20 דרכים להימנע מהשמנה בחג

לא מגיעים רעבים לליל הסדר

כל שנה בדיוק אותו סיפור, אנחנו עולים בין קילו לארבעה קילו בחגים, ולרוב הם נשארים איתנו עד לחג הבא ומתמקמים להם בגוף. בשביל שזה לא יקרה לנו השנה, אנחנו צריכים לשמור על 20 החוקים הללו:

  1. אוכלים מאוזן לפני החג – בימים שלפני החג, נסו לא להכביד על הגוף עם ארוחות גדולות וכבדות. אכלו בצורה מאוזנת כל כמה שעות, ארוחות בינוניות שכוללות פחמימות מורכבות וחלבונים.
  2. הימנעו לגמרי מסוכרים פשוטים בימים שלפני החג במיוחד – סוכר הוא האויב הכי גדול של הבריאות והדיאטה. כשמתחשק לכם משהו מתוק בחרו בפירות, שוקולד מריר 85%, או בחרו בחטיף מאוזן של הרבלייף המכיל פחמימות וחלבונים.


 

  1. לא מגיעים רעבים לליל הסדר – עד שתסיימו לקרוא את ההגדה ייקח זמן רב. אם תצומו כל היום זה לא יעזור לכם לשמור על המשקל אלא בדיוק להיפך. המון יגרום לכם להגיע מורעבים ולאכול יותר. אכלו בצורה מאוזנת לאורך כל היום וכך לא תטרפו מכל הבא ליד בזמן הסעודה.
  2. מחליטים מראש – לפני שאתם מתחילים לאכול, החליטו מה מתחשק לכם לאכול והחליטו מראש מה אתם רוצים לאכול. תכנון מראש ימנע פעולות שתתחרטו עליהן.
  3. הרבו בשתיית מים – לפני כל ארוחה, שתו שתי כוסות מים. הרבה פעמים אנחנו אוכלים יותר ממה שאנחנו צריכים רק כי חסרים לנו נוזלים.


  1. בלי ממותקים – וותרו מראש על כל המשקאות הממותקים שיבזבזו לכם את כל הקלוריות ולא יוסיפו ערכים תזונתיים.
  2. אכלו לאט – ארוחת החג אורכת זמן רב. אל תאכלו מהר כי אז תאכלו יותר. לעסו את האוכל לאט והניחו את המזלג כל כמה ביסים. דברו יותר ואכלו פחות.
  3. זהירות עם המצות והברכות – נסו לפסוח על אכילת מאכלי הברכות ובמקום זה הסתפקו בטעימות קטנות בלבד. אם לא תגיעו רעבים לשולחן החג, לא תצטרכו לאכול מהם יותר מדי.
  4. מתרחקים ממטוגנים – בשולחן החג יש שפע רב של מאכלים, בחרו במאכלים מאודים, טריים ומבושלים על פני המטוגנים.
  5. ספרו כוסות – כוס יין תעלה לכם בערך 120 קלוריות. תהנו מכוס יין אחת וזכרו שהבאה בתור כבר תגרום לכם להשמין.
  6. סדר המנות – יש חשיבות לסדר המנות שאתם אוכלים. התחילו את הארוחה עם מרק או סלט, עברו לחלבונים כמו בשר, דג או טופו עם ירקות, ורק אחר כך אם יישאר לכם מקום המשיכו לפחמימות.
  7. לא מתפוצצים – אף אחד לא אוהב להרגיש מפוצץ בלי יכולת לזוז. אכלו עד שאתם מרגישים מלאים אבל לא מפוצצים עד אפס מקום. דעו מתי לעצור.
  8. הביאו מנה בריאה מהבית – אם אתם מתארחים השנה, הביאו אתכם מנה בריאה ומשביעה כמו מגש אנטיפסטי, ירקות מוקפצים או סלט ירוקים וחמוציות. כך תהיו בטוחים שיהיה לכם מה לאכול בנוסף לשאר המאכלים המוצעים בחג.
  9. הציעו עזרה – במקום לשבת כל הארוחה, הציעו לעזור לשטוף כלים, להגיש ולפנות. העזרה הזו תשתלם לכם, כך שבמקום לקחת עוד כמה ביסים אתם תשרפו קלוריות.
  10. חכו עם הקינוח – הרחיקו את הקינוח מהארוחה ככל שניתן. לפחות שעה. בזמן הזה תנו לאוכל להתעכל, היו פעילים, עזרו לנקות וכל מה שיגרום לכם לא לאכול את המתוק מיד אחרי האוכל.
  11. קינוח אחד – החליטו על קינוח אחד שעושה לכם את זה במיוחד ואל תתפתו לאכול מכל הבא ליד. אם מדובר בקינוח מושחת במיוחד, קחו ביס אחד או שניים, לשאר כבר יש אותו טעם.
  12. שוקולד מריר – שימו לכם בתיק שוקולד מריר 85% מוצקי קקאו. אם תרגישו צורך במשהו מתוק, והקינוחים המוגשים בשולחן יהיו מושחתים מדי, תמיד תוכלו לקנח בקוביית שוקולד עשירה באנטיאוקסידנטים.


