20 דרכים להימנע מהשמנה בחג

כל שנה בדיוק אותו סיפור, אנחנו עולים בין קילו לארבעה קילו בחגים, ולרוב הם נשארים איתנו עד לחג הבא ומתמקמים להם בגוף. בשביל שזה לא יקרה לנו השנה, אנחנו צריכים לשמור על 20 החוקים הללו:

  1. אוכלים מאוזן לפני החג
    בימים שלפני החג, נסו לא להכביד על הגוף עם ארוחות גדולות וכבדות. אכלו בצורה מאוזנת כל כמה שעות, ארוחות בינוניות שכוללות פחמימות מורכבות וחלבונים.
  2. הימנעו לגמרי מסוכרים פשוטים בימים שלפני החג במיוחד
    סוכר הוא האויב הכי גדול של הבריאות והדיאטה. כשמתחשק לכם משהו מתוק בחרו בפירות, שוקולד מריר 85%, או בחרו בחטיף מאוזן של הרבלייף המכיל פחמימות וחלבונים.


 

  1. לא מגיעים רעבים לליל הסדר
    עד שתסיימו לקרוא את ההגדה ייקח זמן רב. אם תצומו כל היום זה לא יעזור לכם לשמור על המשקל אלא בדיוק להיפך. המון יגרום לכם להגיע מורעבים ולאכול יותר. אכלו בצורה מאוזנת לאורך כל היום וכך לא תטרפו מכל הבא ליד בזמן הסעודה.
  2. מחליטים מראש
    לפני שאתם מתחילים לאכול, החליטו מה מתחשק לכם לאכול והחליטו מראש מה אתם רוצים לאכול. תכנון מראש ימנע פעולות שתתחרטו עליהן.
  3. הרבו בשתיית מים
    לפני כל ארוחה, שתו שתי כוסות מים. הרבה פעמים אנחנו אוכלים יותר ממה שאנחנו צריכים רק כי חסרים לנו נוזלים.


  1. בלי ממותקים
    וותרו מראש על כל המשקאות הממותקים שיבזבזו לכם את כל הקלוריות ולא יוסיפו ערכים תזונתיים.
  2. אכלו לאט
    ארוחת החג אורכת זמן רב. אל תאכלו מהר כי אז תאכלו יותר. לעסו את האוכל לאט והניחו את המזלג כל כמה ביסים. דברו יותר ואכלו פחות.
  3. זהירות עם המצות והברכות
    נסו לפסוח על אכילת מאכלי הברכות ובמקום זה הסתפקו בטעימות קטנות בלבד. אם לא תגיעו רעבים לשולחן החג, לא תצטרכו לאכול מהם יותר מדי.
  4. מתרחקים ממטוגנים
    בשולחן החג יש שפע רב של מאכלים, בחרו במאכלים מאודים, טריים ומבושלים על פני המטוגנים.
  5. ספרו כוסות
    כוס יין תעלה לכם בערך 120 קלוריות. תהנו מכוס יין אחת וזכרו שהבאה בתור כבר תגרום לכם להשמין.
  6. סדר המנות
    יש חשיבות לסדר המנות שאתם אוכלים. התחילו את הארוחה עם מרק או סלט, עברו לחלבונים כמו בשר, דג או טופו עם ירקות, ורק אחר כך אם יישאר לכם מקום המשיכו לפחמימות.
  7. לא מתפוצצים
    אף אחד לא אוהב להרגיש מפוצץ בלי יכולת לזוז. אכלו עד שאתם מרגישים מלאים אבל לא מפוצצים עד אפס מקום. דעו מתי לעצור.
  8. הביאו מנה בריאה מהבית
    אם אתם מתארחים השנה, הביאו אתכם מנה בריאה ומשביעה כמו מגש אנטיפסטי, ירקות מוקפצים או סלט ירוקים וחמוציות. כך תהיו בטוחים שיהיה לכם מה לאכול בנוסף לשאר המאכלים המוצעים בחג.
  9. הציעו עזרה
    במקום לשבת כל הארוחה, הציעו לעזור לשטוף כלים, להגיש ולפנות. העזרה הזו תשתלם לכם, כך שבמקום לקחת עוד כמה ביסים אתם תשרפו קלוריות.
  10. חכו עם הקינוח
    הרחיקו את הקינוח מהארוחה ככל שניתן. לפחות שעה. בזמן הזה תנו לאוכל להתעכל, היו פעילים, עזרו לנקות וכל מה שיגרום לכם לא לאכול את המתוק מיד אחרי האוכל.
  11. קינוח אחד
    החליטו על קינוח אחד שעושה לכם את זה במיוחד ואל תתפתו לאכול מכל הבא ליד. אם מדובר בקינוח מושחת במיוחד, קחו ביס אחד או שניים, לשאר כבר יש אותו טעם.
  12. שוקולד מריר
    שימו לכם בתיק שוקולד מריר 85% מוצקי קקאו. אם תרגישו צורך במשהו מתוק, והקינוחים המוגשים בשולחן יהיו מושחתים מדי, תמיד תוכלו לקנח בקוביית שוקולד עשירה באנטיאוקסידנטים.


  1. אירובי
    בתקופת החגים, נסו להוסיף כמה שיותר אימוני כושר ובמיוחד באימוני אירובי להגברת שריפת השומן. יום לפני ואחרי הארוחות הגדולות, תגברו את אימוני האירובי שלכם כך שאם אתם רגילים לרכב על אופניים או לרוץ 40 דקות, הוסיפו כ-20-30 דקות לאימון הרגיל שלכם.
  2. אימוני משקולות
    בנוסף לאימוני האירובי, הוסיפו אימוני כוח ומשקולות להעלאת מסת השריר בגוף. ככל שיש לנו יותר מסת שריר בגוף, כף הוא ישרוף יותר שומן במנוחה.
  3. מטיילים
    נסו לקבוע פעילויות אקטיביות בחג. במקום להיפגש רק כדי לאכול, היפגשו עם הקרובים אליכם כדי לטייל והביאו את האוכל הבריא אתכם.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
19-09-2019
הטיפים הבאים יעזרו לכם לדעת מה עדיף לבחור וממה עדיף להימנע בכל הנוגע למנות קפואות.
מתכונים
17-09-2019
מתכון לשייק פירות יער
ספורט
15-09-2019
רגע לפני שאתם נכנסים לטירוף של החגים, חשוב שתדעו איך להקדים תרופה למכה ולסיים את החגים בלי עודפים ועם יותר חיטובים.
ספורט
12-09-2019
הנה כמה עצות ותרגילי כושר שאתם חייבים לאמץ בדרך הנכונה להשגת בטן חטובה.
מתכונים
10-09-2019
מתכון לשייק תפוז ובננה
ספורט
08-09-2019
אם אתם עדיין לא משוכנעים, הנה מספר יתרונות שיגרמו לכם לשלב את השחייה בשגרת חייכם.
תזונה
05-09-2019
קבלו טיפים שיעזרו לכם לתחזק אורח חיים בריא ומזין למרות השגרה העמוסה, דפוסי העבודה הלא סדירים והמחסור בזמן.
מתכונים
03-09-2019
מתכון לתה קר של הרבלייף