האם התזונה שלכם כוללת מספיק ויטמינים ומינרלים?

ויטמינים ומינרלים משתתפים בתהליכים רבים בגוף וחשובים מאוד לשמירה על בריאותנו. אבל מה קורה כאשר אנחנו לא צורכים מספיק מהם דרך התזונה שלנו? סוזן בוורמן, מומחית התזונה של הרבלייף, מונה את הוויטמינים והמינרלים העיקריים ומספקת טיפים חשובים שיעזרו לכם בצריכת כמות מספקת ובשיפור ספיגתם בגוף.
  • אשלגן – מסייע בכיווץ ובהרגעת השרירים.
    נסו בננה כחטיף לפני השינה שישפר את איכות השינה שלכם. בנוסף, שלבו פירות או ירקות עשירים באשלגן בכל ארוחה (קיים בשפע בבננות, מקורות עשירים נוספים כוללים, שעועית, מלון, אבוקדו, פרי הדר ותותים).
  • ויטמין C – מסייע לגוף בספיגת ברזל.
    שתו מיץ תפוזים עם דגני בוקר מועשרים בברזל, או בשלו קטניות עשירות בברזל עם עגבניות.
  • זרחן – הוא מינרל שחשוב במיוחד לשמירה על עצמות בריאות.
    תוכלו למצוא אותו בחלב, יוגורט, אגוזים, זרעים ועדשים.
  • ויטמינים מקבוצה B – מסייעים בהמרת המזון לאנרגיה זמינה בגוף.
    תוכלו למצוא אותם במזונות המכילים חלבון, עדשים, דגנים מלאים וירקות עליים.
  • ויטמין K – תומך בבריאות העצם ונדרש כדי לסייע בקרישת הדם.
    תוכלו למצוא אותו בירקות עליים, כרובית, כרוב וברוקולי.
  • ויטמין D – חיוני לשמירה על עצמות ושיניים בריאות בשל תפקידו בסיוע בספיגת שני מינרלים חיוניים – סידן וזרחן.

צריכה יומית של מנה או שתי מנות חלב תוכל לספק לגופכם שירות כפול: לא רק שמוצרי חלב הם מקור מצוין לאשלגן, הם גם יכולים לסייע לכם להגיע לתצרוכת המומלצת של ויטמין D.

  • טלו את המולטי-ויטמין שלכם עם אוכל. כמויות קטנות של שומן בארוחה שלכם יסייעו בספיגת הוויטמינים המסיסים בשומן.
  • אורז חום מכיל כמות כפולה של מגנזיום, אבץ וזרחן (בהשוואה לאורז לבן).
  • מזונות מותססים הם מקור לחיידקים טובים. נסו יוגורט, קפיר, מיסו, טמפה או זיתים.

שלבו בתפריט היומי את מוצרי הרבלייף המכילים שילוב מושלם של ויטמינים ומינרלים. אבקה להכנת משקה של הרבלייף בטעמים נפלאים מכילה 20 ויטמינים ומינרלים, ותסייע לכם בשמירה על תזונה מאוזנת.


 

מאת: סוזן בוורמן, נשיאה משותפת, הדרכת תזונה גלובלית, הרבלייף העולמית

Susan BowermanCorporate Doctor/Trainer DAB – Dietetic Advisory Board, Herbalife Nutrition



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
24-05-2020
חג השבועות הפך עם השנים לחג הגבינות, הפשטידות, הקישים ועוגות הגבינה. קבלו את הטריקים שיעזרו לכם לשמור על הגזרה בחג השנה ואיך אפשר לחגוג בריא יותר השנה?
ספורט
21-05-2020
גן שעשועים עשוי להיות מאתגר מאוד ברמת הכושר הגופני. קבלו אימון כושר מעולה שניתן לעשות בעזרת הנדנדה לחיטוב כל הגוף.
מתכונים
19-05-2020
מתכון להכנת משקה מלפפון מנטה
תזונה
17-05-2020
הגוף שלנו מורכב מ-70% מים ואנחנו זקוקים להם לתפקוד המערכות השונות בגוף.
מתכונים
12-05-2020
מתכון לשייק שוקולד תפוז
ספורט
10-05-2020
מוותרים על החזרה למכון הכושר? בעזרת התרגילים הבאים תוכלו לשמור על גזרה חטובה, גוף חזק ובריא, גם בלי לצאת מהבית ובלי לרכוש שום אביזר.
ספורט
07-05-2020
אם היה לכם יום עמוס, יש סיכוי טוב ש'תחתכו פינות' לאחר האימון. סיכמנו עבורכם כמה מאותן טעויות נפוצות שכדאי לנסות להימנע מהן.
מתכונים
05-05-2020
מתכון להכנת קערת שייק פירות יער