  1. אירובי – בתקופת החגים, נסו להוסיף כמה שיותר אימוני כושר ובמיוחד באימוני אירובי להגברת שריפת השומן. יום לפני ואחרי הארוחות הגדולות, תגברו את אימוני האירובי שלכם כך שאם אתם רגילים לרכב על אופניים או לרוץ 40 דקות, הוסיפו כ-20-30 דקות לאימון הרגיל שלכם.
  2. אימוני משקולות – בנוסף לאימוני האירובי, הוסיפו אימוני כוח ומשקולות להעלאת מסת השריר בגוף. ככל שיש לנו יותר מסת שריר בגוף, כף הוא ישרוף יותר שומן במנוחה.
  3. מטיילים – נסו לקבוע פעילויות אקטיביות בחג. במקום להיפגש רק כדי לאכול, היפגשו עם הקרובים אליכם כדי לטייל והביאו את האוכל הבריא אתכם.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
19-10-2018
אם החלטתם לוותר על מזון מן החי, בין אם מסיבות בריאותיות או סביבתיות, חשוב שתדעו איך לקבל את כמות החלבון שהגוף שלכם צריך. קראו עוד >>
מתכונים
16-10-2018
מתכון להכנת שייק פאי תפוחים אולד פאשן
טיפוח
14-10-2018
מי רוצה לעלות על המטוס כשהוא נראה נפלא, רק כדי לרדת ממנו בברצלונה או פריז כשהוא נראה ומרגיש 10 שנים זקן יותר? כדי לעזור לכם להיראות מעולה אחרי הנחיתה, הכנו עבורכם 6 טיפים חשובים. קראו עוד >>
ספורט
11-10-2018
תאמינו או לא, 15 דקות של פעילות גופנית ביום יכולות לעשות פלאים לגוף שלכם. פעילות גופנית קבועה שומרת על הגוף שלכם, עוזרת להאט את הזדקנות המוח ומפחיתה את הסיכון למחלות לב. קראו עוד >>
תזונה
07-10-2018
הרצון לנשנש קיים אצל כולנו והוא תוקף כל אחד מאיתנו בשלב אחר של היום. במידה ואתם אוכלים מסודר לאורך כל היום, אתם לא אמורים להרגיש בולמוסים של רעב, אלא רק צורך בארוחות ביניים של עד 250 קלוריות. רוצים 5 אופציות לנשנוש בריא? קראו עוד >>
תזונה
04-10-2018
חשוב לוודא שהקלוריות שלכם עשירות בחומרים מזינים הדרושים לתפקוד הגוף. מושג זה מכונה צפיפות תזונתית. קראו עוד >>
מתכונים
02-10-2018
מתכון להכנת ארטיקים פטל / תפוז
ספורט
27-09-2018
אם גם לכם נמאס מהוויכוחים האינסופיים עם הילדים על מסכים, הגיע הזמן שתציבו להם אלטרנטיבה בריאה וכיפית – כושר משפחתי! קראו עוד >>