גם טבעונים יכולים – 5 מקורות צמחיים מעולים לחלבון

רעיונות מעולים למקורות לחלבון מן הצומח.

לא חייבים לאכול בשר או גבינות כדי לספק לגוף את כמות החלבון הנדרשת, אפילו אם אתם ספורטאים. קבלו 5 מקורות מעולים לחלבון, 100% מהצומח

אם החלטתם לוותר על מזון מן החי, בין אם מסיבות בריאותיות או סביבתיות, חשוב שתדעו איך לקבל את כמות החלבון שהגוף שלכם צריך. גם אם אתם אוכלים ארוחה שמבוססת על מזון מהצומח רק מדי פעם, הארוחה שלכם תמיד תהיה מספקת ומשביעה יותר אם תכלול מנת חלבון. אפשר, כמובן, להשיג את החלבון מבשר, מוצרי חלב או ביצים, אבל אם אתם טבעונים שרוצים לאכול רק מזון מהצומח, כדאי שתדעו איך להשיג את מנת החלבון שלכם. קבלו 5 רעיונות מעולים למקורות חלבון מן הצומח.

 



טופו – החלבון הצמחי המוכר

טופו הוא כנראה החלבון הצמחי המוכר ביותר. הוא מיוצר מחלב סויה ואפשר להשיג אותו במרקמים שונים, מרך מאוד ועד קשה. טופו רך הולך נהדר בשייקים למיניהם, בעוד שטופו קשה כדאי להשרות במרינדה ולטגן מעט על המחבת. אפשר גם לפורר אותו לפירורים דקים ולטגן במעט שמן עם מלח, פלפל וכורכום, כדי לקבל תחליף הגון לביצה מקושקשת. מבחינת כמות החלבון בטופו, ככל שהטופו יותר קשה, כמות החלבון שבו גבוהה יותר. 85 גרם של טופו מכילים בערך 45 קלוריות ו-6 גרם חלבון. אם אתם רוצים לקבל את החלבון שלכם מסויה, אבל מעדיפים לוותר על הטופו, תוכלו ליהנות משייק חלבון של הרבלייף, שמכינים ממש בקלות. שייק כזה מכיל 9 גרם חלבון סויה ורק 217 קלוריות.



יובה – מקור נהדר לחלבון מהצומח

אם לא שמעתם עדיין על יובה, זה הזמן. כשמכינים טופו, במהלך חימום חלב הסויה, מצטבר מעין קרום למעלה, בדומה לקרום שמצטבר בחלב רגיל כשמחממים אותו. הקרום הזה הוא היובה. הוא נמכר בדרך כלל יבש, וצריך להשרות אותו במים לפני שמשתמשים בו, אבל אפשר גם למצוא יובה טרי. אפשר להשתמש בדפי הטופו הדקים האלה כנודלס במרק או להקפיץ אותם עם ירקות. יובה הוא מקור נהדר לחלבון מהצומח – ב-85 גרם יובה יש 21 גרם של חלבון ובערך 150 קלוריות.



סייטן – מעולה לצמחונים ולטבעונים

סייטן הוא חומר גלם מעולה לצמחונים וטבעונים. הוא עשוי מחלבון שנמצא בחיטה ומזכיר בשר גם במראה וגם במרקם שלו. קונים אותו בדרך כלל כגוש שאפשר לאדות, לאפות או לטגן. כמו טופו, גם לסייטן אין ממש טעם משלו והוא סופג טעמים מצוין, כך שאפשר להכין אותו בסגנונות שונים. 85 גרם של סייטן מכילים כ-18 גרם חלבון וכ-90 קלוריות. מכיוון שהוא עשוי מחיטה, הוא לא מתאים לנמנעים מגלוטן.



