10 טיפים מעולים לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער הפכה בשנים האחרונות לתופעה שכיחה ביותר בקרב גברים ונשים בכל הגילאים. יש גורמים שונים לנשירה וביניהם סטרס, חוסר תזונתי או תזונה לקויה, שינויים הורמונליים כמו היריון ולידה, מצב נפשי קשה או כתוצאה מטיפולים כימיים בשיער כמו החלקות, פנים ושאר חימומים ותסרוקות. גם שמפואים שאינם מתאימים וכבדים לשיער עלולים לגרום לנשירה. מה כדאי לעשות אם אתם סובלים מנשירה?

  1. קודם כל הירגעו – אחד הגורמים העיקריים לנשירה הם סטרס ולכן עליכם לבדוק עם עצמכם באיזה מקום בחיים שלכם אתם מרגישים שיש עליכם עומס יתר, והאם יש באפשרותכם לעשות דברים כדי להירגע כמו מדיטציות, נשימות עמוקות שמזרימות את הדם לכל הגוף, יוגה או פילאטיס.
  2. פעילות גופנית ותנוחות הפוכות – נשירת שיער מתרחשת מכיוון שאין זרימת דם מספיק טובה לקרקפת וכתוצאה מכך לא מגיע חמצן לקרקפת והשיערה נושרת. מומלץ להזרים את הדם דרך פעילות גופנית אירובית יומיומית כמו הליכה מהירה, ריצה, או אופניים, בשילוב תנוחות הפוכות שמזרימות את הדם לראש כמו עמידת נר, עמידת כתפיים, ידיים או עמידת ראש. אם אתם לא בטוחים כיצד עושים זאת, נסו שיעור יוגה ובקשו הכוונה מהמורה.
  3. עשו בדיקות דם – דרך בדיקות דם ניתן להבין הרבה על המצב בגופכם. לעיתים מחסור בברזל, בסידן, אבץ, בויטמין די, חומצה פולית, בי 12 או אנמיה, עלולים לגרום לנשירה. על מנת להבין מה בדיוק חסר לכם במידה ויש לכם נשירת שיער, מומלץ לעשות בדיקות דם מקיפות.
  4. השלימו את החוסרים – הרבה אנשים לוקחים תוספים וויטמינים מבלי לדעת מה בדיוק הם צריכים, ולא תמיד זה עוזר ולכן לאחר שעשיתם בדיקות דם וראיתם מה בדיוק חסר לכם, מומלץ להשלים את החוסרים דרך התזונה ואם עדיין לא הצלחתם לעשות זאת דרך תזונה מאוזנת, כדאי להיוועץ באיש מקצוע לגבי נטילת תוסף.
  5. נקו את הרעלים מהגוף – רעילות גבוהה בגוף כתוצאה מאכילת ג’אנק פוד, הרבה קפה, מלח, סוכר מתועש ומזון מעובד, מפריעים לזרימה תקינה של הדם וכתוצאה מכך ישנה נשירה כי הדם אינו מגיע לקרקפת. נקו את הרעלים מהגוף בכך שתפסיקו להכניס אותם. הימנעו ממזון שאינו בריא ומזין לגוף כמו שתייה ממותקת, מזון מהיר, עוגות וממתקים.
  6. הרבו במזון חי וטרי – הרבו באכילת פירות וירקות שמכילים ויטמינים ומינרלים רבים, יש בהם נוגדי חמצון והם מסייעים לזרימת דם טובה. נסו לאכול ככל שניתן פירות וירקות בשלמותם ולאכול אותם טריים ולא מבושלים. הבישול הורס חלק מהויטמינים, המינרלים ונוגדי החמצון.
  7. עסו את הקרקפת – עוד דרך יעילה להזרמת הדם לקרקפת היא לעסות את הקרקפת עם הידיים, כאשר ניתן לשלב שמן קיק שעוזר בצמיחת השיער. דבר נוסף שאפשר למרוח על השיער בעת העיסוי הוא מיץ עשב חיטה.
  8. אכלו פלפלים, קיווי ולימון – ויטמין סי הנמצא בפלפלים, עגבניות, תפוחים, פירות הדר, לימון ועוד, מסייע לספיגת הברזל בגוף ולפעמים אנחנו צורכים מספיק ברזל אך יש לנו בעיה בספיגה שלו. קפאין ומוצרי חלב למשל מפריעים לספיגת הברזל ואילו ויטמין סי מסייע לו להיספג ולכן מומלץ להוסיף כדי לסייע בחיזוק השיער.
  9. הוסיפו לתפריט מאכלים המכילים סידן – סידן, ברזל ואבץ הם מינרלים שלרוב קשורים בנשירה ולכן מומלץ להרבות באכילת מאכלים שמכילים מהם כמו ברוקולי, שקדים, אגוזים, עלים ירוקים וטחינה גולמית מלאה.
  10. אלוורה – צמח האלוורה עשיר בויטמינים, מינרלים ולחות ולכן חברות שונות מכניסות את האלוורה אל התכשירים לשיקום השיער שלהם. להרבלייף יש שמפו ומרכך על בסיס אלוורה שעשויים לתרום לחיזוק סיב השיערה ומניעת נשירה.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
15-05-2022
איך לטפל בדלקת? המאכלים שכדאי ולא כדאי לכם לאכול
ספורט
12-05-2022
למה קרוספיט מומלץ לגברים?
מתכונים
10-05-2022
מתכון להכנת ספרינג רול עם דיפ בוטנים
תזונה
08-05-2022
6 סיבות שעלולות לגרום לכם לאבד שליטה לגבי האכילה
ספורט
01-05-2022
טעויות שעושים באימונים הגורמות לכאבי גב
טיפוח
24-04-2022
הסימנים שמצביעים שכנראה יש לכם מחסור בוויטמין D
טיפוח
21-04-2022
סדרו את היום: איך לנהל את הזמן כדי להצליח לחיות באורח חיים בריא?
מתכונים
19-04-2022
מתכון להכנת שייק סגול