לכבוד יום האבטיח: 8 דברים שאתם חייבים לדעת על אבטיח

ב-3/8 מציינים ברחבי העולם את יום האבטיח, וזו הזדמנות מעולה לציין כמה עובדות חשובות על הפרי הכל כך אהוב וטעים עלינו ובעיקר בקיץ הרותח. כמה קלוריות יש באבטיח? איך מומלץ לאכול אבטיח? מהי דיאטת האבטיח ולמי היא מתאימה? ומהם היתרונות הבריאותיים של הממתק האדום מהטבע?

  1. רובו מים

אחת העובדות שחשוב לדעת על אבטיח היא שיש בו 90% מים, שזה המון! עובדה זו מלמדת אותנו שהאבטיח יעיל במיוחד בימי הקיץ החמים כמניעת התייבשות, למצבי האנג אובר, והוא מתאים במיוחד לאנשים ששוכחים לשתות מים או שנרתעים משתיה גם בימים החמים. בנוסף, המים באבטיח מרווים ועוזרים בפינוי פסולת מהגוף.

  1. כמה קלוריות באבטיח?

ב-100 גרם של אבטיח יש בסך הכל כ-30 קלוריות, שזה באמת כלום, העניין הוא, שרובינו אוכלים הרבה יותר מ-100 גרם של אבטיח, אך זכרו שגם 300 קלוריות של אבטיח עדיפות על 300 קלוריות מחטיף שוקולד או מסופגניה. האבטיח מתנקה מהר מאוד מהגוף ועוזר גם לפנות רעלים מהגוף. בנוסף, ב-100 גרם אבטיח יש בסך הכל 0.2 גרם שומן. 8 גרם פחמימה ו-0.6 גרם חלבון. כן, יש חלבון באבטיח.

  1. איך אוכלים אבטיח?

איכשהו הפך השילוב של אבטיח עם בולגרית לשילוב מנצח ואהוב במיוחד, אך האמת היא שמומלץ לאכול את האבטיח בבוקר על קיבה ריקה. רבים נוטים גם לאכול את האבטיח כקינוח לאחר הארוחה, אך מדובר במנהג פחות בריא, כיוון שהמזון שנאכל לפני האבטיח עדיין לא התעכל, דבר שיוצר תסיסה במעיים העלולה לגרום לבעיות עיכול.



  1. מונע הזדקנות, שומר מפני השמש

באבטיח יש פיטוכימיקל שנקרא ליקופן. מדובר בנוגד חמצון המעניק לאבטיח את הצבע האדום, בדומה לזה שיש בעגבניה או בפלפל. הליקופן הוא אחד מנוגדי החמצון החזקים בטבע והוא תורם במניעת הזדקנות, מניעת דלקות שונות, הוא מסייע בשמירה על העור מפני נזקי השמש.

  1. נגד עצירות

בנוסף לכמות המים הגדולה שנמצאת באבטיח, יש בו גם סיבים תזונתיים שיחד תורמים לעיכול תקין ולמניעת עצירות. זכרו, כדי לזכות ביתרונות הבריאותיים שלו ובעיכול תקין, יש לאכול את האבטיח על בטן ריקה.

  1. להתאוששות מהירה מאימונים

אם אתם מבצעים אימונים בעצימות גבוהה, רצים למרחקים או מאבדים הרבה נוזלים באימון שלכם, במקום לחפש משקה איזוטוני, פשוט תחתכו לכם אבטיח, שעושה בדיוק את אותה הפעולה – מחזיר את האנרגיה והנוזלים הדרושים לגוף להתאוששות מהירה ותקינה.

  1. מחזק מערכת חיסון

בפלח מכובד של אבטיח יש כ-40% מתצרוכת היומית הדרושה לגוף של ויטמין סי, שנמצא כיעיל לחיזוק מערכת החיסון ולמניעת מחלות ריאה ואסטמה.

  1. אבטיח לירידה במשקל

האבטיח מכיל המון מים וסיבים תזונתיים, הוא נטול שומן ויש בו נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים הנחוצים לבריאותנו, ובנוסף, האבטיח מעולה למי שרוצה לרדת במשקל כיוון שהוא עונה על הצורך של המתוקים, אין בו הרבה קלוריות והוא מאוד משביע. בנוסף, בזכות התכונה של האבטיח המסייעת לסילוק רעלים מהגוף, אנשים רבים משתמשים באבטיח לדיאטות מהירות למטרת הבראה וניקוי רעלים מהגוף למשך כמה ימים עד 5 ימים לכל היותר. לא מומלץ לנסות את זה לבד בבית, אלא רק בליווי וייעוץ אישי. הניקוי אינו מתאים לילדים מתחת לגיל 18, לנשים בהיריון, למניקות, ולאנשים בתת משקל.

טיפ ליהנות מהאבטיח ביום צונן

בשביל לאכול אבטיח, כל מה שאנחנו צריכים זה להוציא אותו מהמקרר ולאכול, אך אם אתם רוצים להתרענן אפילו יותר, אתם יכולים להקפיא אותו מעט וליהנות מארטיק אבטיח או אפילו להפוך אותו לשייק מצנן ומפנק. ניתן להוסיף לו מעט נענע ואתם מסודרים.

מאת: שרון ינובסקי קפלן –  מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
24-10-2021
נערכים לסתיו: איך לשמור על הבריאות והמשקל גם כשמתקרר?
תזונה
21-10-2021
10 טיפים מעולים לטפל בנשירת שיער
מתכונים
19-10-2021
לזניה עגבניות ותרד מועשרת בחלבון
תזונה
14-10-2021
איך להוריד את הסוכר? המאכלים שיעזרו לכם לרצות פחות מתוק
מתכונים
12-10-2021
מתכון להכנת שייק פצצת שוקולד
ספורט
11-10-2021
הכירו את תופעת ההתמכרות לאימונים
תזונה
07-10-2021
גיל המעבר הגברי: איך תדעו שחסר לכם טסטוסטרון?
מתכונים
05-10-2021
מתכון להכנת לחם בננות