספיק טובה לקרקפת וכתוצאה מכך לא מגיע חמצן לקרקפת והשיערה נושרת. מומלץ להזרים את הדם דרך פעילות גופנית אירובית יומיומית כמו הליכה מהירה, ריצה, או אופניים, בשילוב תנוחות הפוכות שמזרימות את הדם לראש כמו עמידת נר, עמידת כתפיים, ידיים או עמידת ראש. אם אתם לא בטוחים כיצד עושים זאת, נסו שיעור יוגה ובקשו הכוונה מהמורה.
  3. עשו בדיקות דם – דרך בדיקות דם ניתן להבין הרבה על המצב בגופכם. לעיתים מחסור בברזל, בסידן, אבץ, בויטמין די, חומצה פולית, בי 12 או אנמיה, עלולים לגרום לנשירה. על מנת להבין מה בדיוק חסר לכם במידה ויש לכם נשירת שיער, מומלץ לעשות בדיקות דם מקיפות.
  4. השלימו את החוסרים – הרבה אנשים לוקחים תוספים וויטמינים מבלי לדעת מה בדיוק הם צריכים, ולא תמיד זה עוזר ולכן לאחר שעשיתם בדיקות דם וראיתם מה בדיוק חסר לכם, מומלץ להשלים את החוסרים דרך התזונה ואם עדיין לא הצלחתם לעשות זאת דרך תזונה מאוזנת, כדאי להיוועץ באיש מקצוע לגבי נטילת תוסף.
  5. נקו את הרעלים מהגוף – רעילות גבוהה בגוף כתוצאה מאכילת ג'אנק פוד, הרבה קפה, מלח, סוכר מתועש ומזון מעובד, מפריעים לזרימה תקינה של הדם וכתוצאה מכך ישנה נשירה כי הדם אינו מגיע לקרקפת. נקו את הרעלים מהגוף בכך שתפסיקו להכניס אותם. הימנעו ממזון שאינו בריא ומזין לגוף כמו שתייה ממותקת, מזון מהיר, עוגות וממתקים.
  6. הרבו במזון חי וטרי – הרבו באכילת פירות וירקות שמכילים ויטמינים ומינרלים רבים, יש בהם נוגדי חמצון והם מסייעים לזרימת דם טובה. נסו לאכול ככל שניתן פירות וירקות בשלמותם ולאכול אותם טריים ולא מבושלים. הבישול הורס חלק מהויטמינים, המינרלים ונוגדי החמצון.
  7. עסו את הקרקפת – עוד דרך יעילה להזרמת הדם לקרקפת היא לעסות את הקרקפת עם הידיים, כאשר ניתן לשלב שמן קיק שעוזר בצמיחת השיער. דבר נוסף שאפשר למרוח על השיער בעת העיסוי הוא מיץ עשב חיטה.
  8. אכלו פלפלים, קיווי ולימון – ויטמין סי הנמצא בפלפלים, עגבניות, תפוחים, פירות הדר, לימון ועוד, מסייע לספיגת הברזל בגוף ולפעמים אנחנו צורכים מספיק ברזל אך יש לנו בעיה בספיגה שלו. קפאין ומוצרי חלב למשל מפריעים לספיגת הברזל ואילו ויטמין סי מסייע לו להיספג ולכן מומלץ להוסיף כדי לסייע בחיזוק השיער.
  9. הוסיפו לתפריט מאכלים המכילים סידן – סידן, ברזל ואבץ הם מינרלים שלרוב קשורים בנשירה ולכן מומלץ להרבות באכילת מאכלים שמכילים מהם כמו ברוקולי, שקדים, אגוזים, עלים ירוקים וטחינה גולמית מלאה.
  10. אלוורה – צמח האלוורה עשיר בויטמינים, מינרלים ולחות ולכן חברות שונות מכניסות את האלוורה אל התכשירים לשיקום השיער שלהם. להרבלייף יש שמפו ומרכך על בסיס אלוורה שעשויים לתרום לחיזוק סיב השיערה ומניעת נשירה.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
02-12-2021
איך אפשר להפוך אימון של 20 דקות בלבד לאפקטיבי ויעיל?
מתכונים
30-11-2021
מתכון להכנת לביבות תפוח אדמה
ספורט
29-11-2021
סופגניות וקוביות? שומרים על חיטוב גם בחנוכה – יש חיה כזו
ספורט
25-11-2021
בלאק פריידי: מה לקנות כדי לשמור על הבריאות?
מתכונים
23-11-2021
מתכון להכנת תה באבלס מנגו ווניל
ספורט
11-11-2021
האם ריצה מתאימה בגיל מבוגר ואיזה פעילות גופנית הכי מתאימה לגיל הזהב?
מתכונים
09-11-2021
מתכון להכנת שייק שיבולת שועל שוקולד
תזונה
07-11-2021
מהו מטבח אקולוגי ואיך עושים את זה בבית?