טמפה – פולי סויה תוססים

טמפה הוא מאכל שמגיע מאינדונזיה. כמו הטופו, גם הוא עשוי מסויה, אבל לעומת הטופו שעשוי מחלב סויה, הטמפה עשוי מפולי סויה מותססים, ולכן הטקסטורה שלו קשה יותר והטעם שלו מזכיר קצת יותר בשר או פטריות. התסיסה שעוברים הפולים מפחיתה מהגזים שנגרמים לפעמים אחרי אכילת פולי סויה. אפשר להקפיא טמפה ולגרר אותו כדי לדמות בשר טחון. 85 גרם טמפה מכילים כ-16 גרם של חלבון וכ-170 קלוריות.



זרעי צ'יה – סופר פוד לטבעונים

זרעי צ'יה הם מהמזונות הבריאים ביותר הקיימים, ואפשר לקנות אותם כיום בכל סופר. הם מלאים בכל טוב – חלבון, סיבים תזונתיים, אומגה 3, נוגדי חימצון, סידן, מגנזיום ועוד. הם מייצרים תחושת שובע, עוזרים באיזון של רמת הסוכר בדם ומסייעים בהפחתת הסיכון למחלות לב. קל מאוד להוסיף צ'יה לתפריט היומי – פשוט מוסיפים כף מלאה זרעים ליוגורט של ארוחת הבוקר או לשייק החלבון של הרבלייף ונהנים ממנה סופר-בריאה וטעימה. כף זרעי צ'יה מכילה כ-3 גרם חלבון וכ-70 קלוריות.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
13-11-2018
מתכון להכנת שייק שוקולד אבוקדו
ספורט
11-11-2018
לא כולנו אנשים של בוקר, שמרגישים עירניים ואנרגטיים חמש דקות אחרי ההתעוררות. אם תצליחו להפוך את אימון הבוקר לשגרה יומית, תוכלו לראות שינויים של ממש בגוף שלכם, ותתחילו להרגיש יעילים וחיוביים יותר. אז איך יכולה התעמלות בוקר לשפר את כל היום שלכם?
תזונה
08-11-2018
כולסטרול הוא חומר שומני, שהגוף שלנו זקוק לו כדי לעבוד כמו שצריך. אבל אם כמויות הכולסטרול בגוף שלנו גבוהות מדי, הכולסטרול עלול להידבק לקירות העורקים ולהצר או לחסום אותם. מצב כזה עלול לגרום למחלות לב למיניהן, אבל הבשורה הטובה היא שתזונה נכונה יכולה להפחית את הסיכון למחלות לב כאלה.
תזונה
04-11-2018
כיום, בעידן האינטרנט, אנחנו חשופים להמון מידע, ולא תמיד קל להבין מה נכון ומה רק השתרש כנכון. מיתוסים מסוימים סביב אוכל וירידה במשקל הם אכן נכונים, אבל חלקם שגויים, ואם תפעלו לפיהם, אתם עלולים למצוא את עצמכם ממשיכים לדרוך במקום או אפילו עולים במשקל. אז כדי לעשות לכם קצת סדר, קבלו הסבר על 5 מיתוסים פופולריים על אוכל וירידה במשקל.
טיפוח
01-11-2018
אם יש לכם עור שמנוני, בטח נתקלתם בשלל תופעות כמו עור פנים מבריק, אקנה, "שחורים", נקבוביות סתומות ועוד שלל תופעות. כל אלה הם תוצאה של בלוטות-חלב שסובלות מפעילות יתר. קראו עוד >>
מתכונים
31-10-2018
מתכון להכנת שייק שוקולד צ'ילי
תזונה
29-10-2018
אורח החיים שלכם משפיע על בריאות מערכת העיכול שלכם. אם תדאגו לאכול כמו שצריך ולבצע פעילות גופנית באופן קבוע, תוכלו לשמור על מערכת עיכול בריאה. קראו עוד >>
ספורט
25-10-2018
עבודה על כוח שריר וסיבולת יכולה לסייע לכם בהשגת מטרות רבות הקשורות בבריאות, כושר וירידה במשקל. בין אם אתם מנסים לרדת במשקל, לעלות במשקל או לשמור על הרכב הגוף הנוכחי שלכם, אימון כוח יכול לסייע לכם בהשגת המטרות הגופניות הממוקדות שלכם ולשפר את בריאותכם. קראו עוד >>